handdator

Visa fullständig version : Nu ska träningen effektiviseras!!


växer...
2004-04-26, 10:11
Ok, nu ska jag starta en träningsdagbok, har blivit så peppad av andra som gjort det och det känns som att motivationen kan bli bättre om jag gör så.

Lite bakgrundfakta om mig själv, ids ni inte läsa så finns fysiska fakta nedan i vanlig ordning:

Jag började träna i mitten på ettan om jag inte minns fel, höll på av och till och inte så seriös träning. Eller jo seröst i den mening att jag körde stenhårt de övningar jag gjorde, men sen var det dom där klassiska misstagen. Körde nästan inte ben alls, vilade inte tillräckligt samt åt absolut inte optimalt.
Körde på den halvslappa stilen till slutet av gymnasiet.

Jobbade ungefär ett år inom byggbranschen innan jag åkte in i lumpen som kb 15mån i boden. Oslög som jag var hade jag såklart inte tränat nåt sen skolan så i början var lumpen tung, dock märkte jag att jag hade kvar lite grundstyrka iaf och så småningom några månader in i det hela började det finnas tid till träning så jag gick till gymet på I19 de gånger jag kunde. Mot slutet av tiden där så ebbade träningen dock av pga. många stridsövningar och fältveckor. I mitten på lumpen hade jag min bästa fysik nånsin men i slutet hade jag lyckats lägga på mig nåt kilo igen. Dock var jag ganska slimmad jämfört med tiden just innan lumpen då jag hade betydligt fler fläskkilon. Låg på ca 78 kilo direkt efter muck. Efter lumpen började jag på mitt nuvarande jobb som turistguide mm. Nu har det gått ganska precis ett år sen muck och jag har nyss (tack vare en polare) börjat om med träningen för ca 3 mån sen. Kör så hårt det går varje pass och hittills har styrkan gått uppåt, känns som jag närmar mig en platå men man vet ju vad som kommer sen. :bpump:

Ok, det var den jobbiga läsningen för de som ids, här kommer specen:



Fysiska fakta:

Innan jag började träna överhuvudtaget 1999:
176cm 73kg.

Styrka i början:

Här minns jag inte helt till 100% men det jag minns är att jag tränade till en början biceps med 10kg hantlar, maxade 65 i bänk och var väldigt svag i benen (vilket jag inte gjorde mycket för att bättra). :em:

I dagsläget 2004:
22 år, 176cm 87kg.

Styrka nu:

Dessa resultat är tagna från resp pass utan nån annan övning gjord innan förutom resultatet på liggande benpress.

Hantelcurl: 22,5kg*9*8*6 (25kg*9*7*6 på förra gymet men jag litar mer på vikterna på det nya.)

Bänkpress: 100kg*6*6*5 , sist jag maxade, 115 kg.

Knäböj: 110*14*12*10

Liggande benpress 200*10 160kg*16

Chins: 13,9,8 (kommer att spöa på den här övningen rejält nästa ryggpass)

Hantelrodd: 37,5kg*10*15*12 (skulle kunna göra ett eller två reps till men händerna failar)


Sådär det var väl all historik, nu till det väsentliga. :D


Dagens pass:

Körde arm/rygg på en söndag, ajabaja men skönt var det, fick grym pump i biccarna och jag känner att ryggen fick arbeta lite också, känns skitstabilt. :thumbup:

Resultat:

Hantelcurl: 22,5kg*9*8*6

Ang. z-stången så vet vi inte vad den väger, ska kolla upp det nästa gång, men jag räknar med ca 10 kg.

Z-stångcurl: 40kgx11, 45kgX10X9

Cablecurl: 35kgx6x8x4 (fick "fula" för att komma igång samt på de sista 2 repen i varje set, var tokslut efter övningarna innan, ska nog gå ner ett snäpp nästa gång och köra tokstrikt!)

Chins: 7x6x6 (slut i armarna, ny ställning att dra upp sig i, kändes lite för brett för min smak, repsen blev därefter men kontakt fick jag så det dög =)

Roddmaskin: 60kgx15, 70kgx10x7 (detta var alltså inte en maskin med vajer utan en med fast handtag och en platta som sitter mot bröstet att ta spjärn mot, vet inte hur många "riktiga kg"det är.)

Hantelrodd: 37,5kg*10*15*12 (händerna failar, men jag är så nära failure så den biter bra ändå)

Det var allt för denna gång, hoppas jag har tagit med allt nödvändigt, hoppas någon ids läsa detta, vart ganska mycket när jag kollar efter. Ids inte lägga upp det nu så när detta kan läsas är det alltså dagen efter passet.

