handdator

Visa fullständig version : Helkroppsupplägg - PHASE ONE (8 WEEKS)


robbanthn
2017-02-27, 12:33
Ni som kör eller har bra koll på olika helkroppsupplägg och vad som funkar och vad som inte funkar.

Vad har ni för tankar om detta upplägget, är det bra eller dåligt?
Är det det något som jag bör ändra på, lägga till eller plocka bort?
Eller finns det något annat upplägg som jag bör välja istället?
Personligen så gillar jag att de har valt nästan bara uteslutande komplexa basövningar och en hög frekvens på övningarna.

Då jag vill träna 3 dagar i veckan på gymmet så är det bara PHASE ONE (8 WEEKS) som är intressant för mig.

http://www.bodybuilding.com/fun/the-hmb-fa-experiment.html

Scorpionida
2017-02-27, 12:45
Älskar formuleringen

"The second phase, which runs for two weeks, could be considered the climax of the program. If this were a Bruce Willis movie, this would be the part where he dives onto a helicopter while the building below him explodes."

OT ser väl bra ut. Varför dock bara 60 sekunders vila? Du orkar mer med mer vila. Hittar inte i programmet tanken till kort set-vila.

PKtarzan
2017-02-27, 14:29
Ser ut som ett vettigt upplägg. Håller med om att du inte behöver vara så anal med set-vilan. Bättre att vila tills du känner dig redo för att gå på nästa set

Leifallan
2017-02-27, 14:38
Varför inga %-satser på måndagen? Verkar ju vettigt. Setvilan är väl lite för att ha en hög träningsdensitet.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Starke75an
2017-02-27, 19:59
Verkar bra. Kläm in lite mage också. Föredrar "skånsk hantelrodd" före stångrodd.

robbanthn
2017-03-01, 11:21
Verkar bra. Kläm in lite mage också. Föredrar "skånsk hantelrodd" före stångrodd.



Vart och hur, samt vilken eller vilka magövningar rekommenderar du att jag lägger in?

robbanthn
2017-03-01, 11:23
Har än så länge bara kört måndagens pass och det var nära döden upplevelse, fy f*n vad jobbigt det var!

1x0
2017-03-01, 11:45
Äter du på underskott, balans eller överskott?
Mitt intryck av upplägget är det ser väldigt kaloriförbrännande ut. Många högrepsset i baslyften med kort setvila och supersets.
Försöker få fram att du troligtvis kommer behöva öka matintaget en aning (beroende hur du tränat innan programstart).

robbanthn
2017-03-01, 13:24
Äter du på underskott, balans eller överskott?
Mitt intryck av upplägget är det ser väldigt kaloriförbrännande ut. Många högrepsset i baslyften med kort setvila och supersets.
Försöker få fram att du troligtvis kommer behöva öka matintaget en aning (beroende hur du tränat innan programstart).



Jag äter på underskott.

Stor Hård Ådrig
2017-03-01, 17:48
Både 3x8 på 75% och 3x12 på 65% med 60 sek vila låter rätt tungt i mina öron. Troligen rätt svårt att behålla god form i böj och mark, t.ex.

Fortsatte skumma igenom. 3 stycken 1:or på 100%? Är ju orimligt om man inte använder sig av ett träningsmax på 90-95% av riktiga 1RM.

Ställer mig lite tveksam till procentsatserna och den fasta setvilan, men i övrigt tycker jag det ser bra ut. Hade nog tummat på setvilan och/eller procenten om jag kört det. Har dock inte läst igenom brödtexten.

robbanthn
2017-03-01, 19:12
Både 3x8 på 75% och 3x12 på 65% med 60 sek vila låter rätt tungt i mina öron. Troligen rätt svårt att behålla god form i böj och mark, t.ex.

Fortsatte skumma igenom. 3 stycken 1:or på 100%? Är ju orimligt om man inte använder sig av ett träningsmax på 90-95% av riktiga 1RM.

Ställer mig lite tveksam till procentsatserna och den fasta setvilan, men i övrigt tycker jag det ser bra ut. Hade nog tummat på setvilan och/eller procenten om jag kört det. Har dock inte läst igenom brödtexten.



Vad tycker du om upplägget på (PHASE ONE 8 WEEKS),
är det ett bra upplägg för helkroppsträning?
Något som bör ändras på tycker du?

Stor Hård Ådrig
2017-03-01, 19:49
Vad tycker du om upplägget på (PHASE ONE 8 WEEKS),
är det ett bra upplägg för helkroppsträning?
Något som bör ändras på tycker du?

Tycker absolut det ser ut att vara ett vettigt upplägg jämfört med mycket annat som svävar runt på internet. Vissa saker är väl lite "gimmicky"/detaljorienterade men så är ju de flesta sponsrade programmen.

Personligen hade jag nog dragit upp repsen lite på övning 4-8 på fredagen dock. 3-reppare i chins/dips/rodd/axelpress är snudd på lågt enligt min mening, hade nog hållt mig på 5 där. 3-5 reps i skullcrushers och curl känns rätt fånigt, där hade jag nog kört 5-10 reps ändå.

Leifallan
2017-03-02, 19:44
De här programmet borde funka fint som ett grundprogram innan en toppning tror jag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Starke75an
2017-03-02, 20:04
Vart och hur, samt vilken eller vilka magövningar rekommenderar du att jag lägger in?
En valfri som du känner dig bekväm med. Eftersom magträning är sååå tråkigt, lägg det absolut inte sist i programmet.