handdator

Visa fullständig version : Jobb inom träningsbranschen


BokstavenX
2017-01-30, 21:42
Hallå där! Jag tänkte kolla med er om vad det finns för jobb inom träningsbranschen, alltså styrketräning. Då jag inte riktigt känner att PT är min grej, vad finns det mer som finns? För styrketräning är det jag verkligen brinner för. Men problemet är bara att jag inte riktigt finner intresse att jobba med folk. Är det de enda alternativet eller finns det annat som jag inte har tänkt på? Tack

King Grub
2017-01-30, 22:02
Gymstädare.

Klein
2017-01-30, 22:07
Gymstädare.

:laugh:

nickke
2017-01-30, 22:15
Utveckla träningsmaskiner, kanske? Eller kanske inreda gym/träningslokaler, eller varför inte en kombination av dessa?

Shqypnia
2017-01-30, 22:24
Gymstädare.

Hahaha +1

Alternativt kan man hjälpa städtanten att flytta vikterna rätt.

Bob90
2017-01-30, 23:03
Hallå där! Jag tänkte kolla med er om vad det finns för jobb inom träningsbranschen, alltså styrketräning. Då jag inte riktigt känner att PT är min grej, vad finns det mer som finns? För styrketräning är det jag verkligen brinner för. Men problemet är bara att jag inte riktigt finner intresse att jobba med folk. Är det de enda alternativet eller finns det annat som jag inte har tänkt på? Tack

Typ i butik? Sälja tillskott, träningsutrustning, träningskläder etc?
Dock så lär det vara svårt att undvika folk oavsett yrkesval.

Om du inte blir en sån där som ser till att hålla Sörmlandsleden fri från nedfallna träd :d

HMS Laestander
2017-01-30, 23:03
Hahaha +1

Alternativt kan man hjälpa städtanten att flytta vikterna rätt.

Apropå detta:

Undra när det kommer viktcaddies för första gången? Är helt seriös.

1x0
2017-01-30, 23:26
Har faktiskt tänkt liknande! Skulle verkligen vilja jobba inom träningsbranschen - men inte i form av personlig tränare eller coach!
Gymstädare: nej tack.
Viktcaddy: gärna, om bra betalt och åt någon kändis.

tomten1
2017-01-30, 23:51
Du kan sitta i receptionen på ett gym.

baktung
2017-01-30, 23:55
Har faktiskt tänkt liknande! Skulle verkligen vilja jobba inom träningsbranschen - men inte i form av personlig tränare eller coach!
Gymstädare: nej tack.
Viktcaddy: gärna, om bra betalt och åt någon kändis.

Har också tänkt i dessa banor! Skulle kunna tänka mig att vara tränare men inte åt mer än max ett par stycken. Jag vill inte ha kunder utan bara seriöst satsande i så fall. Fast det är förstås svårt att få ett sånt jobb på enbart teoretiskt kunnande (vilken förstås stagnerar utan stimulans av praktik). Så jag får helt enkelt börja med att vinna SM-guld och återkomma sen.

Vill man inte jobba som PT är det väl bara gyminstruktör som gäller. Hålla ordning, städa och stå i receptionen och se glad ut.

Utveckla träningsmaskiner vore dock intressant. Det känns som att många härifrån skulle ha ett och annat att säga om funktionalitet när det kommer till träningsmaskiner, åtminstone bänkpresställningar.

J.V
2017-01-31, 02:59
Forska inom lyft n kost n gains.

tefached
2017-01-31, 10:25
Du kan jobba som platschef.
Jag jobbar som gymansvarig där jag lägger upp dagen som jag vill och försöker utveckla och förbättra gymmet samt lite underhåll och plock i gymmet.

Det är två tjänster som fungerar dock är platschef lite lurigare att bli kanske.

BokstavenX
2017-02-01, 12:18
Du kan jobba som platschef.
Jag jobbar som gymansvarig där jag lägger upp dagen som jag vill och försöker utveckla och förbättra gymmet samt lite underhåll och plock i gymmet.

Det är två tjänster som fungerar dock är platschef lite lurigare att bli kanske.

Att vara gymansvarig lät intressant. Men det måste vara väldigt svårt att hitta ett sådant jobb och rätt gym?

Stuffer
2017-02-01, 12:23
Att vara gymansvarig lät intressant. Men det måste vara väldigt svårt att hitta ett sådant jobb och rätt gym?

Du lär börja som gymstädare och jobba dig uppåt ;) Eller starta ett eget gym så blir du själv bossen

BokstavenX
2017-02-01, 12:36
Du lär börja som gymstädare och jobba dig uppåt ;) Eller starta ett eget gym så blir du själv bossen

Har faktiskt tänkt på att starta ett eget gym. Men jag är trots allt bara 20 år och har inte riktigt dom pengarna som behövs. För det är nästan ett måste att vara minst 2 personer? För tanken om att öppna ett eget var i så fall ett riktigt hardcore gym likt exhale gym/temple gym i Birmingham. Så att hitta någon källare/lokal som är riktigt billig hade vart drömmen.

Jag är dock väldigt okunnig när det gäller detta. För vad man har hört så är det vääääldigt mycket jobb konstant? Vad är det för sysslor man gör om man säger att man har runt 100 pers som betalar ett peng i månaden och man får det o gå runt? För jag själv satsar på kroppsbyggning och känner inte att jag vill ha något fancy place med splitter nya maskiner osv. Någon som vet lite om hur det är att öppna upp ett eget?

forslund
2017-02-01, 15:19
Har faktiskt tänkt på att starta ett eget gym. Men jag är trots allt bara 20 år och har inte riktigt dom pengarna som behövs. För det är nästan ett måste att vara minst 2 personer? För tanken om att öppna ett eget var i så fall ett riktigt hardcore gym likt exhale gym/temple gym i Birmingham. Så att hitta någon källare/lokal som är riktigt billig hade vart drömmen.

Jag är dock väldigt okunnig när det gäller detta. För vad man har hört så är det vääääldigt mycket jobb konstant? Vad är det för sysslor man gör om man säger att man har runt 100 pers som betalar ett peng i månaden och man får det o gå runt? För jag själv satsar på kroppsbyggning och känner inte att jag vill ha något fancy place med splitter nya maskiner osv. Någon som vet lite om hur det är att öppna upp ett eget?

Det blir inte lätt att undvika att jobba med människor om du ska driva ett gym. :)

Sedan är det inte lätt att få ihop rent ekonomiskt. Bara utrustning, begagnad eller ej, kostar en rejäl slant. Säg åtminstone 100 000 för utrustningen. Till det tillkommer underhåll, rena reparationer m.m. Är du inte händig själv behöver någon utföra det.
Städning. Bemanna receptionen, inköp av all utrustning som krävs där.

Dessutom billig + stor lokal går sällan ihop, speciellt om det skall kombineras med ett strategiskt läge som du kommer att behöva för att locka till dig kunder.
Antalet "hardcoregymmare" är få och hur skall du locka dem till ditt gym (risig lokal + begagnad utrustning) istället för ett av de redan etablerade gymmen?
Vad har du att erbjuda som de andra gymmen i din stad inte redan har?

Vill inte låta negativ, men att starta ett gym kräver en rejäl eftertanke.
Räkna också med att få jobba enormt mycket - varje timme du som ägare jobbar är en timme du inte behöver betala en anställd för.