Ha de bra alla kolozzer! :hbang:

Kimpaa
2004-04-26, 10:35
låter mycket bra....många bra övningar och bra styrka!!! kämpa på:hbang:



///Kimpaa:bpump:

växer...
2004-04-26, 10:58
Originally posted by Kimpaa
låter mycket bra....många bra övningar och bra styrka!!! kämpa på:hbang:



///Kimpaa:bpump:


Tackar, gör så gott jag kan.

tänkte att jag skulle pass på att skriva in mitt nuvarande träningschema, det ser ut ungefär så här.

Dag 1: Biceps och rygg.

hantelcurl, z-stångcurl, cablecurl.
chins, roddmaskin, hantelrodd (funderar på marklyft..)

Dag 2: vila

Dag 3: Ben och mage.

Knäböj, sittande/liggande benpress, benspark samt "bendrag"? alltså den där man ligger på mage och drar fötterna mot arslet.
Knuffövning för mage(ligga på rygg få benen nerputtade i golvet), knästående nedåtcrunch i cablemaskin + nåt mer, kommer sen.

Dag 4: vila

Dag 5: Bröst, triceps axlar.

Bänkpress, pressmaskin, rep över huvud i cablemaskin, vanlig tricepspress i cablemaskin, axelmaskin(sitta trycka rakt upp),nån mer ska till.

Dag 6 och 7 (gissa vilka dessa är) vila


Till allt detta hör att jag ska lägga in nåt/några konditionspass i veckan samt börja gå en timma på morgonen innan jobbet. Syftet är att minska kroppsfettet såklart.

Hoj!

fintelligens
2004-04-26, 11:28
jävlar du var stark:bpump:

växer...
2004-04-26, 12:00
Originally posted by fintelligens
jävlar du var stark:bpump:

Tackar, nog för att när man luskar runt här på kollo så inser man att inte är så biffig som man vill vara.. :em:

Sjukt bra ställe att skaffa information på alltså, riktigt roligt att kolla runt och läsa massa götta!

ojdå, får inte missa lunchen (sen start på dagen).

:eating: :eating: :eating:

Saxon747
2004-04-26, 17:38
Heller vad du va stark!!!:whipped:

växer...
2004-04-26, 19:29
Originally posted by Saxon747
Heller vad du va stark!!!:whipped:

Hehe, men du spöa mig i hantel-håll idag.. jag måste köpa några COC:er och träna.. :bpump:

växer...
2004-04-26, 19:57
Dagens pass:

Eg. inte en ordinarie träningsdag men igår under träningen kom vi överens om att köra rodd och cykling idag, något som jag ballade ur helt på. De andra började med rodd och jag satte mig på en cykel som verkade komma direkt ur en Transformers-film. Full med knappar och grejjer, tog en stund att få igång skiten. Efter ca 4 min cyklande på ganska tungt motstånd kom jag på att jag inte är nån cyklare. Blev helt bäng i huvet och la av. :nono:

Tog mig an rodden istället, körde halvintensivt/intensivt i 2 km på strax under 8 min. Kunde ju inte bli slagen i det av mina träningskompisar som gjorde 2 km på strax över 8 min. :smash:

Sen gick vi över till nåt helt annat, vi testade statiskt hantelhåll med 37,5kg hantlar. Första setet tog jag polarn men sen koppla han på tjurskallen åxå och spöa mig resterande övningar. Har en teori om att hans längre fingrar hjälpte..... Sen kom polare #2 och utklassade oss båda totalt, höll dubbelt så länge som jag. Men han hade också längre fingrar... (skylla skylla):em:

Märkte av en skada jag ådrog mig för några månader sen. Högerhanden hängde med mycket sämre, bröt mellanbenet i lillfingret för inte så jättelänge sen och högerhanden/armen är inte riktigt ikapp än.

Nåja, detta var ju inte ett ordinarie pass så bristen på intensivitet gjorde inte så mycket.

Laddar inför onsdag, ben och mage. Kommer att bli skitbra.
Imorgon ska jag göra första morgonpromenaden. Hoppas vädret är till fördel, då blir hela dagen härligare.

växer...
2004-04-27, 15:43
Idag tog jag en 30 min promenad innan jobbet, det kändes bra. Hade tänkt käka frukost efter promenaden just innan jag började på jobbet men det gick åt skogen, det första jag kände när jag klev upp var att magen skrek åt mig. :eating:
:thefinger tyckte jag men den fortsatte.. :whipped::furious:

Så jag matade den med en rejäl bunke havregrynsgröt och lite kreatin, gott.
Prövade något nytt, värmde en deciliter vatten i mikron tills det kokade sen slängde jag i kreatinet som smälte skitfint. Blandade sen i juice i resten av glaset, kalasbra!
I kväll ska jag käka kvällsmålet lite tidigare än 23:00 så får jag hoppas att jag inte är lika hungrig imorrn. Då ska jag försöka mig på en 45-minutare INNAN frukost. Det blir spännande. Då ska f.ö. benen och magen få käka skit efter jobbet! Blir spännande att se vilka övningar vi kör, är ju på ett nytt ställe så. Ska se om jag kan gräva fram lite träningsbilder, ska man måsta stå och spänna sig lite också kanske.. =p


Nä heller! nu ska jag hem, hörs.

