handdator

Visa fullständig version : Hans Rosling RIP


Leifallan
2017-02-07, 17:58
http://www.dn.se/nyheter/varlden/hans-rosling-ar-dod/

Rosling avliden efter en tids cancer:(

Tyckte det vart lite tyst om honom den senaste tiden.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

TheBeach97
2017-02-07, 18:04
För ung!

Shqypnia
2017-02-07, 18:16
Tråkigt som fan! Vila i frid Champ!

Andy.da.wohoo
2017-02-07, 18:25
Väldigt tråkigt!

baktung
2017-02-07, 18:30
Och igår dog Björn Granath. En av dom skönare skådisarna.

RIP båda.

timoat
2017-02-07, 19:11
http://www.dn.se/nyheter/varlden/hans-rosling-ar-dod/

Rosling avliden efter en tids cancer:(

Tyckte det vart lite tyst om honom den senaste tiden.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Medialt dog han när han begick "dödssynden" att säga att SD hade rätt. Sen försvann han illa kvickt från tidningarna, tyvärr. Så snabbt vände den kappan(mediakräken alltså) . RIP

HenrikJ
2017-02-07, 20:22
Medialt dog han när han begick "dödssynden" att säga att SD hade rätt. Sen försvann han illa kvickt från tidningarna, tyvärr. Så snabbt vände den kappan(mediakräken alltså) . RIP

Rimligen försvann han från media för att han var dödssjuk? "Oväntat" att någon skulle göra politik av det här. När sa han att SD har rätt?

Magnus N
2017-02-07, 20:30
Rimligen försvann han från media för att han var dödssjuk? "Oväntat" att någon skulle göra politik av det här. När sa han att SD har rätt?

Var när han var på publicistklubben och snackade om asyl samt hjälpa på plats, sade han något om Åkesson och att det är vad han har sagt de senaste 2-3 åren angående att hjälpa på plats etc

timoat
2017-02-07, 21:01
Rimligen försvann han från media för att han var dödssjuk? "Oväntat" att någon skulle göra politik av det här. När sa han att SD har rätt?

Han figurerade konstant i tidningarna fram tills det uttalandet, tror inte det faktum går att ignorera. Det var i oktober 2015.

R0B
2017-02-07, 21:05
Om jag minns korrekt så höll han med att mer pengar ska satsas i närområdet, men han ville även satsa mer här hemma.

Inget av det är vad SD är/var intresserade av. Eftersom SD flaggade för en höjning i sin politik på närområdet som efter lite granskande visade sig bli ett minus istället för plus.

Jaive
2017-02-07, 21:10
Om jag minns korrekt så höll han med att mer pengar ska satsas i närområdet, men han ville även satsa mer här hemma.

Inget av det är vad SD är/var intresserade av. Eftersom SD flaggade för en höjning i sin politik på närområdet som efter lite granskande visade sig bli ett minus istället för plus.

+1

SD:s snack om "att hjälpa i närområdet" är bara massa skitsnack för att ge ett sken av att man faktiskt bryr sig om flyktingar.

ApexProcyon
2017-02-07, 21:22
Godwins lag gäller även SD och invandring nu för tiden. Det tog 6 inlägg innan en tråd gällande en persons dödsfall spårade ur till invandringskritik.

Shqypnia
2017-02-07, 21:28
+1

sd:s snack om "att hjälpa i närområdet" är bara massa skitsnack för att ge ett sken av att man faktiskt bryr sig om flyktingar.


+999

ceejay
2017-02-07, 21:28
Gör inte detta till en jävla politiktråd

ApexProcyon
2017-02-07, 21:32
Hans Rosling kunde sluka svärd. (ja, jag försker att styra bort tråden från politik)https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/99/Hans_Rosling_swallows_sword.jpg/1024px-Hans_Rosling_swallows_sword.jpg

Yes
2017-02-07, 22:30
Fyfan vad tråkigt! :(

Hövdingen
2017-02-07, 23:43
+1

SD:s snack om "att hjälpa i närområdet" är bara massa skitsnack för att ge ett sken av att man faktiskt bryr sig om flyktingar.


Inget av det är vad SD är/var intresserade av. Eftersom SD flaggade för en höjning i sin politik på närområdet som efter lite granskande visade sig bli ett minus istället för plus.

De vill sänka biståndet ja. Biståndet går inte till närområdet. De ger mer till UNHCR än något annat parti. Sluta läs fake-news.


Tråkigt och chockerande, jag trodde han skulle leva minst 30 år till.