handdator

Visa fullständig version : Provsmakning Fairing mm


z_bumbi
2004-04-25, 18:00
Har idag smakat både Fairings bar och Complete Mint/Choklad.

Fairings bar var en vanlig "bar", mjuk och tuggbar men inte unik i smaken. Den har bara en svag eftersmak viket jag uppfattar som positivt, jag vill inte gå och känna barsmaken resten av dagen.
Jag kommer självklart att sno några av Emmzan när hon nu öppnar någon av de 4 lådorna hon plocka på sig. :)

Jag köpte själv 5 kg complete mint/choklad, öppnade säcken och kände mintlukten. After eight.

Blandade med hälften mjölk och hälften vatten och ca 4,5-5 dl vätska totalt. 1 dl pulver och det blev så gott. Inte riktigt after eight-smak men bra nära, minten tog över lite över chokladen (Jag jämföre självklart men några riktiga after eight. :) )
Helt klart en av de godare proteinen jag testat.

Jag tror man lätt kan tröttna på smaken om man ska ta några drinkar varje dag men en drink per dag tror jag att jag kommer att klara utan problem.

nordland
2004-04-25, 18:10
bra, bra...... Då kan shoppen räkna med en beställning när mitt nuvarande pulver tar slut......

mr ruhl
2004-04-25, 18:24
innehåll i barsen och proteinet?? viktigt med smak men ännu viktigare med ett bra innehåll.;)

z_bumbi
2004-04-25, 18:37
Originally posted by mr ruhl
innehåll i barsen och proteinet?? viktigt med smak men ännu viktigare med ett bra innehåll.;)

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=26&products_id=105

mr ruhl
2004-04-25, 18:53
Originally posted by z_bumbi


http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=26&products_id=105

thanx man!

Pdaddy
2004-04-25, 19:33
Z_Bumbi
Ja ska förbi Lasse imorgon å plocka upp en påse Mint chok :D Låter ju bra de där me smaken, ska dela me en på gymmet.

Lika bra att va snabb att köpa det, eftersom Muskelbyggaren har beställt ett rejält lass me detat goa protte (man vill ej bli utan ju)

Marcus

Makk
2004-04-26, 21:45
wooo, det låter bra!

Beställde precis 2 påsar chok/mint.. mums!

HenrY
2004-04-26, 21:47
Aaahhhhh, precis beställt 5 kg!
Hoppas att man inte får 5 kg kräkmedel som jag (min personliga åsikt) fick när jag beställde Protec´s nya smak Blåbär.

z_bumbi
2004-04-26, 22:07
Originally posted by z_bumbi
Jag tror man lätt kan tröttna på smaken om man ska ta några drinkar varje dag men en drink per dag tror jag att jag kommer att klara utan problem.

Jag hoppas alla som köper stora mängder har läst det här också. :)

Makk
2004-04-26, 22:40
Originally posted by z_bumbi


Jag hoppas alla som köper stora mängder har läst det här också. :)

oooh noooooooo de missa jag! :cryout:

hehe nej men jag drar i snitt en shake långsamt protein per dag och jag tror det kommer funka.. klara ju av protec blåbär trots att den inte direkt smakade mumma.... alltid kul me lite nya smaker!

muzzelman
2004-04-26, 22:55
Frågan är om det verkligen är värt 1195:- ?

Pez
2004-04-27, 00:11
Originally posted by muzzelman
Frågan är om det verkligen är värt 1195:- ?
För 5 kg av ett av de absolut bästa proteintillskotten på marknaden för tillfället? Ja.

Få pulver som kan mäta sig med Comp3 i kvalitet.

Fairing
2004-04-27, 08:05
Kul att smaken är ok. I höst kanske det kommer mera roliga smaker på Complete:thumbup:

z_bumbi
2004-04-27, 09:28
Fairing: Mellanmål och munvatten i ett. :D

Seriöst så är 5 kg ganska mycket med mintsmak men i mindre förpackning tror jag den kommer att funka för de flesta.
Att sälja standarsmakerna i säck tror jag däremot mer på, vet
väldigt många som har tröttnat på alla burkar.

Bars med mintsmak vore nog en höjdare också.