Disco-king
2004-04-27, 20:29
Haha, känn er ägda av lyftkranen ifrån Norsjö! :thefinger

Jajja, jag får väl äta upp det där redan imorgon när du dänger mig i benböjjen. :insane: :furious:

Morgondagens höjdpunkt blir dock att smiska hamstrings till dödens dagar! Ska köra både raka marklyft och den där homosexuella maskinen som står i hörnet..

Jajja, nu ska jag äta protein! Höres! :kickass:

växer...
2004-04-28, 06:08
Originally posted by Disco-king
Haha, känn er ägda av lyftkranen ifrån Norsjö! :thefinger

Jajja, jag får väl äta upp det där redan imorgon när du dänger mig i benböjjen. :insane: :furious:

Morgondagens höjdpunkt blir dock att smiska hamstrings till dödens dagar! Ska köra både raka marklyft och den där homosexuella maskinen som står i hörnet..

Men HELLER!! jag hatar hamstrings!! Absolut värsta/sämsta muskelgruppen för mig, huvva. Jag tar gärna raka marklyft.
:thefinger the maskin in the hörn.. :D

Nu har jag käkat havregrynsgröt på jobbet efter ca 30 min promenad, skulle eg, bli minst 45 min idag men jag vaknade kl 6 med mobilen i handen och tummen på den röda luren, min kropp lurar man inte så lätt. =) Fick dock bättre snittfart än igår morse, enda problemet idag förutom den sena starten var att halvvägs i rundan så blev jag panikskitnödig. Trodde jag skulle måsta göra en lumpen-trädkramning men jag bytte ut den sista kilometerns gång mot snabbare typ av joggning. Ärligt talat vet jag inte vad som var värre, guppade så av joggningen.. =)

Dags å jobbe. Syns ikväll, då ska dagens pass införas.

Disco-king
2004-04-28, 06:29
Heeeeey!

Hamstrings är till för att smiskas? :whipped:

Synd bara att viktpaketet till the gay-machine är gjort för trettonåriga brudar. :furious:

På tal om brudar... har vi tur kanske vi träffar på ett gäng :mallan: då vi tränar idag! :kinky:

växer...
2004-04-28, 09:04
Originally posted by Disco-king
Heeeeey!

Hamstrings är till för att smiskas? :whipped:

Synd bara att viktpaketet till the gay-machine är gjort för trettonåriga brudar. :furious:

Haha, med det antar jag att du menar att jag är en trettonårig brud..? :D

Heller jobbig övning. Ska vänja in mig på raka marklyft idag istället. Maskinen kan skita ner sig!
Fö. fick jag ett okontrollerat sug efter marklyft, har inte kört det mycket förut men vill börja med det, kommer nog på nästa ryggpass.

chmielex
2004-04-28, 10:47
tar inte marklyft mer på ben o röv än de lilla på korsryggen?
altså de tar lite överallt men passar vel bättre in på ett ben pass?
annars flyttar jag mina marklyft till ryggdagen

växer...
2004-04-28, 12:17
Originally posted by chmielex
tar inte marklyft mer på ben o röv än de lilla på korsryggen?
altså de tar lite överallt men passar vel bättre in på ett ben pass?
annars flyttar jag mina marklyft till ryggdagen

Marklyft tar givetvis lite på ben också men huvudsakliga syftet med övningen (om jag inte har knarkat i flera år) är att stärka ryggen. Kör du däremot raka mark så tar det mycket mer på hamstrings.

Att lyfta skotrar är en bra träning för ben och rygg kan tilläggas. Med bra menar jag då att man blir redigt trött.. inte att övningen i sig är nyttig. :)

Disco-king
2004-04-28, 18:15
Eeeeey!

