handdator

Visa fullständig version : Behöver er hjälp, skadad axel


Tränarlite
2017-02-13, 09:47
Hej där ute, jag behöver er hjälp. Jag skadade min axel för 6år sedan och har gått och fått behandlingar, träningsprogram osv under hela tiden. men det blir aldrig bra. Nu har jag varit till läkaren och fått en kortisonspruta i axeln, baksida axel och skall tillbaka om två veckor och få en till i nyckelbensleden.

Det som har hänt nu är att biceps har börjat krampa.. gör ont, och hela armen ilar, till underarm...

varför blir det så?

jag åkte på rejäl tennisarmbåge förra året och när vi började reda ut tennisarmbågen så började biceps att krampa då oxå, som rejäl träningsvärk, tar jag på biceps gör det ont, och vissa stunder kramp i armen..

=( Hoppas någon kan ge en förklaring eller en ide vad det kan bero på

Scratch89
2017-02-13, 21:18
Vad är det som provocerar axeln?

Joe Hardgainer
2017-02-17, 16:55
Du är på tok för ospecifik. Kan bli svårt att göra en vettig bedömning utan journaler från läkare och fysio. Vilken sorts skada, ev radiologi, fysiobedömning. Aktuellt status, på vilken indikation dom sprutar kortison, när du har besvär, vad som förbättrar /försämrar axeln. Jag tror att du kan få en bättre bedömning och förklaring av någon som är eller har varit direkt involverad i din problematik än att vi försöker dra ett gäng kvalificerade gissningar.

Skickat från min ONE E1003 via Tapatalk