handdator

Visa fullständig version : Seaturtles egna once für all!


Seaturtle
2017-02-26, 18:26
Hallå goingar. Jag har lurkat och postat här till och från i 9 år. Shit! Det är en lång tid. När jag började posta här så var jag ivrig och ville ha resultat snabbt. Skulle jag ha fått veta att det skulle ta mig 10 år för att komma någon vart hade jag lyssnat bättre. Det gjorde ont att höra att det skulle ta 1-2 år att få resultat. Istället för att sikta på långsikt och kontinuerlig utveckling, valde jag kortsiktigt och stressad tänkande inför varje beach säsong. Efter år av yo-yo dietande, två steg framåt, ett steg bakåt, så skulle man tro att jag borde ha kommit till insikt vid det här laget... men BEACH 2017 baby :hbang::naughty:*flex*

Bakstory. Jag var en skinny ass kid fram till 10 år. När min morsa insåg att hon kunde få mig att äta mer genom att mata mig med macdonalds tog hon chansen och jag blev smällfet. När jag blev medveten i tonåren bantade jag ner mig till forever skinny fat. När jag blev 17 joinade jag forumet och började gymma. När jag bulkade blev jag för fet och när jag deffade blev jag för smal. När jag gjorde båda samtidigt förblev jag likadan. Två år sen valde jag att commita till bulkens dharma och blev likadan fast större. Nu är det dags att deffa 10 kg en gång för alla sluta vara skinny fat duckling och bli en buff shredded swan... ah'meyn!

Stats. 92,5kg. 186cm. 26. BMR 1950. TDEE 2650. Energiintag 2200 kcal. Kroppsfett 25-30%.
Squats 5x90kg, Bänk 5x90kg, Chins 5x90kg. Ska börja Stronglifts + HIIT sprintar nu under deffen.
Deffa 10kg till sista juli.
Deffschema. (http://imgur.com/a/RMLVe)
Formen. (http://imgur.com/a/a6cqX)

Hinder. 5 månaders deff, 4 månaders uppsatsskrivande, 1 månad thailand.
Styrkor. Ett beslut utan alternativ.

Seaturtle
2017-02-28, 13:49
Gymmade ben i söndags. kom upp till squats 5x90, benpress 5x210 och lite benspark/curl. Sjuka ätardagar senaste 3. Nu är jag äcklad och mentalt redo för deff ett halvår!

Ska börja räkna kalorier imorgon. Kanske köra en köttfri vecka för att rensa lite på kroppen.

Seaturtle
2017-03-08, 16:38
Har börjat med SL nu, har kört fyra pass. Squatsen ligger på 62,5, fortfarande för enkelt, körde de igår också för att påskynda lite vikt processen.
OH på 42.5 där jag knappt klarade av sista repen. Mark på 82.5. Kommer upp till 110 med vanligt grepp. Kan inte köra overhand längre pga framåtrotation i höger axeln. Ska nog köpa straps.

Overall tycker jag inte om SL, föredrar min skeva program där jag kör helkropp 3x veckan men 5 reps först sen 7 sen 10. Eller fyra halvkropp i veckan. Men behöver testa något nytt och sluta göra som jag vill hela tiden.

Deffen går lite halvt men har gått ner lite i vikt. ca 1kg till 90,8kg. Ska slänga in lite HIIT om 2 veckor.

Ska försöka äta 30p/20k/50f , lyckas inte med annat. Äter lite för lite protein just nu men ska få upp den till 1.5-2x kroppsvikt iaf.

Seaturtle
2017-03-17, 14:26
steady on course på 89.5 kg. Super lätt i början!. gymmar vidare och kör sl 3-4ggr i veckan för att påskynda vikt progression. Känns skönt att köra lätta squats verkligen deliberately.

Ska krydda med en utlandsresa, förhoppningsvis kommer deffen gå riktigt bra i värmen, mycket rörelse och HIIT samt billig fräsch mat.

Beach 2017 är real

Ligger fortfarande på squats 70kg, oh 45 börjar kännas riktigt svårt, bänk på 50 men axeln mår inte bra än, mark har jag inte kommit upp till 100 sträcket än men kommer nog inte öka från min standard vikt på 120 under en deff.