Bra pass idag mannen! Vi krossade verkligen mag-maskinen med alla snygga fjortisar hängandes bredvid. :naughty: :mallan:

växer...
2004-04-28, 20:18
Som Disco-king säger, magmaskinen fick äta skit!!
Det han inte nämner är hans kommentarer under t.ex. magmaskinövningen.. givetvis med personer av andra könet i närheten.. =)
(Med mycket manlig röst..) -"Höhö, det här är ju för lätt, måste öka ÄNNU mer!!" HAHA! =)

DAGENS PASS:

Sittande benpress: 110kg *20, 130*15*10

Benspark i maskin: 100+20kg*10*6*10

Rak mark: 75kg*16*11

Vadpress: 200 på maskinen(ca 100 kg)*11*12*9

Magmaskin: 70kg*17,80*6, 70*13

Sidositups på situpbänk: 20

Vanliga -II-: 20

Nedanstående text sammanfattad: Grymt skönt träningspass, så här ska det kännas, när man kommer hem ska man längta tillbaka!! :thumbup:

Dagens pass kändes skitbra, Började med lite uppvärming i sittande benpress, lasta sen på 110 kg men det var en missberäkning, 20 reps är för mycket. 130 var mycke bättre. Benen jobbade svinhårt, blev lite yr efter sista setet, tokskönt!!
Bensparken kändes sådär, ska ha brallor nästa gång istället för shorts, fastnade obehagligt i knävecket, orutinerat.. Fick dock bra tryck i sista setet, vart lite illamående, grymt. :thumbup:
Sen var det den vidrigaste muskeln.. hamstrings. Började med den enligt Disco "homosexuella" maskinen =). var faktiskt för litet viktpaket även för mig!! =D Dessutom fick jag skitont av rullen som rullade över vaden, bestämde mig för att köra raka marklyft istället. Fick inte perfekt kontakt men det kommer det kommer.. Fick även lite instruktioner av Disco om hur ett rätt utförande av marklyft ska se ut, testade 105 kilo och det gick väl ok, inte perfekt men det andra lyftet var mer godkänt enligt honom. Gjorde dock inte det minsta ont så det ska nog gå bra om jag börjar träna lite lätt på 80kg eller nåt tills jag får upp tekniken. Kommer att bli grymt, kändes skithärligt!! Inte lika skönt som känslan att få upp en ordentligt nergrävd skoter men nästan. =)
Vaderna gick fint och gled på bra, körde till failure på alla, fick sjysst djup kändes det som.
Sen piskade vi magmaskinen, den fick verkligen käka skit, inte länge tills det viktpaketet är för litet också. =)
Avslutade med sneda och vanliga situps men ryggen var helt slut av raka mark och magmaskinen så det vart inte grymma resultat men dom kändes där dom skulle.

Funderar på att posta lite bilder snart på formen innan träning och formen nu..

Slut för idag tack för idag.

Hoj!

Disco-king
2004-04-29, 05:34
Idag ska vi lyfta tung bänkpress mannen! Vi måste se till såatt Saxon747 inte bangar som han gjorde igår. :whipped:

Tjommen som skulle tjacka vintermackorna av mig skulle komma just efter fyra - och det torde väl ta en timma eller så.

Jag förbereder mig redan inför den stora dängen i bänkpressen alltså... Jag känner på mig att det blir 10x100 för dig idag!!! :bow:

växer...
2004-04-29, 06:39
Originally posted by Disco-king
Idag ska vi lyfta tung bänkpress mannen! Vi måste se till såatt Saxon747 inte bangar som han gjorde igår. :whipped:

Tjommen som skulle tjacka vintermackorna av mig skulle komma just efter fyra - och det torde väl ta en timma eller så.

Jag förbereder mig redan inför den stora dängen i bänkpressen alltså... Jag känner på mig att det blir 10x100 för dig idag!!! :bow:

Njae, valet står mellan fettebänkpress med tuunga vikter eller negativ bänkpress med monstervikter!! :hbang:

Du vet vem som har tipsat om det.. Nån gång måste man ju testa, han sa att man växer oerhört av det. Är värt ett försök, ligger ju ganska bra till i bänken ändå så om jag wastear 2-3 pass så gör det inget.. och säger han att det funkar så gör det det.

F.ö. ska käftslaktarn besökas idag, vill inte veta vad det kan komma att kosta.. :smash:

Idag uteblev promenaden, tyckte att benen skulle få vila lite, var nog jobbigt med cykelturen hit på jobbet (800 m =) men imorrn tas det igen och då ska det inte slöas! :hbang:

Syns på gymet Disco.

Hoj!

växer...
2004-04-29, 20:31
DAGENS PASS: BRÖST, TRICEPS SAMT AXLAR.

Bänkpress: 100kg*9*6*6

Bröstpressmaskin: 90kg*10*9*6

Axepress rakt upp-maskin: 80kg*6. 75kg*4. 70kg*8

Sidolyft hantel: 12,5kg*8*7*6

Tricepstryck över huvud med rep i cablecross:
60kg*9*7. 55kg*7.

Negativ bänkpress: 110kg*2. 100kg*4.

