handdator

Visa fullständig version : Man cave


Starke75an
2017-01-24, 18:20
Nån som har nån sån? Fundera på flytta ner gymmet till garaget i källaren. Men vad mer ska man ha?

martikainen
2017-01-24, 18:55
Jag har en man cave men dock inte så stor, är väl 6kvadrat, dator, extra skrivbord och verktygstavla m.m. Duger gott åt tekniknörderi och allmänt skrotande :)

Minikubik
2017-01-24, 19:12
Närmaste jag kommer en mancave är firmabilen.Å andra sidan innehåller den mycket av vad jag skulle vilja ha i min grotta.
Exakt vad beror ju helt på intressen, som martikainen som vill nörda eller jag som vill bygga snickra och så där

Patriarch K
2017-01-24, 19:19
Hela min lägenhet är en stor man cave!

Ivan Bogus
2017-01-24, 19:26
När störste sonen flyttade ut gjorde jag ett spel/musik-rum åt mig själv.

Mancave? Jo det är det nog.

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=676&pictureid=4275

trädgårdsmöbel
2017-01-24, 19:27
Min "mancave" (datorrummet) är ockuperat. Det kändes som mitt rum, resten av lägenheten är hennes. Visst, vi äger det gemensamt men det är hon som valt soffa, kök, tavlor, badrum, tapeter, gardiner, möbler och små tjejiga pryttlar och prydnadssaker överallt.

Nu är datorrummet likadant. Prydnadssakerna jag gillar ligger i källarförrådet eller har "råkat" slängas.

Patriarch K
2017-01-24, 19:32
Jag blir bara olycklig av att ha så här mycket skit, men en man cave är det allt! :P
http://forumbilder.se/G75M3/20160807-225338-pano.jpg (http://forumbilder.se/G75M3/20160807-225338-pano)

shadowfire
2017-01-24, 19:34
Jag har och kommer nog ha i framtiden två man caves. Det ena är dator/musik/spelrum och det andra är snickarverkstad.

Starke75an
2017-01-24, 20:07
Rummet är 3,6x5 meter.

Viktigast är bänken och knäböj ställning, men det finns nog plats för nått annat kul.

Yes
2017-01-24, 23:17
Jag har och kommer nog ha i framtiden två man caves. Det ena är dator/musik/spelrum och det andra är snickarverkstad.
Ungefär så ser jag också på det. Om snickarverkstad kan utökas till garage så är jag helt med dig.
Idag har jag min dator/musik-hörna och den är helig. I framtiden ska den bli en studio och jag ska även ha ett stort garage där jag både kan skruva bilar och annat.

shadowfire
2017-01-24, 23:18
Ungefär så ser jag också på det. Om snickarverkstad kan utökas till garage så är jag helt med dig.
Idag har jag min dator/musik-hörna och den är helig. I framtiden ska den bli en studio och jag ska även ha ett stort garage där jag både kan skruva bilar och annat.

Så har jag idag, verkstadsdelen är en del av garaget. Däremot är garage- och verkstadsdel lite för klena sett till yta. Drömmen är helt klart dubbelgarage och riktigt fett med verktyg. Givetvis tung ljudanläggning osv därtill.

Yes
2017-01-24, 23:23
Jag har och kommer nog ha i framtiden två man caves. Det ena är dator/musik/spelrum och det andra är snickarverkstad.

Så har jag idag, verkstadsdelen är en del av garaget. Däremot är garage- och verkstadsdel lite för klena sett till yta. Drömmen är helt klart dubbelgarage och riktigt fett med verktyg. Givetvis tung ljudanläggning osv därtill.
Jag är sjukt avis men jag förstår vad du menar. Är uppvuxen med att ha gott om dylika ytor och gamle farsgubben har alltid varit en händig jävel som visat hur man fixar saker.
Att inte själv ha den möjligheten nu i vuxen ålder stör mig utav helvete. Dessutom vill jag kunna skriva bilar och annat som du knappast gör i en tvåa på tredje våningen.

supercharge
2017-01-24, 23:48
Det lilla hobbyrummet eller snickarrummet kan jag väl köpa, men när mancaven blir någon slags sista utpost mot den feminina hemmadominansen så känns det lite tragiskt. Hur tofflig är man egentligen när man hamnar i mansreservat i sitt eget hem.

