handdator

Visa fullständig version : Vad hade ni gjort i min sits? Deff/bulk?


pundi
2017-03-02, 11:39
Tjena!
Jag är 185cm lång och väger ca 90kg. Det enda jag undrar är vad ni hade gjort i min sits? Håller väldigt mycket fett på benen jämfört med överkroppen känns det som. Slutmålet är ju såklart att bygga muskler och bli större men det kanske är värt att deffa lite först...? Kom gärna med förslag!
Lägger upp två bilder med.

Shqypnia
2017-03-02, 11:47
Personligen hade jag inte gått ner ytterligare. Tkr du har en bra form! Balans/svagt överskott skulle jag legat på.

Diomedea exulans
2017-03-02, 12:00
Du har redan den optimala kroppen, jag skulle legat på kaloribalans och varit nöjd.

pundi
2017-03-02, 12:05
Personligen hade jag inte gått ner ytterligare. Tkr du har en bra form! Balans/svagt överskott skulle jag legat på.

Du har redan den optimala kroppen, jag skulle legat på kaloribalans och varit nöjd.

Tack, vad snälla ni är! Kul att höra :) Ni kanske har rätt, men på samma gång känner jag att det hade varit kul att plocka fram lite konturer på benen. Men å andra sidan är det ju roligt att ligga på litet överskott och bygga istället.
Vill gärna ha fler åsikter!!

King Grub
2017-03-02, 12:06
vad ni hade gjort i min sits?

Panikbantat. :p

1x0
2017-03-02, 12:09
Balans/svagt överskott skulle jag legat på.
Du har redan den optimala kroppen
Håller med.

Skitsvagt överskott. Så pass litet att all viktuppgång är muskelmassa hade jag satsat på. Typ <0.5kg per månad, <3kg per halvår, max.
Snabbare viktuppgångstakt kommer bara resultera i onödig fettinlagring.

Fast du kanske vill bli stark? Då kommer högre kcalöverskott vara gynsamt. Offra lite fettinlagring för styrkegains.
___

Deffar du 3-5kg kommer du vara i riktigt bra form. Fast allt fett kanske försvinner från benen och överkroppen ser oförändrad ut. :P

Valle Kvior
2017-03-02, 12:15
Panikbantat. :p Till vilket syfte?

King Grub
2017-03-02, 12:17
Till vilket syfte?

Frågan var vad ni (jag) hade gjort. Syftet hade givetvis varit att få synlig muskulatur.

pundi
2017-03-02, 12:32
Håller med.

Skitsvagt överskott. Så pass litet att all viktuppgång är muskelmassa hade jag satsat på. Typ <0.5kg per månad, <3kg per halvår, max.
Snabbare viktuppgångstakt kommer bara resultera i onödig fettinlagring.

Fast du kanske vill bli stark? Då kommer högre kcalöverskott vara gynsamt. Offra lite fettinlagring för styrkegains.
___

Deffar du 3-5kg kommer du vara i riktigt bra form. Fast allt fett kanske försvinner från benen och överkroppen ser oförändrad ut. :P

Ja det är ju det jag funderar på, deffa några kilo och vara i riktigt bra form eller börja bulka jättesakta. Ca 200kcal överskott om dagen kanske?
Frågan är vad som är mest värt i längden... Angående styrka så bryr jag mig inte direkt om det utan fokus ligger på att bygga massa.

Valle Kvior
2017-03-02, 13:08
Frågan var vad ni (jag) hade gjort. Syftet hade givetvis varit att få synlig muskulatur. Du tycker inte att killens muskeldefinition duger?

King Grub
2017-03-02, 13:11
Om den duger för honom är helt och håller upp till honom. Nu frågade han vad jag skulle gjort. Och den hade inte dugit för mig, definitivt inte på benen. Jag skulle inte varit nöjd alls med en relativt definierad överkropp och helt släta ben.

xan
2017-03-02, 14:49
Jag hade nog deffat ned till 80-85 och blivit SHREDDED.

RassK
2017-03-02, 15:04
Jag hade shreddat så jag blev shredded på hela kroppen - inte bara halva. Det är underkroppen som räknas!

Mental
2017-03-02, 15:43
Glidit runt på beachen i säckiga långbyxor :D

henrikl
2017-03-02, 17:01
Utan tvekat deffat. Du ser ju ut att ha en helt klart godkänd massa att fila fram

Beemel
2017-03-02, 17:16
Skulle gjort något åt gluggen mellan tänderna.