Shrugs: 37,5kg hantlar*18*18

Det var allt för den här dagen.

Det här passet kändes ruggigt bra faktiskt, gjorde pb i bänk igen för typ 4:e träningspasset i rad. Axelpressen gick bättre än sist, sidolyft hantel, triceps ja allt i princip. Gick mycket bra helt enkelt. Enda besvikelsen eg. var hantelshrugsen, gick ju bra men som vanligt ballade högerhanden ur mycket tidigare än vänstern. För att vara precis så är det ring och lillfingret som inte orkar med, hanteln kommer som på sniskan. Ser dock till att inte köra ojämnt antal utan slutar med vänstern samtidigt som högern för att inte spä på skillnaden.

Sen så var det det där med negativ bänk. Första gången jag testade men fick ta det i slutet av passet eftersom inte nån av mina träningskompisar ville köra den :smash: , fick dock assist till slut av Disco-king. Var rätt så skönt, bra avslut för brösten kändes det som, nästa gång vill jag dock köra det i början för att få en rättvis bedömning på övningen samt lasta på mycket tyngre. :bpump:

Nästa pass blir arm och rygg, det ska bli såååå skönt. Längtar redan tillbaka.

gonatt alla kolozzer.

Hoj!

växer...
2004-04-30, 08:19
Alltså detta med morgonpromenad går inte som jag tänkt mig, efter nästa träningspass går jag och lägger mig halv 10 annars säger kroppen stopp ända till klockan är 6:20 och då är det försent att börja eftersom jag börjar jobbet 7 på morgonen. Heller! Dock hinner jag med lätthet i helgen, då ska jag knalla riktigt långt har jag tänkt. Blir skönt, det är så härligt med den friska luften i skogen och alla fåglar som spelar.

Jasi nu är det med denna dag 2 vilodagar till nästa pass som blir armar, rygg. Känner på mig att det blir ett bra pass, bygger upp mentalt redan nu. :smash:

Ev.kommer det bilder snart, ska be min flickvän att ta några kort om hon inte tycker det är fjantigt så kanske.. :)

Kan i brist på träningsbilder lägga in denna, tog den på väg hem från träningen igår kväll.

Hoj!

växer...
2004-05-03, 12:14
Gårdagens pass: Biceps & Rygg

Hanterlcurl: 22,5kg*7*9*9
Stångcurl: 35kg*14, 45kg*6*4
Ryggmaskin: 75kg*13 80kg*8*9
Ryggresningar:15kg*12*5 10kg* (antingen jag eller ställningen knäpp, ont som stryk i ljumskarna så denna övning gick sugigt)
Hantelrodd: 37,5kg*20*15 (händerna helt slut)
Chins: 5*4

Nöjd med passet förutom början då motivationen inte låg på topp av någon anledning, kom igång på andra setet med 22,5:orna och sen gick det fint. Ända till ryggresningarna som gjorde ont hur jag än ställde in ställningen, annorlunda ställning mot den jag använt tidigare, detta får åtgärdas på ngt. vis, biter om inte annat ihop mer nästa gång.

Hantelrodden gick bättre än sist till en början, händerna höll lite längre men i slutet på andra setet insåg jag att det fick räcka. Vill ha bättre handstyrka och tyngre vikt för att få ut max av denna övning dock. Detta kanske löser sig snart då jag får svar på gymägaren huruvida han kan fixa några grippers. Vore skithärligt att få öka handstyrkan.

Nästa pass: Ben & mage.

Hoj!

växer...
2004-05-04, 22:26
Kvällens pass: Ben och mage.

Sittande benpress: 150 kg*16*11*9 (kändes stabilt)
Benspark: 100+20kg*8*6*10 (förstår inte vad jag håller på med)
Raka marklyft: 90kg*9*8*9
Vadpress i maskin: 215kg*13, 225kg*10, 240kg*7
Magmaskin: 80kg*12*12*7

Idag kändes det stabilt. Ökade i allt utom den eländiga bensparken men den kommer nästa gång. Kändes lite tunnt på magfronten idag, nästa gång blir det definitivt bättring på det.

Tokstabilt i överlag, jag och Disco-king köttade sönder maskinerna, nu är det inte många kvar som vi inte måste lägga till vikter på för att det ska ge nåt. Dagens offer var den sittande benpressen och magmaskinen som för första gången kördes på maxvikt fullt ut. Grymt pass Disco! :thumbup:

På torsdag gäller det, då ska 100 kg i bänk för första gången reppas 10 ggr eller mer. tänker även blanda in lite negativ bänk sådär på slutet av passet som sist. Utmärkt för att ta ut det sista trycket.

Nu sneglar John Blund på mig och hotar med sitt hemska pulver, känner hur det börjar sticka i ögonen, bäst att lyda honom. Han har fetkoll på vad som behövs för att växa..

