handdator

Visa fullständig version : Anledningen till avbruten tävling!


Action
2004-04-25, 21:24
Känner för att skriva av mig lite.... aningen ledsen och irriterad :rolleyes:

Vill börja med att tacka alla som stöttat och trott på mgi inför tävlingen. Hela sista tiden av dieten har känts enormt bra och uppladdningen fungerade perfekt ända fram till lördag kväll då jag fick svettningar och kände mig enormt yr i huvudet! Antagligen hade jag feber redan då men ignorerade det dum och tävlingsinriktad som man är!

Lördagskvällen innebar att jag drog på mig ca 2kg i vätska istället för att tappa 1kg vätska. Febern och yrsel innebar även att jag inte fick ngt tryck i kroppen inför symmetrin, dessutom 2kg påsamlad vätska.

Allt medförde även dåliga resultat i både chins och dips då jag va helt slut efter 10reps i båda momenten, resten gick på vilja!

Efter dipsen snurrade allt väldigt mycket och min vilopuls låg på 70 slag 1 timme efter dipsen. Valde då att bryta tävlingen för att inte riskera att dra på mig ngt värre, tex hjärtmuskelinflammation.

Tråkigt när man lagt så mycket tid inför en tävling. Ska nu vila till imorgon. Sen känna på det under veckan och högst troligt står jag på scen redan nästa helg. Lite sjukdom stoppar inte mig

Återkommer även med största sannolikhet på nästa års SM.

Att jag bröt hade alltså inget med magen att göra som Alex (speaker) sa.. va väl ngt han hittade på för att ha ngt att säga.

:D

Allan
2004-04-25, 21:26
Jävligt tråkigt! Hoppas du kryar på dig kvickt!

allan

JJ
2004-04-25, 21:44
Trist, men det är bara att bryta ihop och komma igen.
Vad är det för tävling nästa helg *noll koll*?

Action
2004-04-25, 21:55
Tack tack..

Jag kommer igen... förhoppningsvis infinner sig formen till på lördag. Jag är iaf anmäld till Sandefjord Open. Vill iaf ställa mig på en scen och visa mig i min egentliga form innan man äter upp sig igen.

Ska känna mig för måndag-tisdag iaf.

Munter
2004-04-25, 22:07
Trist, men shit happens. Krya på dig!

Jorgen
2004-04-26, 10:45
Det är alltid tråkigt när sånt händer. Du såg inte alls kry ut när du körde chinsen (jag stog och dömde "hakan över" där) eller när du stog på line. Men som JJ skrev, bara att bryta ihop och komma igen.

//Jörgen

Action
2004-04-26, 10:47
Originally posted by Jorgen
Det är alltid tråkigt när sånt händer. Du såg inte alls kry ut när du körde chinsen (jag stog och dömde "hakan över" där) eller när du stog på line. Men som JJ skrev, bara att bryta ihop och komma igen.

//Jörgen

Tack Jörgen...

Du noterade helt rätt.. Det snurrade rätt rejält i mitt huvud under alla moment jag utförde. Kunde inte fokusera och hade inte ens energi att trycka till benen på symmetrironden.

Men jag återkommer med största sannolikhet till nästa års SM.

/mats

Peter
2004-04-26, 11:31
Vad var det för tillsägelse du fick i början av symetrin? Jag och min tjej är oense om det var tyget i byxorna eller färgen på kroppen som de hade synpunkter på.

Krya på dig.

Action
2004-04-26, 12:01
Originally posted by Peter
Vad var det för tillsägelse du fick i början av symetrin? Jag och min tjej är oense om det var tyget i byxorna eller färgen på kroppen som de hade synpunkter på.

Krya på dig.

Tyget i brallorna. Står ingenting i reglerna om detta och vad jag vet så hade hälften av alla tjejer samma material i sina tävlingsdräkter.

Fick tävlings-PM idag i posten (lite sent kanske) där står det däremot att tävlingsdräkt ej får vara i skimrande material!

Nu hade det ju ingen betydelse för min del ändå. Men regler bör uppdateras så denna information går att hitta på SKKf´s hemsida.

Har erbjudit mig att hjälpa till med att uppdatera detta!
:)

Peter
2004-04-26, 13:16
Ok, då var det jag som hade rätt ;) Tyckte det såg ut som du drog lite i brallan samtidigt som de pratade med dig.

Skulle man inte visa upp kläderna redan på inmätningen? Var ju ett par tjejer som hade mycket mer glitter.

Action
2004-04-29, 20:50
Nu drar det ihop sig inför helgens tävling i Norge. Formen känns bra. Har dock inga förväntningar alls på själva tävlingen förutom att komma in hård. :D Efter misslyckandet med formen pga feber på SM känns det som det viktigaste.

Vätskan har iaf släppt en del, lite till ska bort innan lördag, o sen få in lite tryck i bitarna med lite kolhydrater :eating:

Bilden ska visa på hur mycket febern förstörde min form på SM i Söndags..