handdator

Visa fullständig version : Ingen aptit när man är kär?


StampChamp
2017-02-05, 20:51
Hej

Är det vanligt att man tapper aptiten när man är kär? Jag som hade tänkt börja bygga och lägga på mig massa. Är redan smal och låg kroppsfettprocent.

Så har jag gått och blivit kär och har ingen större matlust. Vad beror det på egentligen? Finns det nåt vetenskapligt? Kan det ha med dopamin att göra?

Försöker ändå få i mig mat, äta kanske lite oftare? Men jag skulle utan problem kunna äta en gång per dag och va nöjd.

King Grub
2017-02-05, 21:16
Ta dig i kragen. Du kan ju inte låta fruntimmer komma ivägen för gains.

Bärsärk
2017-02-05, 21:17
Ta dig i kragen. Du kan ju inte låta fruntimmer komma ivägen för gains.

:laugh:

turppeden
2017-02-05, 21:31
Ja, det har med dopamin att göra. Mycket kan ge minska matlust. Här finns lite intressant info.....
https://www.youtube.com/watch?v=aW_nn6CjaQs

Need not worry though. Flytta in hos henne så får du snart sambo-kilon och gainzen är totala. I fett.

StampChamp
2017-02-05, 21:41
Ta dig i kragen. Du kan ju inte låta fruntimmer komma ivägen för gains.

Haha nä du har rätt! Men svårare när man är nykär känner jag ;) är väl bara tvinga i sig tillräckligt med mat!

StampChamp
2017-02-05, 21:43
Ja, det har med dopamin att göra. Mycket kan ge minska matlust. Här finns lite intressant info.....
https://www.youtube.com/watch?v=aW_nn6CjaQs

Need not worry though. Flytta in hos henne så får du snart sambo-kilon och gainzen är totala. I fett.

Ja det har säkert med dopaminet att göra! Sen även fjärrillarna i magen. Haha ja sambokilona kan va farlig. Dock är hon smal och har också svårt att gå upp i vikt, gillar dock att laga mat, så mina gains kanske finns där ;)

Wzup2u
2017-02-05, 21:55
Har du tappat kärleken för maten och lagt den på en tjej?
Lugn maten och du hittar tillbaka till varandra, men berätta det för tjejen så hon inte blir svartsjuk framöver.

Bärsärk
2017-02-05, 21:59
Samma sak hände mig när jag var 17-18, var hemma hos en tjej som jag hade pratat med över MSN i ett par år.

Hon var väldigt mycket snyggare än vad hon var på bilderna (Jag tyckte det just då i alla fall), jag blev så sjukt nervös av hela situationen så jag typ skakade som ett asplöv, hennes familj bjöd på mat och jag fick inte i mig en tugga :D

Grotesk
2017-02-05, 22:27
Nu har du alla anledningar i världen att lägga på dig KÖTT. Kärleksbulk rockar. :)

Diomedea exulans
2017-02-06, 05:26
Vänta tills hon sårat dig, då jädrar får du se på aptitbrist!

Bob90
2017-02-06, 06:54
Vänta tills hon sårat dig, då jädrar får du se på aptitbrist!

Eller så löser man det med tröstätning aka grisbulk.

baktung
2017-02-06, 09:58
Intressant om det skulle finnas en koppling. Hypotes: en förälskad individ blir mindre hungrig för att fettförbränningen ska öka så att han ser mer fit ut och får större chans på fruntimret. Nyförälskelse skulle i så fall vara ett ypperligt recept för nån som deffar.

Shqypnia
2017-02-06, 11:10
Ta ut tjejen på rejäla bufféer. Ta-da problem solved!

Skrollovicz
2017-02-06, 11:44
Intressant om det skulle finnas en koppling. Hypotes: en förälskad individ blir mindre hungrig för att fettförbränningen ska öka så att han ser mer fit ut och får större chans på fruntimret. Nyförälskelse skulle i så fall vara ett ypperligt recept för nån som deffar.

Eller är det så enkelt att personen inte vill äta inför en ny bekantskap, social fobi är definitivt inget ovanligt i dag.

StampChamp
2017-02-06, 12:29
Jag har inget problem att äta med hon, det har vi gjort. Tycker inget är jobbigt eller "pinsamt". Hungern finns bara inte där, såklart har jag en viss hunger, men inte tillräckligt för en som tränar och vill bygga.

Kärleken kan spela en spratt. Kanske får prova köra på buffer ;)

svag74
2017-02-07, 17:17
Åh herregud, tur man varit singel sen urminnes tider, jag skulle tyna bort om jag fick försämrad matlust *gah!*

Inget gott som inte har något ont med sig...eller nåt... :D