Skämt åsido jag hade nog gått ner några kilo och vart asnöjd.

pundi
2017-03-02, 17:59
Tack för alla svar och åsikter!
Jag kör nog en deff och deffar ner mig så jag landar någonstans mellan 80-85kg. För att sedan börja leanbulka.
Ska bli kul o se hur det verkligen ser ut!
Beemel, ska försöka fixa en tandställning bara för din skull ;)

Valle Kvior
2017-03-02, 21:41
Om den duger för honom är helt och håller upp till honom. Nu frågade han vad jag skulle gjort. Och den hade inte dugit för mig, definitivt inte på benen. Jag skulle inte varit nöjd alls med en relativt definierad överkropp och helt släta ben. Okej, för att? Vad får du ut av definierade ben?

xan
2017-03-02, 21:47
Okej, för att? Vad får du ut av definierade ben?

Livet är inte värt att leva om man inte är i tävlingsform året runt.

King Grub
2017-03-02, 21:51
Okej, för att? Vad får du ut av definierade ben?

Tränar för utseende, inte styrka.

Valle Kvior
2017-03-02, 23:10
Tränar för utseende, inte styrka.

Och det är mycket viktigt för utseendet att man ser de olika delarna av den främre lårmuskeln?

King Grub
2017-03-02, 23:20
Vad är det här för utfrågning? Varför är det så viktigt för dig vad jag anser? Jag svarade på frågan, punkt slut, och jag svarade precis vad jag tycker. Nej, jag skulle inte vara nöjd med en slät massa som resultat av mina ansträngningar.

Valle Kvior
2017-03-03, 00:18
Vad är det här för utfrågning? Varför är det så viktigt för dig vad jag anser? Jag svarade på frågan, punkt slut, och jag svarade precis vad jag tycker. Nej, jag skulle inte vara nöjd med en slät massa som resultat av mina ansträngningar. När någon beter sig på ett spektakulärt och underligt vis blir jag konfunderad. Det är inte konstigt att man då blir intresserad och vill veta mer. Eftersom du verkar ha tagit illa upp får jag väl be om ursäkt; mitt syfte var inte att psyka dig.

ApexProcyon
2017-03-03, 01:25
Jag hade deffat och sedan strävat efter att ha slutresultatet som form året runt. Det finns ingen vettig anledning att släpa runt på mer fett än nödvändigt.

King Grub
2017-03-03, 03:54
När någon beter sig på ett spektakulärt och underligt vis blir jag konfunderad. Det är inte konstigt att man då blir intresserad och vill veta mer. Eftersom du verkar ha tagit illa upp får jag väl be om ursäkt; mitt syfte var inte att psyka dig.

Det finns inget att "veta". Det är klartext och extremt uppenbart. Om jag såg mig i spegeln och plötsligt såg ett par helt släta ben är det självklart att jag skulle få en wtf-upplevelse. Frågan var inte "vad tycker ni jag ska göra". Den var "vad hade ni gjort".

Och jag tar aldrig illa upp. Jag såg bara ett konstigt beteende och ville veta mer.

Filipb
2017-03-03, 08:28
det finns inget att "veta". Det är klartext och extremt uppenbart. Om jag såg mig i spegeln och plötsligt såg ett par helt släta ben är det självklart att jag skulle få en wtf-upplevelse. Frågan var inte "vad tycker ni jag ska göra". Den var "vad hade ni gjort".

och jag tar aldrig illa upp. Jag såg bara ett konstigt beteende och ville veta mer.

:d :d

pundi
2017-03-04, 11:40
En fråga till!
Vad tror ni min fett-% kan ligga på? 20?

AlexGBG
2017-03-04, 11:54
En fråga till!
Vad tror ni min fett-% kan ligga på? 20?


Jag tror på lätt under 15%. En impedansvåg visar för mig runt 19-20% och jag är MYCKET fetare än dig...

Bilden tagen idag, och vågen påstår 18,8% fett, (15,4kg av 81,7kg)

http://i.imgur.com/SVz1omT.png

pundi
2017-03-04, 14:12
Jag tror på lätt under 15%. En impedansvåg visar för mig runt 19-20% och jag är MYCKET fetare än dig...