Yes
2017-01-24, 23:57
Det lilla hobbyrummet eller snickarrummet kan jag väl köpa, men när mancaven blir någon slags sista utpost mot den feminina hemmadominansen så känns det lite tragiskt. Hur tofflig är man egentligen när man hamnar i mansreservat i sitt eget hem.
Hur tofflig är man egentligen när man inte hamnar där?

För min del är visserligen prioriteringarna enkla. Min dator- och musikhörna kommer ingen inkräkta på. Bra garage och verkstad står på listan över saker jag ska ha i framtiden. För eventuella kvinnor som kan tänkas vara intresserade är det bara gilla läget eller dra.

Jag skulle för all del ha svårt att leva med någon kvinna som inte hade sina egna intressen hon höll lika hårt på, om det så var en stor walk-in closet med asmycket skor (även om jag hade föredragit ett bibliotek så hade vi haft något gemensamt där).

Det genuint toffliga är väl snarare att ge avkall på sådana saker för någon annan.

anvihl
2017-01-25, 00:08
Hur tofflig är man egentligen när man inte hamnar där?

För min del är visserligen prioriteringarna enkla. Min dator- och musikhörna kommer ingen inkräkta på. Bra garage och verkstad står på listan över saker jag ska ha i framtiden. För eventuella kvinnor som kan tänkas vara intresserade är det bara gilla läget eller dra.

Jag skulle för all del ha svårt att leva med någon kvinna som inte hade sina egna intressen hon höll lika hårt på, om det så var en stor walk-in closet med asmycket skor (även om jag hade föredragit ett bibliotek så hade vi haft något gemensamt där).

Det genuint toffliga är väl snarare att ge avkall på sådana saker för någon annan.

Poängen är väl varför ska du ha en "cave"? Ha skiten vart fan du vill.

PureWhey
2017-01-25, 00:47
Dator
Projektor / stor tv
Bra ljudsystem
Schyst soffa och fåtölj
Kyl / minikyl
(Frys?)
Micro
Soda stream
Lager med div saker som bars & proteinpulver
Hängmatta man ser skärmen ifrån
VR till datorn

Yes
2017-01-25, 01:15
Poängen är väl varför ska du ha en "cave"? Ha skiten vart fan du vill.
Jo visst, fast bor man inte stort blir det lätt gemensamma ytor att samsas om. Och bor man stort ser jag inte hur det kan bli problem för någon.

Klein
2017-01-25, 02:01
Poängen är väl varför ska du ha en "cave"? Ha skiten vart fan du vill.

Poängen är att få ha sina prylar ifred 24/7 samt att själv få vara ifred när lusten faller på och att därtill inte störa andra. I ett gemensamt utrymme så går det inte att uppnå. I synnerhet inte om man har barn.

martikainen
2017-01-25, 07:40
Det jag verkligen uppskattar med min grotta är att det kan se ut precis hur som helst där inne, jag kan sitta och bygga en quadcopter halva natten, lämna alla verktyg framme och ha skräp över hela golvet utan att sambon är på mig om att det ser för jävligt ut. Vill jag måla väggarna gröna eller spika upp ett gigantiskt kohuvud så gör jag det.

Så ingen tror att jag är en snuskmänniska så kan jag tillägga att övriga lägenheten är så gott som kliniskt ren konstant.

Det är helt enkelt en del av boendet där jag kan vara ifred och komma på vilka dumma idéer som helst utan att min bättre hälft har någon saying.

Jag skulle inte vilja att resten av lägenheten behandlades på samma sätt, det ska vara rent, undanplockat och väl tilltänkt inredning, därför tycker jag att en "man cave" är fruktansvärt skönt att ha

Onigiri
2017-01-25, 10:36
I sin cave bör det vara heltäckningsmatta, gärna brun med fläckar som luktar, inga fönster, gammal sprucken dåligt lackad träpanel. 60-tals tygsoffor gärna tre stycken, två-sits. Några slitna nummer av Aktuell rapport/Cats som aldrig byts ut, upphittade i skogen från ens barndom, en gammal stereoanläggning man fått av en far/farbror/morbror från mitten av det skumma 80-talet, en ful tjock-tv från mormor med tillhörande vhs samt några öl-vänner som trivs i denna miljö där man diskuterar öl, porr, fiske och tv-spel (en av kompisarna tar ibland med sig sitt NES eller SNES).

Mantus
2017-01-25, 11:08
Kommer aldrig kunna ha en sådan. Vi har alldeles för liknande intressen. Båda drömmer om ett bibliotek med öppen spis och chesterfieldfåtöljer, ett stort arbetskök och ett stort källar- eller garagegym. Så ingen sådan yta lär jag få ha ifred (jag är inte ledsen för detta). Jag gissar på att det är hon som vill ha en woman-cave istället. Där lär det bli fullt av häst-, dinosaurie- och kampsportsprylar.


Den enda man-caveesqua dröm jag när att köpa en liten sommarstuga som jag kan renovera upp och inreda. Det hade varit riktigt roligt (och är en dröm som hon inte delar).

shut teh face
2017-01-25, 11:14
Kommer aldrig kunna ha en sådan. Vi har alldeles för liknande intressen. Båda drömmer om ett bibliotek med öppen spis och chesterfieldfåtöljer


För känslan ska detta rum självklart inredas med en fin whisky och konjakssamling, en stor fin humidor och en fin trädljungspipa.

Helst ska rummet ha en luftsluss så man kan röka inomhus där.

Mantus
2017-01-25, 11:53
För känslan ska detta rum självklart inredas med en fin whisky och konjakssamling, en stor fin humidor och en fin trädljungspipa.

Helst ska rummet ha en luftsluss så man kan röka inomhus där.

Japp, check på whisky, konjak samt rom och grappa. Humidor är även det fint. Ett fint antikt spelbord vore inte heller fel.

tomten1
2017-01-25, 12:13
Lite inspiration:

http://dudeliving.com/wp-content/uploads/2014/09/man-cave-furniture2.jpg

https://cdn.homebnc.com/homeimg/2016/01/03-arcade-man-cave-decoration-homebnc.png

https://www.gentlemansgazette.com/wp-content/uploads/2015/06/The-man-cave-for-the-cigar-enthusiast-who-likes-entertaining.jpg

https://st.hzcdn.com/fimgs/5c51bd2a01d301a4_7066-w500-h400-b0-p0--contemporary-family-room.jpg

etc.

:)

Starke75an
2017-01-25, 13:26
Snyggt, men saknar lite träningsprylar. Baren tar bara onödig plats. Biljardbord skulle vara fint.

skaparn
2017-01-25, 14:44
Baren tar bara onödig plats. Biljardbord skulle vara fint.


Håller med, supa kan jag göra utan bar. Jag kan till och med skåpsupa utan skåp.

ARMSTARK
2017-01-25, 15:15
Tomten1; det där är inga mancaves, det där är ställen dit man kommer när man dör. :d

hugok
2017-01-26, 12:47
Bor själv så hela lägenheten är en mancave. Bland annat:
-Legohörna
-Wiskeysamling
-Gameinghörna/kontor
-Kosttillskott utspritt överallt
-Inrett balkongen (inglasad) till träningsrum med boxningssäck, diverse greppträningsgrejer på marken och grippersen uppsatta på väggen jämte en ACDC-poster och en kalender med vackra damer.

ARMSTARK
2017-01-26, 15:27
Någon gång när jag har råd ska jag köpa större lägenhet/hus. Då blir det 150m2 mancave. Jag har turen att ha en sambo som har samma inställning till inredning som jag, det kommer definitivt bli ett rum som är gym, det är nästan det viktigaste.

Vattenflaska
2017-01-26, 15:42
Snyggt, men saknar lite träningsprylar. Baren tar bara onödig plats. Biljardbord skulle vara fint.

Fick mig ett gott skratt när jag läste "BARNEN" istället för baren.

Biljardbord har jag faktiskt, är najs!

martikainen
2017-01-26, 15:44
Fick ny skärm till datorhörnan igår, sitter en 24" skärm till höger nu men tog aldrig någon bild på det. Litet och mysigt :)

https://s30.postimg.org/8ows6nxv5/2017_01_25_17_03_57.jpg

shadowfire
2017-01-26, 16:15
Legohörna var en bra idé.
Synd att lite häftigare flipperspel är så förbaskat dyra.

kalis
2017-01-26, 16:23
Håller med anvihl, ha sakerna var fasiken du vill ha dem :D