handdator

Visa fullständig version : Bli brun utan risk för cancer


Cruceuz
2017-03-04, 10:39
Jag är inte kritvit men ändå ganska blek och betydligt vitare än jag vill vara. Åker utomlands 1-3 gånger om året och visst då får man lite bränna i någon vecka efteråt. Men jag skulle vilja vara hyfsat brun året runt! Alternativ som melanotan och solarium finns ju,men kommer då givetvis med en risk. Sen finns ju även brun utan sol,men de jag sett med det ser ut som tomater. Jag vill bara bli lite gyllenbrun,inte illröd. Går det att ta milda varianter av brun utan sol så att man bara blir lite brun och inte helt orange?

Trapz
2017-03-04, 10:47
Brun utan sol spray, antingen hemma eller på en salong. Testat hemma bara och ändå är det flera som frågar om man har varit utomlands.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

MasterChief
2017-03-04, 11:04
Jag fick malignt melanom förra året och vad kan man säga...gamla synder som betalas många år senare. Till slut kommer notan och den är förjävlig. Jag är ljus och har alltid gillat solen och jag tycker att jag alltid har tagit det försiktigt. Min rekommendation är att du helt enkelt finner dig i att vara ljus, eller åtminstone ger tusan i solarium och skydda dig i solen. Måste du ändra hudfärg använd spray.

Valle Kvior
2017-03-04, 12:44
Melanotan är effektivt och har vanligtvis inte särskilt jobba bieffekter.

Rahf
2017-03-04, 13:10
Melanotan är effektivt och har vanligtvis inte särskilt jobba bieffekter.

Men melanotan är tyvärr inte ett lagligt alternativ i dagsläget.

Kallsone
2017-03-04, 13:33
Melanotan är effektivt och har vanligtvis inte särskilt jobba bieffekter.

De oreglerade och illegalt sålda preparaten melanotan I och II ökar hudpigmenteringen genom att imitera alfa-MSH (alfa-melanocytstimulerande hormon).

Preparaten är lättillgängliga på Internet och administreras genom subkutana injektioner.

Vi presenterar de två första svenska fallen av eruptiva nevi efter användning av preparat distribuerade som melanotan II.

http://www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx?articleId=19180