handdator

Visa fullständig version : Hjälp en nybörjare


Kelerun
2017-02-03, 15:27
Hej. Är en 29-årig kille som arbetar på husfabrik och jag behöver hjälp. Har gymmat ca en månad nu och har gått från 83kg till 73kg. Hade början till en såkallad "ölmage" tidigare i Januari men nu är den så gott som borta, enda som är kvar är lite "kärlekshandtag".

Jag har gått till gymmet allt från 3-5 dagar i veckan och har både sprungit på löpband samt gjort styrkepass också.

Jag känner dock att jag skulle vilja få lite mer rutin på mitt gymmande för i dagsläget så har jag inget "schema" eller något alls att gå efter utan kör allt på lite måfå bara och det känns inte så bra alls. Vore jättesnällt om någon kunde hjälpa mig att få ett mer strukturerat "schema" om vad jag kan/ska/bör göra på gymmet samtliga dagar. Jag tänkte gym runt 3 dagar i veckan till att börja med och sen springa/gå resterande dagar om möjlighet finns. Mitt mål är att ligga runt samma kroppsvikt jag har nu till att börja med eller gå ner lite till, samt att få muskler såklart.

Angående kost så behöver jag all hjälp/tips där också. Jag har börjat med att äta 250G Lindahls Laktosfria 0.2% kvarg samt ett ägg till frukost. Sen äter jag ingenting förrens lunch och då blir det ca 150G ris samt ca 100G kyckling. Efter gym så dricker jag lite Vitargo Proteinpulver samt tar två knäckebröd och lite frukt, sen äter jag inte mer på hela dagen. Jag är väldigt dålig på att äta när jag är hemma och det har tyvärr gjort att jag en del om veckorna köper hem lösgodis och äter men det har jag mer eller mindre slutat med nu. Jag är inte heller den personen som är ute och dricker/festar om helgerna.

Snälla hjälp mig med att komma med tips om hur jag ska lägga upp gympassen samt hur jag ska lägga upp min kost.

Kelerun
2017-02-03, 15:43
Glömde skriva att jag är 178cm lång.

vonad
2017-02-03, 17:20
Här (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454) finns ett program.

Vad gäller kosten så kan du äta vanlig mat enligt tallriksmodellen och sedan 2g protein per kilo kroppsvikt och dag. Så för dig på 73 KG blir det 146g protein per dag. Fyll ut resten med kolhydrater och fett.