Gonatt ev. läsare, på torsdag kommer nästa uppdatering och nu drar det verkligen även ihop sig till ett bildgalleri. Mer om detta sen.

Hoj!

Disco-king
2004-05-05, 06:55
Benpressen träffade verkligen sin överman igår! Jag fattar inte vad fan vi sysslar med, för en vacka sedan klagade vi över hur tungt hela viktpaketet i maskinen var, men nu gör du en sexton(!!!)reppare på max i den... Det är helt sjukt.

Jag käkar Kreatin som ett as nu inför bänkpasset på torsdag. Då ska det pressas som satan!

Höres!!! :eating: :bpump:

Mane Attraction
2004-05-05, 09:56
Favoritkrigsförbrytare?


:eating:

växer...
2004-05-05, 15:49
Originally posted by Disco-king
Benpressen träffade verkligen sin överman igår! Jag fattar inte vad fan vi sysslar med, för en vacka sedan klagade vi över hur tungt hela viktpaketet i maskinen var, men nu gör du en sexton(!!!)reppare på max i den... Det är helt sjukt.
:

Heller sjukt! Jag fick just tanken: vad gör vi nästa gång på benpasset? Inte kan vi då köra benpressen igen, det blir ju för mycket disco.. =)

Imorrn då gäller det, jag vet allvarligt inte hur det kommer att gå.. Någon gång måste ju det komma en platå även i bänken. Jag är starkt inställd till att införa negativ någon gång under morgondagens pass. Fick grymt djuup träningsvärk av förra passet. Ända in i benet! :thumbup:

Benen känns lagomt kaxiga idag kan jag meddela, körde 4hjuling med några turister från 11 till 2 idag, måste erkänna att det inte var helt utan känningar i röven och låren.. :D Såklart bjöd jag dom på älg varvid en av tyskarna lyckades damma in i en annan med 4hjulingen.. :smash: Dock utan personskador endast en reflex på den påkördas maskin gick åt. Hursomhelst var det ett bra komplement till gårdagens benpass, fick igån benen igen.

Favoritkrigsförbrytare?

Och vad har det med denna tråd att göra? :whipped:

Hoj!

Snubben_25
2004-05-05, 18:57
damn va stark du är
när kommer bilderna då :bpump:

växer...
2004-05-06, 12:52
Snubben: Bilderna kommer iaf inte än på nån vecka, väntar på reservdelar till datorn som dom gamla bilderna finns i, den dog för några dagar sen nämligen. Ska lägga upp ett galleri med bilder sen nåt år tillbaka då. Dom kommer, var så säker.
Dagens bröst-tric-axelpass kommer att införas ikväll. Då ska resultaten på bänkslakten upp.

Hoj!

växer...
2004-05-06, 22:59
KVÄLLENS PASS: Bröst, axlar & triceps

BÄNKPRESS: 90kg*13, 100*7 110*1 120*1 100*5
sist: 100kg*9*6*6

BRÖSTPRESSMASKIN: 90kg*12*8*9
sist: 90kg*10*9*6

RODDMASKIN: 80kg*14*12*10
sist: 75kg*13 80kg*8*9

AXELPRESSMASKIN: 80kg*8*5, 70kg*7
sist: 80kg*6. 75kg*4. 70kg*8

PUSHDOWN: 35kg*6, 65*10*7

HANTELLYFT SIDA: 12,5kg*10, 15kg*6*5
sist: 12,5kg*8*7*6

STÅNGSHRUGS: 90kg*20*20*22

REPCABLE över huvud: 27,5kg*8*10*7
sist: 30kg*9*7. 27,5kg*7


Ok, först och främst var bänken en besvikelse, lastade på 90 kilo i tron om att det var 100, kändes ju skitlätt men fattade vid 7-8:e repset att det inte var 100 kg. Blev skitsne och lastade på 100 till nästa set vilket väl var ok men hade gärna sett en 8:a. Bestämde mig för att öka mitt pb såhär efter 2 set, vilket jag gjorde, från 115kg till 120 kg. Var glad igen och kunde fortsätta. :D

Bröstpressmaskinen gick helt ok, skönt tryck.

Roddmaskinen(!!! varför?? ska inte vara med i detta pass!!) gick bättre än sist, det kändes bra men hur blev jag lurad att köra denna? Kanske för att den står bredvid axelpressen..

Axelpressen tog ett kliv framåt i rätt riktning, kändes stabilt.

Pushdowns kändes bra dom också gick ganska lätt.

Hantellyft sida: väldigt nöjd med denna, snart ska även 17,5kg hantlarna få käka skit!!