Bilden tagen idag, och vågen påstår 18,8% fett, (15,4kg av 81,7kg)

http://i.imgur.com/SVz1omT.png

Okej, så lågt asså? Trodde jag låg runt 20 haha...

pundi
2017-03-05, 19:45
Tack för alla som tagit sig tid at svara på mina frågor!
Skulle uppskatta fler åsikter!

Valle Kvior
2017-03-05, 20:52
Tack för alla som tagit sig tid at svara på mina frågor!
Skulle uppskatta fler åsikter!

Överkroppen är definitivt under 15 %.

pundi
2017-03-24, 09:16
Tjenare igen!
Här kommer en liten update:
Bilderna är tagna nu dom senaste dagarna. Det gick inte att ladda upp bilder av någon konstig anledning så jag skickar med en gyazo länk.
Jag har börjat få ådror på magen vilket är ett tecken på att det går åt rätt håll tror jag, hehe.. Mina underarmar börjar också sakta med säkert komma fram, ÄNTLIGEN!
Benen ser dock fortfarande ut som skit. Kanske bara är att acceptera att mina ben älskar att va feta, haha...
Ni får gärna, utifrån bilderna, säga hur jag bör gå till väga. Fortsatt deff?
Trevlig helg på er!

Well, här kommer länken:
https://gyazo.com/edf0e2ed6a82eef19b4a687e679522f5


EDIT: Väger nu ca 86-87kg

smerk
2017-03-24, 09:25
Ser bra ut! Jag hade inte fortsatt deffa om du inte vill se mindre ut

exevision
2017-03-24, 11:57
Jag hade börjat träna för styrka. Men det är jag det.

Kaukasuskokosnöt
2017-03-24, 15:47
Jag tycker som de flesta andra att du ska fortsätta träna och ligga på ett litet överskott. Bilderna i trådstarten ser du ganska grov ut på. Nu när du deffat bort några kilon (som jag antar att det är) ser du mindre muskulös ut.

Iofs svårt att avgöra iom att det är olika ljus på bilderna osv, men jag tycker absolut du ska fortsätta bygga.

Har för övrigt samma problem som dig, dvs mesta delen av fettet som man lägger på sig sätter sig på benen. Vägde ca 70 kg som lägst för 1 år sen på 188 cm och benen var fortfarande släta. Men fettinlagring på underkroppen ska vara mer hälsosamt än överkroppen, vilket iaf är en fördel! ;)

pundi
2017-03-25, 11:38
Hej igen och tack för era svar!

Jag håller med om att jag ser "mindre" ut. Det känner jag med i mina kläder som inte alls är lika tighta längre. Det jag dock tycker känner är svårt är att jag hade velat få fram benen men främst underarmarna lite mer. Men det kanske är värt att bygga och sen se ännu bättre ut efter nästa deff, eller vad tror ni?

Maximal
2017-03-25, 15:10
Hej igen och tack för era svar!

Jag håller med om att jag ser "mindre" ut. Det känner jag med i mina kläder som inte alls är lika tighta längre. Det jag dock tycker känner är svårt är att jag hade velat få fram benen men främst underarmarna lite mer. Men det kanske är värt att bygga och sen se ännu bättre ut efter nästa deff, eller vad tror ni?

Seriöst, fortsätt deffa! Håll ut 1-2 mån till, då är vi i början av sommare och då kommer du vara i sjukt mycket bättre form än du är i nu. Du är redan i bra form, men tänk vad bättre det kan bli.

Om du skulle lägga till på överskott nu, även om bara ett litet så kommer ju formen bli liiite sämre allt eftersom och då är vi inne i sommaren! Bättre du droppar lite till, så har du även mer frihet kring maten och "råd" att lägga på dig lite under sommartiden.

Oavsett om du blir mindre, kläder sitter sämre osv, så kommer mindre fett, mer ådror och konturer, ge illusionen av att du är större.

