handdator

Visa fullständig version : Äré därför man deffar först, sen bulkar å sen deffar igen?


MaxTheMarketer
2017-02-08, 22:21
Tjena!

Jag påbörjat deffing, sedan 1,5 vecka sen, för jag är tydligen för "fet"
för att gynnas av bulkning (1,75m lång, väger 75,1kg just nu i morse).

Ren styrka just nu är cirka: 40kg på bänkpress (2x12), 208kg liggandes 45
graders uppåtlutad benpress (3x12), marklyft kanske 60kg, har ej kört.

Om jag förstått det hela rätt nu så kmr bulkning när man har nästan mer fett
än muskler att leda till att mer av ens ökning blir i fett jämfört med muskler?

Så därför deffar man bort fettet och sedan när man bulkar
så kmr större andel bli muskler (men fettet kmr oxå med)
vilket innebär att man bygger muskler snabbare?

Å sen så deffar man bort det nya fettet man fått och behåller
de nya musklerna som man nu byggt som vore i princip omöjligt
om man började bulka med lite muskler men mkt fett på kroppen?

Tack för svar! / Max.

King Grub
2017-02-08, 22:26
Ju fetare man blir, desto sämre förutsättningar för muskeltillväxt, och mer och mer av en fortsatt överätning bildar bara kroppsfett.

Shqypnia
2017-02-08, 23:52
Ju fetare man blir, desto sämre förutsättningar för muskeltillväxt, och mer och mer av en fortsatt överätning bildar bara kroppsfett.

Om jag minns rätt var du väl överviktig som ung pojk? Märker du att det har påverkat dig på något vis?

delizh
2017-02-11, 09:44
Ju fetare man blir, desto sämre förutsättningar för muskeltillväxt, och mer och mer av en fortsatt överätning bildar bara kroppsfett.

Vart får gränsen vid fet vid detta tillfället?
Vilken bodyfat bör man undvika?

Tobbey
2017-02-11, 16:43
Stoppa innan du börjar bli osmakligt fet.

Tree Fiddy
2017-02-11, 21:15
Ju fetare man blir, desto sämre förutsättningar för muskeltillväxt, och mer och mer av en fortsatt överätning bildar bara kroppsfett.

Hur korrelerar det med asfeta styrkelyftare som är skitstarka?

Diomedea exulans
2017-02-11, 21:28
Hur korrelerar det med asfeta styrkelyftare som är skitstarka?

De blir fortfarande starkare ju mer de går upp i vikt, det är bara att en mindre andel av viktuppgången är muskler ju tyngre de blir.

Gerdler
2017-02-11, 21:53
Det här är en mycket bra trådstart. Ingen som kommer in här och säger att han måste bulka först för annars blir han bara ett skelett. Undrar om de som brukar skriva det, och de tillhör enligt min uppskattning majoriteten av Kolozzeum, har sett den är tråden och tänker typ "Nä, jag tar inte den här striden, jag väntar på nästa tråd".

Diomedea exulans
2017-02-11, 21:55
Det här är en mycket bra trådstart. Ingen som kommer in här och säger att han måste bulka först för annars blir han bara ett skelett. Undrar om de som brukar skriva det, och de tillhör enligt min uppskattning majoriteten av Kolozzeum, har sett den är tråden och tänker typ "Nä, jag tar inte den här striden, jag väntar på nästa tråd".

Ssch, tala inte om dem. Det är bättre om vi behandlar dem som trollkarlar behandlar Voldermort och vänstern behandlar uttryck de inte gillar: Nämn dem inte, så kanske de försvinner.

Edit: Din teori kan stämma, men jag finner det mer troligt att de inte vågar säga emot King Grub.

1x0
2017-02-11, 22:45
Det här är en mycket bra trådstart. Ingen som kommer in här och säger att han måste bulka först för annars blir han bara ett skelett. Undrar om de som brukar skriva det, och de tillhör enligt min uppskattning majoriteten av Kolozzeum, har sett den är tråden och tänker typ "Nä, jag tar inte den här striden, jag väntar på nästa tråd".
Haha jag började skriva ett inlägg men inte angående det. :P
________

Tänkte bara skriva att det även går att vända på. Om jag hänger med någorlunda vad som diskuteras. - Att envisas om försöka bygga på väldigt låg kroppsfettprocent när kroppen är obekväm.

Vi säger min trivselfettprocent är 15%. Deffar jag ner mig till 5% och försöker bygga där; kommer nästintill bara få fettgains upp till 15%.
Efter 15% avtar mass-fettinlagringen och jag bygger bättre med muskelmassa. Bättre välmående och prestation. Samma överskott hela tiden.
Hade jag försökt bygga på energibalans hade gjort mer muskler liggandes på 15% BF än 5%.
Eller är detta självklart? Varför ligger inte alla bodybuilders på 5% året om? :P

Layne Norton snackade om liknande i 'Mark Bell’s PowerCast Ep. 6 – Layne Norton'

Gerdler
2017-02-12, 19:50
Men folk på kolo brukar säga detta till otränade smalfeta personer med BF 20-30%.

Och sen tror jag också rätt mycket på att Grubs tidiga svar hindrade den anstormningen rätt effektivt.

Diomedea exulans
2017-02-12, 19:56
Men folk på kolo brukar säga detta till otränade smalfeta personer med BF 20-30%.


Speciellt om de är tonåringar.

"Du är 15, det är FYSIOLOGISKT OMÖJLIGT att lägga på sig fett i den åldern! Det är därför det inte har funnits en enda överviktig 15-åring i världshistorien! Bara vräk i dig allt du kommer över! ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄT!!!!!"