handdator

Visa fullständig version : Tips på kost/träning rätt väg


happywilli
2017-03-12, 17:23
Hej!

Jag behöver hjälp/tips på om jag kör på rätt väg gällande fettminskning + ökad styrka/bli större.
Jag väger ca 70kg~~ och är 168cm. Jag försöker gymma Mån, tis, vila, tors, fre,vila, söndag.

Det jag mest fokuserar på är att få bort underfettshud(magen) samt bli större.
Jag dricker kreatin, jag tar ca 3st kapslar black burn.

Kost: jag äter Ekologisk Musli Naturell varje morgon, lunch/middag äter jag Kyckling/tonfisk/kebab Sallad / kötträtter. Kvällen/några timmar innan jag lägger mig så brukar jag äta Banan + kvarg.

Kör jag på rätt väg? borde jag ändra min kost eller min träning?
Tack!


//W

Tristan1
2017-03-12, 17:42
Vad är det du vill? Du säger att du vill få bort fett på magen och samtidigt bli större?
Det går inte att punktmarkera fett. Vill du mindre fet då ät på kaloriunderskott och vill du bli större ät på kalorieöverskott

happywilli
2017-03-12, 17:59
Hej!

Sorry för att jag är lite oklar.
Det jag vill egentligen är att få magrutor via rätt kost/träning samtidigt bygga muskler

xan
2017-03-12, 18:22
Lägg dig på energibalans (dvs så du äter just nu om du är viktstabil) och fokusera på att bli så stark som möjligt på den vikten. Då kan din kroppskomposition förbättras.

Här (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454) finns programförslag, tycker det räcker med 3 pass per vecka för nybörjare.

Tristan1
2017-03-12, 18:27
Det handlar för det mesta om kost och konditionsträning. Vem som helst kan få magrutor, det man behöver göra är att förbränna fettet om du vill att muskulaturen ska synas. Käka kaloriunderskott och fortsätt styrketräna, lägg gärna in plankan, stjärnan mm om du vill dock kommer du redan jobba mycket med magen i knäböj och marklyft främst.