Mitt tips: En vecka på balans nu, för att få upp lite energi, fylla på och öka välmåendet, sen åter på underskott som du kan prestera på, fram tills det är varmt nog att du kan slänga av dig tröjan och gå runt i bar överkropp i stan!

pundi
2017-03-25, 16:21
Maximal:
Jag förstår vad du menar och håller med dig till viss del. Dilemmat för mig är att jag har två olika val att sträva efter i denna situation. Det ena kan vara att fortsätta deffa och bli riktigt rippad för sommaren. Det andra valet är att tänka mer långsiktigt och vara i lite sämre form denna sommaren för att sen se mycket bättre ut nästa sommar... Jag har igår fredag och idag lördag "låtit" mig äta vad jag vill så det har blivit mycket mer kalorier men jag känner mig även fokuserad och att gå tillbaka till diet känns nästan skönt.. Jag tänker att jag kommer deffa iallafall en vecka till för att "städa upp" helgens bravader och sen får jag se hur jag känner. Lämnar det öppet till nästa helg med andra ord.

Hur låter detta?

Loperin Stapaper
2017-03-25, 20:09
Du såg större ut innan den sista deffperioden. Vad är ditt mål med träningen? Brudarna skiter i om du har ribbor på benen eller inte ...

Sheogorath
2017-03-25, 20:44
Tjenare igen!
Här kommer en liten update:
Bilderna är tagna nu dom senaste dagarna. Det gick inte att ladda upp bilder av någon konstig anledning så jag skickar med en gyazo länk.
Jag har börjat få ådror på magen vilket är ett tecken på att det går åt rätt håll tror jag, hehe.. Mina underarmar börjar också sakta med säkert komma fram, ÄNTLIGEN!
Benen ser dock fortfarande ut som skit. Kanske bara är att acceptera att mina ben älskar att va feta, haha...
Ni får gärna, utifrån bilderna, säga hur jag bör gå till väga. Fortsatt deff?
Trevlig helg på er!

Well, här kommer länken:
https://gyazo.com/edf0e2ed6a82eef19b4a687e679522f5


EDIT: Väger nu ca 86-87kg

Du har askassa bilder. Lägg upp bilder från samma ställe, i samma pose, i samma ljus. Can't see shit, Sherlock!

pundi
2017-03-26, 09:00
Du såg större ut innan den sista deffperioden. Vad är ditt mål med träningen? Brudarna skiter i om du har ribbor på benen eller inte ...

Du har askassa bilder. Lägg upp bilder från samma ställe, i samma pose, i samma ljus. Can't see shit, Sherlock!

Mitt mål är BARA muskelmassa. Struntar i stort sett i styrkan sålänge jag blir starkare. Jag vet såklart att man måste bli starkare för att bygga muskler men styrka är ingen första prioritet..

Jag är lite en person som aldrig är nöjd och när jag ser mig i spegeln ser jag ju alltid det som jag vill/kan förbättra och jag ser inte det som redan ser bra ut..

Sheogorath: Vet att bilderna inte är jättebra, ska se om jag hittar någon som är bättre!

pundi
2017-03-26, 09:06
Här kommer en bild till, tagen häromdagen. Liknande pose som på första bilden fast andra sidan

Kaukasuskokosnöt
2017-03-26, 11:12
Dinga upp en bild som är tagen framifrån!

Jag tycker fortfarande att du ska fortsätta bygga. Den formen som du har i trådstarten är fortfarande bättre än gemene man i din ålder. Deffar du ner dig kommer du att se rippad ut, men det är ändå inte så jävla glassigt att gå runt så på en strand maximalt 5 dagar i sommar.

Kan sträcka mig till kaloribalans, men är du bara ute efter muskelmassa tycker jag du ska fortsätta på ett litet överskott.

pundi
2017-03-26, 11:21
Dinga upp en bild som är tagen framifrån!

Jag tycker fortfarande att du ska fortsätta bygga. Den formen som du har i trådstarten är fortfarande bättre än gemene man i din ålder. Deffar du ner dig kommer du att se rippad ut, men det är ändå inte så jävla glassigt att gå runt så på en strand maximalt 5 dagar i sommar.

Kan sträcka mig till kaloribalans, men är du bara ute efter muskelmassa tycker jag du ska fortsätta på ett litet överskott.

Jag känner detsamma, det är nog mer värt i långa loppet att jag bygger nu istället. Tänkte lägga mig på ca 200kcal överskott till att börja med, så 3200kcal sen får jag se om det är för mycket/lite. Har ett väldigt aktivt jobb så jag tror det är för lite faktiskt.

