handdator

Visa fullständig version : Jacked Ursobol, dödar DNA?


rippedjack1
2017-02-05, 15:14
Va sugen på testa Jacked Ursobol (Ursolic Acid) innan ja läste detta. Andra studier menar på att ursobol bygger muskler o bränner fett samtidigt.

Hur tolka detta?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21703625

Sheogorath
2017-02-05, 16:54
Jag har använt Ursobol tillsammans med kreatin och HMB i flera omgångar. Jag gillar den triaden starkt. Däremot har jag slutat med den nu när de lagt till piperin till formulan. Piperin inhiberar bland annat enzymet CYP450 som bryter ner många läkemedel. Eftersom jag har en medicin som bryts ner av CYP450 vågar jag inte ta den. Piperin kan potentiellt öka mängden läkemedel i blodet med 2000%. Möjligt att det krävs höga doser, möjligen inte. Har inte hittat info om det.

Jag tycker att det är högst oansvarigt att lägga till piperin på det sättet utan att sätta upp stora jävla varningsskyltar.

Donkens
2017-02-07, 04:34
Kände att det påverkade driften i sängen. La ner efter en månad.

Teddybjornen
2017-05-11, 17:59
Jag har använt Ursobol tillsammans med kreatin och HMB i flera omgångar. Jag gillar den triaden starkt. Däremot har jag slutat med den nu när de lagt till piperin till formulan. Piperin inhiberar bland annat enzymet CYP450 som bryter ner många läkemedel. Eftersom jag har en medicin som bryts ner av CYP450 vågar jag inte ta den. Piperin kan potentiellt öka mängden läkemedel i blodet med 2000%. Möjligt att det krävs höga doser, möjligen inte. Har inte hittat info om det.

Jag tycker att det är högst oansvarigt att lägga till piperin på det sättet utan att sätta upp stora jävla varningsskyltar.


Hur länge körde du ''en omgång'' kör den enbart för sig själv, funderat på införskaffa HMB

LunaSpice
2017-05-11, 18:10
HMB är fina grejer det... :D

Brofessorn
2017-05-12, 08:42
Ett av problemen när DNA skadas är att risken för cancer kan öka. Dock kan väl ursolsyra till och med hjälpa att bekämpa vissa typer av cancer, så just det borde inte vara något oroande?

Fey
2017-05-12, 10:12
Ett av problemen när DNA skadas är att risken för cancer kan öka. Dock kan väl ursolsyra till och med hjälpa att bekämpa vissa typer av cancer, så just det borde inte vara något oroande?

Detta är en fruktansvärt osmart kommentar och är så långt från verkligheten man kan komma.

Artikeln är ganska bestämd - UA leder till aktivering av cellernas självmordssignaler, förhindrar formationen av blodådror och kapillärer, och kommer blåsa ut dina endotheliala cell-ytor vilket försvårar näringsupptag. Detta är farliga grejer, och inget du vill göra medvetet.

Sedan kan man fråga sig om artikeln är bra eller inte.

EDIT: Journalen, Atherosclerosis, verkar okej. IF på ~ 4.