handdator

Visa fullständig version : Fråga branth, hur går jag UPP i vikt


obesogen
2004-04-26, 12:28
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=12484&a=203950

nån som såg det igår? Hälsosamt med 1 kg viktökning per år...jag vill ju gå upp 10! vad säger ni om det? :em:

z_bumbi
2004-04-26, 12:33
Allt beror väl på vad man väger också.

Ligger man lågt i kroppsfett och muskelmassa och börjar äta så går det ganska snabbt med 10 kg utan att det bör vara så skadligt.

obesogen
2004-04-26, 12:39
Originally posted by z_bumbi
Allt beror väl på vad man väger också.

Ligger man lågt i kroppsfett och muskelmassa och börjar äta så går det ganska snabbt med 10 kg utan att det bör vara så skadligt.

jag är 176, 68kg, lågt kroppsfett

Bokrea
2004-04-26, 18:55
Originally posted by obesogen


jag är 176, 68kg, lågt kroppsfett

Jag brukar jämföra o kolla hur mycke genomsnittligt en 1cm klyfta av människor väger:
vikt / höjd = vikt på 1 cm av dej, allså en klyfta (kotlett )

Din är då 68/176 = 0,38
jag är 83/193 = 0,43. jag är smal o lagom byggd.

med detta vill jag säga att du lätt kan bygga på dej mera vikt utan problem.

z_bumbi
2004-04-26, 19:50
Originally posted by obesogen


jag är 176, 68kg, lågt kroppsfett

Jo men att gå upp 10 kg under ett år lär ju inte vara någon fara för din del men om du är smart så låter du inte vikten vara det avgörande utan styr mer efter vad du lägger på dig.
Att låsa sig vid en vikt vid uppgång eller nedgång kan göra så att det visuella/muskulära resultatet blir sämre till slut, iofs är det kul att sätta ett mål. :)


Bokrea: Det där måste vara en av de sämsta sätten att räkna på som finns? BMI slår det med hästlängder och det är inte ett bra sätt att räkna på om man tränar
Jag har 0,62 om du undrar, vilket inte säger ett dugg om hur jag ser ut...

Sparrisen
2004-04-26, 20:27
Det är nog inte så farligt att gå upp snabbt ivikt... bara man inte blir överviktig av det sämre slaget...

Själv gick jag upp 17 kg på 14 månader. :D

Kan tillägga att jag mår prima...

Dr.Stein
2004-04-27, 10:56
Originally posted by obesogen


jag är 176, 68kg, lågt kroppsfett



Precis som jag för ett halvår sen. Har gått upp 5 kg sen dess och har DEFINIVT inte mått dåligt av det!:bpump:

obesogen
2004-04-27, 11:06
Originally posted by Dr.Stein




Precis som jag för ett halvår sen. Har gått upp 5 kg sen dess och har DEFINIVT inte mått dåligt av det!:bpump:
Najs!
är det märkbara visuella skillnader? Hur mycket är muskler och hur mycket är fett?

TrIff
2004-04-27, 11:29
Jag gick upp 6 kg på under en månad då jag började träna. Vägde jävligt lite då jag började iofs..

obesogen
2004-04-27, 12:24
Originally posted by TrIff
Jag gick upp 6 kg på under en månad då jag började träna. Vägde jävligt lite då jag började iofs..

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=23084

här är en bild på min överkropp, hur tror ni förutsättningarna för viktuppgång är?

aliquis
2004-04-27, 14:23
Hur de är? Det väljer du väl själv beroende på hur du vill se ut, själv har jag ökat från 58 till 65.5kg på 5månader, magen känns slätare och "putigare" men ett tag till står jag väl ut. Du lär ju inte ligga i närheten av något genetisk max eller liknande om det nu ens finns något sådant, så det är väl bara att käka och träna på så kommer ju vikten. Skall kika dom där videoklippen/sidorna senare.

"- Och sen nötter. Cashewnötter är min egen favorit. Bra fett, mineraler och vitaminer och även en del bra protein.
Jordnötter?
- Nej, det är mindre bra."

Oh vilket givande svar, VARFÖR skulle jordnötter vara mindre bra? Varför är cashewnötter bättre? Själv har jag fått för mig att valnötter, mandlar, pumpafrön och hasselnötter tillhör de nyttigare. Cashewnötter och pistagenötter är ju gott däremot. Men vad är så fel med jordnötter?
Förövrigt har jag så mycket nötter hemma så jag skall ta och mixa ihop *nötsmör på alltsammans så jag blir av med det någon gång.