handdator

Visa fullständig version : Kosttillskott som projektarbete?


Fors
2004-04-26, 20:05
Gör en chansning och postar denna i både allmänt och kosttillskott.

Det börjar bli dags för mig att välja vilket projektarbete jag skall arbeta med i trean.
Lyssnade på en redovisning som ett gäng tjejer hade gjort detta år. De hade från grunden tillverkat någon form av hudkräm, tror att det var något solkrämsliknande. Detta hade de gjort så bra att de nu skall åka till Tokyo (!) och visa upp sitt alster.

Jag går nu och funderar på om det skulle vara möjligt att göra något liknande en gainer som projekt.

Visserligen är resultatet av underordnad betydelse i projektet betygsmässigt, men det hade ju onekligen varit roligt att lyckas skapa en riktigt produkt.

Tror ni att detta vore möjligt? Går det att söka upp vad ett tillskott (i pulverform) behöver innehålla, tex ämnen för hållbarhet etc?

Har ni några andra idéer om hur man skulle kunna gå tillväga, tex saker rörande studiebesök, upplägg av arbetet, var man kan köpa ev. ingredienser är ni mer än välkomna att posta dessa :)

Meatball
2004-04-26, 21:11
Ta mjölk, låt det ruttna, när d e torrt och snuskigt, smula ner det med lite krossade Vitamineralbrustabletter med valfrismak och dextropur så har du en gainer att marknadsföra :whipped:

:P..

z_bumbi
2004-04-26, 21:33
Låter som en kul idé men ganska stor.

Platser att leta info.

Mejeri

Livsmedelsverket

Kosttillskottsföretag

Grossistfirmor

Affärer som säljer kosttillskott.

Gym

Tomas W
2004-04-27, 21:16
Nu blev jag oxå lite intreserad av din idé, går bara i ettan men det e ju bra att ha lite ideér om vad man ska göra. Gör du något om jag "tar" din idé ifrån dig :em: ? För du kommer väll inte ifrån skåne, vilket jag gör...

Fors
2004-04-27, 21:46
z_bumbi > Tack så mycket, jag ska ringa runt till de du nämnde och se vad de har att säga.

Tomas W > Jag kommer faktiskt från Skåne jag också :)

Men självklart kan även du försöka dig på något kosttillskott, antingen en gainer eller någonting annat - det finns ju en hel del att välja på :)

I vilket fall hinner jag avsluta mitt projekt innan det är dags för dig att välja, så jag kan berätta hur det gick, vilka problem man kan tänkas stöta på etc.

cali
2004-04-27, 22:12
Du kan försöka att skapa marknadens billigaste gainer?
Klart möjligt!
Eftersom de ingående ingredienserna är så billiga.

Kontakta en svinuppfödare (de ger vassleprotein till grisarna) alternativt ett ysteri och fråga vad vassle överskottet kostar, de kommer i princip kasta vassle på dej för att det är en sån jobbig biprodukt för ysterierna.

Sen letar du upp något mälteri/bryggeri och frågar vad Maltodextrin kostar, kan du också få tokbilligt.

Tillsätt en billig ester, finns många olika smaker att välja bland.

Blanda dessa och vips så har du en superbillig och bra gainer!
Smakar lite konstigt kanske om vi snackar råvassle som är obehandlat men va fan det är ju billigt! :)

Tomas W
2004-04-28, 18:11
Originally posted by Fors

Tomas W > Jag kommer faktiskt från Skåne jag också :)

Men självklart kan även du försöka dig på något kosttillskott, antingen en gainer eller någonting annat - det finns ju en hel del att välja på :)

I vilket fall hinner jag avsluta mitt projekt innan det är dags för dig att välja, så jag kan berätta hur det gick, vilka problem man kan tänkas stöta på etc. [/B]

Du är iallafall inte ifrån Klippan hoppas jag :D. OK låter bra, börjar bli riktigt sugen på det nu, tänkte innan på något med träningschemor osv men det är helt klart mycket intresantare. Vilken Linje går du?

Jonesss
2004-04-28, 18:47
Fros
låter som en rolig idé ;)
man får önska dig lycka till ;)

30cm
2004-04-28, 20:17
Originally posted by cali
Du kan försöka att skapa marknadens billigaste gainer?
Klart möjligt!
Eftersom de ingående ingredienserna är så billiga.

Kontakta en svinuppfödare (de ger vassleprotein till grisarna) alternativt ett ysteri och fråga vad vassle överskottet kostar, de kommer i princip kasta vassle på dej för att det är en sån jobbig biprodukt för ysterierna.

Sen letar du upp något mälteri/bryggeri och frågar vad Maltodextrin kostar, kan du också få tokbilligt.

Tillsätt en billig ester, finns många olika smaker att välja bland.

Blanda dessa och vips så har du en superbillig och bra gainer!
Smakar lite konstigt kanske om vi snackar råvassle som är obehandlat men va fan det är ju billigt! :)

Haha! Varför inte köpa ett par eller femtio kilo för privat bruk:hbang: