handdator

Visa fullständig version : Gått upp den här veckan


Paulsson94
2017-01-24, 11:00
Hej,

För 3 veckor började jag deffa. De första två veckorna gick jag ner 1 kg/vecka. Fast nu när jag vägde mig i måndags så fick jag se att jag vägde samma som förra veckan. Så under vecka 3 har jag alltså inte gått ner någonting. Jag fortsatte med dieten en dag till och vägde mig idag igen. Nu har jag till och med gått upp 0,1 kg. Jag har varit med om att man går ner mindre under vissa veckor men aldrig att man inte går ner alls eller tom går upp. Var tror ni detta kan bero på?

Förändringar jag gjort det senaste:
- Ökat min kost med 33 kcal
- Börjat med att ha lite salt på äggen
- Lagt upp ett nytt muskelträningsschema som jag märker ger mer (fått träningsvärk)
- Jag fuskade lite på fredagen innan och åt en halv pizza. Men då hoppade jag över mina två sista måltider den dagen så det borde blivit ungefär det samma i kcal intag.

Fler saker att notera:
- Jag mäter mig med måttband och jag har inte blivit smalare heller den här veckan.
- Jag har funderat på om det är mitt låga fett intag som spökar till det, tankar?
- Jag är 23 år, väger 91,1 kg, 192 cm lång
- Jag vet att det redan finns många liknande topics så jag får be om ursäkt för att jag är lite jobbig och vill göra ett till :d

Min kost består av:
1741 kcal
187,3 g protein
43,7 g fett
148,6 g kolhydrater

Shqypnia
2017-01-24, 12:17
Fortsätt med din diet. Viktnedgången är sällan linjär, så länge du ligger på underskott kmr du med största sannolikhet gå ner i vikt eventuellt.

Beemel
2017-01-24, 15:42
Ökat min kost med 33 kcal

Really?!?

Felmarignalerna på en enskild portion av random mat är nog ofta större än så.

Paulsson94
2017-01-24, 18:54
Really?!?

Felmarignalerna på en enskild portion av random mat är nog ofta större än så.

De 33 kcal består av: 50 g brunsås som är 20 kcal, 1 msk lågkalorijordgubbssylt vilket är 13 kcal.

Så det är inte en potion på 33 kcal utan tilläggsgrejer till mina nuvarande för att det var sjukt tråkigt att äta ris och kyckling utan någon sås till eller gröt utan sylt eller något annat till.

Bossebäver
2017-01-24, 22:53
Hej,

För 3 veckor började jag deffa. De första två veckorna gick jag ner 1 kg/vecka. Fast nu när jag vägde mig i måndags så fick jag se att jag vägde samma som förra veckan. Så under vecka 3 har jag alltså inte gått ner någonting. Jag fortsatte med dieten en dag till och vägde mig idag igen. Nu har jag till och med gått upp 0,1 kg. Jag har varit med om att man går ner mindre under vissa veckor men aldrig att man inte går ner alls eller tom går upp. Var tror ni detta kan bero på?

Förändringar jag gjort det senaste:
- Ökat min kost med 33 kcal
- Börjat med att ha lite salt på äggen
- Lagt upp ett nytt muskelträningsschema som jag märker ger mer (fått träningsvärk)
- Jag fuskade lite på fredagen innan och åt en halv pizza. Men då hoppade jag över mina två sista måltider den dagen så det borde blivit ungefär det samma i kcal intag.

Fler saker att notera:
- Jag mäter mig med måttband och jag har inte blivit smalare heller den här veckan.
- Jag har funderat på om det är mitt låga fett intag som spökar till det, tankar?
- Jag är 23 år, väger 91,1 kg, 192 cm lång
- Jag vet att det redan finns många liknande topics så jag får be om ursäkt för att jag är lite jobbig och vill göra ett till :d

Min kost består av:
1741 kcal
187,3 g protein
43,7 g fett
148,6 g kolhydrater

Väg dig varje dag, annars är det ju omöjligt att hålla koll.
Värt att nämna är att jag låg på 90.7 kg igår och på 93.2 idag, vikten är sällan stadig(utom uppåt förstås, då kan det gå linjärt och stadigt som fan, givetvis*gah!*)

Beemel
2017-01-25, 10:54
De 33 kcal består av: 50 g brunsås som är 20 kcal, 1 msk lågkalorijordgubbssylt vilket är 13 kcal.

Så det är inte en potion på 33 kcal utan tilläggsgrejer till mina nuvarande för att det var sjukt tråkigt att äta ris och kyckling utan någon sås till eller gröt utan sylt eller något annat till.

Det jag menar är att det du äter resten av dagen kommer innebära en större variation än så. Det kan skilja 100-200 kcal från ena dagen till den andra även om man äter exakt likadan mat. Näringsvärdena på förpackningarna är ju bara ett medelvärde och ovanpå det finns massor av andra X-faktorer.
Men och andra sidan är det nog nästan ingen som bryr sig om dessa variationer då det jämnar ut sig över tid.

Hur som helst jag förstår vad du menar. Du har gjort minimala ändringar de ändringarna borde inte inverka nästan någonting på vikten.

kalis
2017-01-25, 11:41
Det är bara att kämpa på, ibland är viktnedgången inte linjär. Man får bara inte ge upp!

Tryhard
2017-01-27, 07:35
Jag har legat på 84.4 sen i måndags och imorse låg jag på 84.7kg... inte roligaste o se men tror rätt så starkt att det något tillfälligt bara och att jag dippar snart igen.
Brukar va så för Mig att jag ligger på nästan exakt samma vikt i ca en vecka o så dippar allt på en gång o så börjar det om.

Så att ja, ge det en vecka till o se. Personligen föredrar jag väga mig varje dag då det känns som man har mer koll på läget. Jag antar också att du alltid väger dig på morgonen efter toa besök.