handdator

Visa fullständig version : Vänster starkare än höger efter skada! kass teknik i höger..


JonasF
2017-01-20, 14:36
För ett tag sedan fick jag mig en skada i vänstra armen då jag totalt tappade kontakt i biceps, kunde inte spänna den alls och jag hade apont i underarmen. Efter mycket om och men lyckades jag få bort det mesta av skiten genom att trycka triggerpoints, rolla och massera hela vänstersidan, specifikt axlarna.

Nu har jag dock märkt att jag faktiskt är starkare i vänsterarmen än i höger, specifikt i biceps. Kollar jag tekniken när jag curlar (oavsett typ av curlövning) så lyfter jag upp axeln på högersidan, och försöker jag låta bli failar jag direkt. Vänster där emot har inga problem och orkar betydligt mer än höger och axeln åker aldrig upp och försöker hjälpa till.

Det är möjligt att jag alltid haft kass teknik i högararmen men jag har märkt det nu när jag varit supernoga med tekniken i vänster så jag inte ska få nya knutar, stramheter och "skador".

Råd för att gå till botten med högerarmen? Back to basics och bara nöta teknik med småvikter och sakta sakta höja tills det rättar till sig? Eller finns det något annat man kan göra som kanske går snabbare? :P Tar gärna emot tips!