Här kommer en bild framifrån:

Maximal
2017-03-26, 16:45
Jag står fast vid att du ska fortsätta deffa. Ja, du har en bra form, och nu vet jag inte hur mycket du hänger på stranden eller liknande i sommar, eller hur mycket du bryr dig om utseende, men jag antar att du tränar för att se bra ut? Varför inte passa på att se så bra ut som möjligt under den lilla tiden vi har här uppe att "visa upp oss"

Visst, du kan tänka att du ska fortsätta bygga i stället, men du kommer garanterat tänka samma sak nästa sommar, och nästa igen. Man blir ju aldrig nöjd, och man tänker att det hela tiden finns saker att förbättra.

Hade JAG varit i din sits, hade jag som sagt, fortsatt deffa, hela April och in på eller Maj ut. Ligga på balans under sommaren, och försöka bygga/bli starkare på det (Ja det går) och sen i slutet av sommarperioden gå på och bygga igen.

Men det är jag.

Skrollovicz
2017-03-26, 19:41
Jag står fast vid att du ska fortsätta deffa. Ja, du har en bra form, och nu vet jag inte hur mycket du hänger på stranden eller liknande i sommar, eller hur mycket du bryr dig om utseende, men jag antar att du tränar för att se bra ut? Varför inte passa på att se så bra ut som möjligt under den lilla tiden vi har här uppe att "visa upp oss"

Visst, du kan tänka att du ska fortsätta bygga i stället, men du kommer garanterat tänka samma sak nästa sommar, och nästa igen. Man blir ju aldrig nöjd, och man tänker att det hela tiden finns saker att förbättra.

Hade JAG varit i din sits, hade jag som sagt, fortsatt deffa, hela April och in på eller Maj ut. Ligga på balans under sommaren, och försöka bygga/bli starkare på det (Ja det går) och sen i slutet av sommarperioden gå på och bygga igen.

Men det är jag.

Instämmer i det här Fight Club-tänket. Se till att försöka förstöra din dröm om att se perfekt ut nästnästa sommar.

pundi
2017-03-27, 15:31
Jag står fast vid att du ska fortsätta deffa. Ja, du har en bra form, och nu vet jag inte hur mycket du hänger på stranden eller liknande i sommar, eller hur mycket du bryr dig om utseende, men jag antar att du tränar för att se bra ut? Varför inte passa på att se så bra ut som möjligt under den lilla tiden vi har här uppe att "visa upp oss"

Visst, du kan tänka att du ska fortsätta bygga i stället, men du kommer garanterat tänka samma sak nästa sommar, och nästa igen. Man blir ju aldrig nöjd, och man tänker att det hela tiden finns saker att förbättra.

Hade JAG varit i din sits, hade jag som sagt, fortsatt deffa, hela April och in på eller Maj ut. Ligga på balans under sommaren, och försöka bygga/bli starkare på det (Ja det går) och sen i slutet av sommarperioden gå på och bygga igen.

Men det är jag.

Instämmer i det här Fight Club-tänket. Se till att försöka förstöra din dröm om att se perfekt ut nästnästa sommar.


Tänkte att jag kör veckan ut, sen tar jag en break på ett par veckor och ligger på svagt överskott sen börjar jag igen mot slutet av april och kör maj ut. Det känns bäst för kropp och psyke att göra så.

Vad menar du Skrollovicz?

Skrollovicz
2017-03-27, 20:37
Tänkte att jag kör veckan ut, sen tar jag en break på ett par veckor och ligger på svagt överskott sen börjar jag igen mot slutet av april och kör maj ut. Det känns bäst för kropp och psyke att göra så.

Vad menar du Skrollovicz?

Jag utgår från att du inte vill deffa mer för att det känns jobbigt. Det mesta jag har uppnått i mitt liv har varit jobbigt. När det gäller Fight Club så kan den vara värd att se, jag menade att Maximal är inne lite på Tyler Durdens linje.

Maximal
2017-03-28, 06:45
Tänkte att jag kör veckan ut, sen tar jag en break på ett par veckor och ligger på svagt överskott sen börjar jag igen mot slutet av april och kör maj ut. Det känns bäst för kropp och psyke att göra så.

Vad menar du Skrollovicz?

Absolut, en liten paus har många fördelar, se till att inte överäta för mycket bara, då drar du bara ut på tiden mer!

Alternativt är ju att du ökar kalorierna mer nu, till balans eller något och lägger till mer aktivitet. Även om det i slutändan blir lika stort underskott, så är känslan av att äta mer överlägsen.