Stångshrugsen kan jag inte jämföra med något tidigare resultat men fick mer utarbetade trapz av denna än hantlarna pga greppet förbättrades. Kändes bra.

Repcable fick väl duga men nästa gång ska det minsann inte fjantas i denna övning!!



Ja detta var väl allt om detta pass, I helhet nöjd trots den idiotiska felräkning i början på passet. Ryggen fick äta lite extra denna vecka men det gör ingenting. Var inte så värst slut när jag gick ut ur gymet, suget efter längre pass och mer genomkörning av kroppen ökar succesivt men det får va ett tag till. Går ju så bra, vill inte variera riktigt än.

Nåja, detta var en helt ok dag.

Gonatt alla herkulezar må jag en dag vakna och vara dubbelt så stor även jag.. :D

Hoj!

växer...
2004-05-11, 06:54
GÅRDAGENS PASS: BRÖST,TRICEPS & AXLAR

Mmm, samma som sist, men jag fick anpassa mig till tösens pass och vad gör man inte för sitt hjärtegull. :) Dessutom hade det gått några dagar så..

Bänkpress: 100kg*8*7*6

Sned bänkpress: 60kg*10, 70kg*7*8

Stående Cable Flyes: 35kg(vardera arm) *11, 45*5, 40*5

Enarmspushdown sida: i cable: 27,5*8*7

Pushdowns: 35*9*6

Sidolyft hantel: 15kg*6*4

Hantelshrugs: 45kg*13

Dips:12*7*10

Hälsade på IKSU i Umeå igår, helt ok.

Tänkte först köra detta pass en dag tidigare men var för risigt för det. Igår kände jag fortfarande lite grann av en förkylning men sket i det. Lite sämre resultat än jag hade hoppats på men helt godkänt med tanke på hur slut jag hade känt mig tidigare.

Provade på sned bänk som jag ej kört tidigare med lös stång och liten lutning, härlig övning, dock lite knepigt att få rätt balans men det kommer det kommer.

Mot slutet vart det tyvärr stressigt pga. en tid jag skulle passa så axlarna fick inte den smörj jag hade tänkt. Ganska mycket folk på IKSU igår så man fick vänta en del.

I överlag nöjd med detta, men nästa gång.. :hbang:
Betyg: 7/10 :thumbup:

Hoj!

växer...
2004-05-20, 08:01
Ok, har varit dålig på att skriva, här kommer ett gäng pass på raken.

11/05/04, Tisdag: Biceps & Rygg

Hantlar: 22,5kg*9*10*6

Cablecurl: 35kg*6*7

Ryggups: 20kg*10*11*8

Rodd: 100kg*8*7*7

Chins: 12*7*11

Latsdrag: Steg 14*8, steg 13*8*8 Var på IKSU och vet inte vad plattorna på latsmaskinerna på övervåningen väger

12/05/04, Onsdag: Ben & Mage.

Sittande benpress: 150kg*16*12*10

Benspark: 100+20*12*11*10

Raka mark: 90kg*10*10*8

Vadpress: 240kg*14*12*9

Magmaskin: 80kg*14*10*11

Sned crunch i situpbänk: 20*20

Cable downpull mage: 35kg*8*11

Magsug: 12,39s, 16,33s, 16,03s, 17,87s, 14,32s

14/05/04, Fredag: Bröst, Axlar & Triceps.

Bänk: 100kg*9,7*6,5*6 (INTE 10 PÅ HUNDRA!!! >( )

Chestpress: 90kg*12*11*9

Axelpress: 80kg*7*4, 75kg*7

H-lyft sida: 12,5*11*10*8

Chins: 15*11*7

Repcable: 30kg*7


17/05/04, Måndag: Biceps & Rygg

Hantlar: 25kg*4 22,5*9*8

Z-stång: 52,5*9+1, 55kg*5*5,5

Chins: 12*9*5 (extra brett på sista)

Ryggups: 20kg*10*12*10

Roddmaskin: 80kg*12*10*8

H-rodd: 37,5*20*15


19/05/04, Onsdag: Ben & Mage


Sittande benpress: 150kg*8*12*10 (satt så tajt på första setet att jag knappt kom i maskinen, blev för djupa böjar för mitt knä)

Benspark: 100+20*13,5*11*13

Raka mark: 95kg*10*10*8

Vadpress: 240kg*16, 250*10*12

Magmaskin: 80kg*16*13*10

Sned crunch: 10kg*20*12


Inte så intressant läsning men nu har jag iaf skrivit upp passen vilket är meningen med boken.. =)

I överlag har allt kännts bra, inga superökningar men det har flutit på utan ont eller dylikt, ligger lite lågt kommande dagar så jag inte sabbar kroppen innan Gran Canaria.. blir en vecka utan protein och kreatin, ska bli kul att se om det försvinner lite "plufs" :D

Ha de!

