handdator

Visa fullständig version : reaktion av kreatin?


ozzian
2017-02-26, 17:54
kan kreatin höja pulsen?

jag har stressymptom som visar sig som lite högre puls, i värsta fall lite syrebrist.

men jag tycker denna vecka varit kanon, 4 pass i gymet och där mår jag bra, ingen stress.

men jag fick denna känslan i fredagskväll efter träningen, och jag tog kreatin på morgonen innan och efter träningen, kan kreatin vara boven?

men jag har ju stressat musklerna nåt djävulskt jämfört med innan.

jag har ej tagit kreatin nu i helgen och känner mig bättre men har samtidigt vilat!

King Grub
2017-02-26, 18:00
Något sådant är inte rapporterat eller dokumenterat.

ozzian
2017-02-26, 18:04
ok, tack

då är det väl antingen stressade muskler eller har jag en mini infektion i kroppen, men som sagt känns bättre o bättre.

testar att köra dubbla i morgon
powerwalk och ben/axlar, då får jag svar.
testar utan kreatin tills benpasset är klart!

xan
2017-02-26, 18:16
ok, tack

då är det väl antingen stressade muskler eller har jag en mini infektion i kroppen, men som sagt känns bättre o bättre.

testar att köra dubbla i morgon
powerwalk och ben/axlar, då får jag svar.
testar utan kreatin tills benpasset är klart!

Based on the magnitude inferences it appears that consuming creatine immediately post-workout is superior to pre-workout vis a vis body composition and strength.

klick (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=203509)

Du kan vara helt lugn när det gäller kreatin. Ett av de mest beprövade tillskott.

ozzian
2017-02-26, 18:27
hmm, jag fick lite stickningar, lite rödflammig i ansiktet när jag körde det för 20 år sedan, men det band vätska bra, så jag fick bra tryck!

xan
2017-02-26, 18:33
hmm, jag fick lite stickningar, lite rödflammig i ansiktet när jag körde det för 20 år sedan, men det band vätska bra, så jag fick bra tryck!

Det var inte en PWO du tog med kreatin i..?

King Grub
2017-02-26, 18:39
Man får inte stickningar eller blir rödflammig av kreatin.

Sheogorath
2017-02-26, 18:51
Om man äter läkemedel som utsöndras via njurarna kan man vara lite försiktig med kreatin. Njurarna får fullt upp med att skölja ut allt överskott av kreatinin och kan inte filtrera ut läkemedlet i samma omfattning varpå plasmanivåerna av läkemedlet höjs. Detta torde gälla i större omfattning om man också har lite nedsatt njurfunktion (vilket man kanske sällan vet). I det läget kan man få allsköns symtom som man kanske tillskriver kreatinet men som i själva verket handlar om förhöjda läkemedelskoncentrationer. D.v.s. det stämmer att det beror på kreatinintaget, men det är inte kreatinet man reagerar på.

ozzian
2017-02-26, 19:01
Det var inte en PWO du tog med kreatin i..?

nej , inte då!
nu tog jag viking som jag antar är pwo, men detta 30 min innan träningen och hade lite känningar innan detta, jag tog kreatin innan på morgonen för att fylla kreatindepån...

kan viking ha ställt till det?


men som sagt, jag har kört skiten ur mig denna vecka, vilat 2 dagar nu och längtsr till gymmet för lite quats

men jag är snart 50 så jag lyssnar på min kropp, känns det halvdant så tränar jag halvdant, känns det skit så tränar jag ej.

King Grub
2017-02-26, 19:11
kan viking ha ställt till det?

Ja, den kan ge obehagliga reaktioner.

ozzian
2017-02-26, 19:22
ok, så kreatinet kan ej gjort nånting?

jag struntar givetvis i vikingen i morgon innan träning.
men om allt känns ok eller bättre än sist så kan jag ta kreatin efter?
blir ju ett tungt pass i morgon.

tungt för mig är
benpress som uppvärmning och sen 3 set på 80 max
av squats,benspark,benböj,raka marklyft,
sen militärpress, baksida axlar, rota cuff in o ut.
mage

King Grub
2017-02-26, 19:22
Som sagt, kreatin har inte några av bieffekterna du beskrivit.

ozzian
2017-02-26, 19:23
ok, så kreatinet kan ej gjort nånting?

jag struntar givetvis i vikingen i morgon innan träning.
men om allt känns ok eller bättre än sist så kan jag ta kreatin efter?
blir ju ett tungt pass i morgon.

tungt för mig är
benpress som uppvärmning och sen 3 set på 80% max
av squats,benspark,benböj,raka marklyft,
sen militärpress, baksida axlar, rota cuff in o ut.
mage

edit

Rahf
2017-03-04, 10:16
Du har nu fått svar på samma fråga flera gånger. Och svaren är väldigt säkra på sin sak. Dags att kanske se till andra aspekter än kreatinet?