handdator

Visa fullständig version : En linda, flera lindor?


Oatmealeo
2017-03-07, 10:08
Halloj,

Hur är det med det här att linda in armbågar eller underarmar vid smärta? Alltså jag menar rent praktiskt, hur gör man ens? Vilka slags "lindor" är det man pratar om, går det bra med bandage eller måste det vara något något ballt märke? Hur ska det sitta? Vad är egentligen den stora skillnaden mellan att linda en armbåge och att sätta på den ett armbågsskydd?
Superenkla frågor kan tyckas men jag hittar faktiskt inte svaret på google, bara en massa "15 steps of how to blabla" - jättekrånligt.

Hjälp en man i nöd!

amarth
2017-03-07, 13:37
Om smärtan går från armbågen längs underarmen hade jag kollat upp det.

Personligen kör jag bara ett gammalt rehband 7 mm tjock knäskydd över armbågen, brukar hjälpa mot svag till medelstark smärta. Sitter inte speciellt tight utan ger mest värme. Detta gäller när smärtan är lokaliserad "i" armbågen. Hade nog inte lindat armbågen utan kört en någon tightare värmare om jag velat ha mer effekt.

När jag körde tyngdlyftning hade jag väldigt tunna men tighta knäskydd, gav i princip bara tryck men ingen värme. Tyckte de var överlägsna. Vill dock inte ha massa material i knävecket vid en djup knäböj som en tjock värmare ger.