handdator

Visa fullständig version : Köpa gelatin storpack


CoolHandLuke
2017-03-06, 15:23
Hej!

Någon som vet var man kan få tag på större mängder gelatin till ett rimligt pris? Enda jag hittat är http://www.cchobby.se/gelatin-eko-500-g .

Hydrolyserat kollagen fungerar förstås också om man kan få till ett bra pris i en lätttillgänglig butik. Men billigast vore vanligt gelatin som man köper i butik. Men det blir lite dyrt och omständingt att köpa 65g burkar.

Anders The Peak
2017-03-06, 19:02
Den här är bättre som sökbegrepp HYDROLYSERAD KOLLAGEN PEPTIDE Använd det då hittar du produkten.

Vanligt gelatin smakar hemskt illa och har dålig upptagningsförmåga.

exevision
2017-03-06, 19:09
Får man fråga vad du ska ha det till?

King Grub
2017-03-06, 20:13
Det är bra för ledhälsan.

dmoller
2017-04-04, 01:52
Va tror ni om Body science joint support? Värt?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

xan
2017-04-04, 02:25
Den här är bättre som sökbegrepp HYDROLYSERAD KOLLAGEN PEPTIDE Använd det då hittar du produkten.

Vanligt gelatin smakar hemskt illa och har dålig upptagningsförmåga.


Hydrolyserat Kollagen peptid ger ungefär 22 g protein per 25g portion som kommer att bidra till tillväxt och underhåll av muskelmassa.

Det här stämmer väl inte?

PureWhey
2017-04-04, 12:01
Det är bra för ledhälsan.



Bryts det inte ner till aminosyror ändå?

Fogel
2017-04-04, 12:40
Bryts det inte ner till aminosyror ändå?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=229063&highlight=f%F6re+tr%E4ning

PureWhey
2017-04-04, 20:00
Där ser man

CoolHandLuke
2017-04-04, 23:30
Hade glömt bort denna. :)

Den här är bättre som sökbegrepp HYDROLYSERAD KOLLAGEN PEPTIDE Använd det då hittar du produkten.

Vanligt gelatin smakar hemskt illa och har dålig upptagningsförmåga.
Ah tack. Hmm.. dock ganska hårt processad + smakämnen o grejer. Ute efter nått mer basic. Tycker inte det smakar så illa. Men jag är konstig. Kör med naturellt vassleprotein osv. :) Upptagningsförmåga kan iofs vara ett problem. Det beror på hur man äter det. Man kan behöva lösa ut det i varm vätska osv. Göra godis går ju om man har tid.

Får man fråga vad du ska ha det till?

Finns många anekdotiska och vetenskapligt bevisade positiva effekter med gelatin/glycin. Poängen är nog att balansera intaget av aminosyror. Äter man som vi gör i moderna samhället mest muskelprotein så får man inte i sig de aminosyror som man borde få när man äter hela djuret. Idealt är väl att göra benbuljong men jag hinner aldrig det. När det blir mycket mjölkprotein så innehåller det ganska lite glycin och en hel del metionin som man kan balansera med glycin.
Nu kör jag redan med fördel (mindre problem med senor o leder + sömnmedelbonus) glycin, men jag tänker att det är ändå lite artificellt och att det nog är bättre i längden med något naturligare derivat som har fler beståndsdelar (bla. prolin och alanin).

Det finns fläsksvålar att tillgå i en del välsorterade butiker som jag äter ibland. Men det är signifikanta mängder salt och fett som åker med där + ganska svåra att äta, vilket inte gör dom ideala som vardagsföda.

Sen kan man äta växtbaserat (vegan) också. :) Mindre metionin i vegetabiliskt protein som kanske är sämre för att maximera muskler men verkar vara bättre för långlevnad och allmänhälsa.