Hoj!

växer...
2004-06-09, 07:34
Må 7:e Juni: Biceps och Rygg.

Hantelcurl: 22,5 kg *11*9*7
Rak stångcurl: 52,5 kg *5*5*3
Roddmaskin: 80 kg *14*10*8
Chins: 6*4

Detta var första passet efter en lång viloperiod, 13 dagar.
Den långa perioden berodde mest på den semester jag och tjejen tog.
En vecka i Gran Canaria satt inte helt fel, har varit med om värre. :)

Passet blev kort och snabbt, väldigt intensivt men det saknas övningar. Alldeles för kort eg. men det lilla som gjordes gjordes bra, känns idag 2 dar efter. Ikväll blir det ben och mage, då är det fullt tryck förhoppningsvis.

Skönt att komma igång igen.

Hoj!

växer...
2004-06-22, 15:47
Har varit lat med uppdateringarna, kommer dock några här:


Ons 9 Juni: Ben och mage. Tappat protokollet =/


Mån 14 Juni: Bröst, axlar, triceps, biceps, rygg. +lite mage

Bänkpress: 100kg*7*6*5
Bröstpress: 90kg*8*7*5
Pushdowns: 32,5kg*10*7*7
Repet: 22,5kg*8*11 25kg*6
Hantellyft sida: 10kg*15*10*12
Axelpressmaskin: 60kg*6*6*5
Hantlar: 22,5kg *7*7*6
z-stång: 47,5kg*10 50kg*7*6
chins: 9*6*7
Ryggups: 20kg*17
Putta ner ben: 70ggr
Mage pulldowns i cable: 35kg *15.


Onsdag 11:e Jun. Ben.

Benpress 150kg 20*11*8
Vadpress: 250kg17*15*12

Hade bråttom, blev ett väldigt kort pass tyvärr men är ändå nöjd med resultatet.


Mån 21 Jun: Bröst triceps, axlar, biceps.

Bänkpress: 100kg*8*6*4
Bröstpress: 90kg*8*6*5.
Axelpressmaskin: 80*2 65*7*7*5
Hantellyft sida: 12,5kg*7 10kg*12*10
Pushdown: 35kg*6 32,5kg*5*6
Hantelcurl: 22,5kg*6*5
z-stång: 55*5


Detta var efter en natt med dålig sömn och flera dagars bröllopsplanering till brorsans bröllop d.v.s. helt slut. Resultatet blev därefter. Men men, man måste ner för att komma upp igen eller hur var det nu? :)

Har varit mycket jobb och annat att stå i, har därför blandat passen lite för att trycka ihop träningen på färre dagar men nu ska det förhoppningsvis gå tillbaka till det normala.

Hoj!

Jense
2004-06-22, 15:50
Fina axelpressar må jag säga, även bänkpressarna för att ha sovit kasst och inte tänkt mycket på tröningen antar jag =)

växer...
2004-06-22, 23:03
Originally posted by Jense
Fina axelpressar må jag säga, även bänkpressarna för att ha sovit kasst och inte tänkt mycket på tröningen antar jag =)

Tackar!

A jo inte är jag helt missnöjd men varje gång man går lägre än sist så visst blir man lite besviken. Trodde att bänken skulle gå bra hela vägen igenom men slutate på ett rep mindre än sist på sista setet. Dock med samma antal reps totalt sett.

Men vikterna får se upp nästa gång för då ska allt sitta perfekt!
Sömnen, maten och psyket ska på topp imorrn inför benpasset. Sen sätter jag 9an på 100 i bänken på fredag! :bpump:

Gonatt kollo.

växer...
2004-06-23, 21:43
Onsdag 23 Juni: Ben

Knäböj: 100kg*10 105kg*10 100kg*10

Jag är inte så superduktig på dessa, rädd för att pajja mitt förut onda och skadade knä så jag håller mig till 90 graders vinkel på benen.

Benspark: 100+30kg*16 100+40kg*15 100+50kg*12 100+40kg*16

På maskinen står det 100 men jag vet inte den riktiga belastningen, är dock självklart inte 100kg. Men med 40-50 extrakilon på så blir det tungt och bra iaf.

Vadpress: 200+50kg*18*15*16

Samma sak här, vet inte den äkta vikten. Gillar inte att det står massa siffror som man ändå inte vet vad de betyder. Nöjd med vaderna.

Detta blev ett kort pass. IGEN!! >( Massa fix hemma och sen ett gym som stänger kl 21:00 på kvällen. Skit! Aja, nöjd med det som hanns med iaf.

Hoj!