Sparrisen
2004-04-27, 09:39
Låter gott... synd bara att det är så dyrt... :D

muskelbyggarn
2004-04-27, 09:52
Fairing bars är i mitt tycke tillsammans med XXX XXXXX bar de godaste på marknaden, UTAN TVEKAN. De kräver inte heller litervis med vatten heller för att konsumeras som andra bars kan göra.

Ang. choklad/mint så är det mycket riktigt en smak som man lätt kan "få för mycket av" men det löser man lätt genom att ha fler smaker öppna. Jag brukar köra XXXXXXX XXXXXXXX chokladmint som "kvälls"drink, något gott att smutta på framför datorn eller tvn. Då tröttnar man ALDRIG =)


Lasse :thumbup: för mer smaker, vill du ha proffshjälp så vet du vem som kan detta med smaker :D


Vänl,,,
Tobbe

nordland
2004-04-27, 10:03
Originally posted by muskelbyggarn
Lasse :thumbup: för mer smaker, vill du ha proffshjälp så vet du vem som kan detta med smaker :D

Jepp... Jag.... :D Skulle vara fint med samma smak som på RR...

Snapphanen
2004-04-27, 10:54
Ursäkta men var complete mint/choklad långsamt eller snabbt protein?

Jäkligt sugen på att testa den smaken! :thumbup:

z_bumbi
2004-04-27, 10:55
Snapphanen: Ungefär 50/50 kasein och vassle.

Pdaddy
2004-04-27, 12:13
Så nu har ja testat lite mint chok comp protte III...

Blanda till en liten dos i en pago flaska.....

Fiiifaaaan, den smakar precis som After Eight...
Good work Lasse..

Marcus

PS, denna smak kommer nog inte ja tröttna på iallafall.. ett annat + är att man har go mint andedräkt efter drinken iskillnad mot vissa andra drinksmaker,...

Makk
2004-04-27, 12:17
Originally posted by Pdaddy
Så nu har ja testat lite mint chok comp protte III...

Blanda till en liten dos i en pago flaska.....

Fiiifaaaan, den smakar precis som After Eight...
Good work Lasse..

Marcus

PS, denna smak kommer nog inte ja tröttna på iallafall.. ett annat + är att man har go mint andedräkt efter drinken iskillnad mot vissa andra drinksmaker,...

weee, låter looovande! *längtar*

Pdaddy
2004-04-27, 12:22
Originally posted by Makk


weee, låter looovande! *längtar*

Hehe, då får väll ditt protein snart va ?..
Ja förstår fortfarande inte hur faan den kan va så jävla smarri..
Först tog ja för lite pulver å för mycke vatten i testblandningen, men ja hade ju mer pulver då och då smaka de guuudomligt..

Helt enkelt NO. 1 :thumbup:

Marcus

Makk
2004-04-27, 14:43
faen blir bara mer å mer sugen...
Beställde igår från kolozzeums webshop... har gått ganska fort förut så de borde väl komma torsdag eller fredag.. me waants

Niklas
2004-04-27, 14:52
Originally posted by mr ruhl
innehåll i barsen och proteinet?? viktigt med smak men ännu viktigare med ett bra innehåll.;)

Choklad/Minten är alltså Complete Protein III med en ny smak helt enkelt.
För innehålldeklaration kolla in Complete Protein III (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=28)

Mvh Niklas

Wilson
2004-04-27, 16:37
kan man ju lika bra hälla i någon mintextrakt i sin proteindrink... borde man ju få lite av samma smak :thumbup:

GhostFace
2004-04-27, 17:17
Originally posted by z_bumbi
Har idag smakat både Fairings bar och Complete Mint/Choklad.

Fairings bar var en vanlig "bar", mjuk och tuggbar men inte unik i smaken. Den har bara en svag eftersmak viket jag uppfattar som positivt, jag vill inte gå och känna barsmaken resten av dagen.
Jag kommer självklart att sno några av Emmzan när hon nu öppnar någon av de 4 lådorna hon plocka på sig. :)

Jag köpte själv 5 kg complete mint/choklad, öppnade säcken och kände mintlukten. After eight.

Blandade med hälften mjölk och hälften vatten och ca 4,5-5 dl vätska totalt. 1 dl pulver och det blev så gott. Inte riktigt after eight-smak men bra nära, minten tog över lite över chokladen (Jag jämföre självklart men några riktiga after eight. :) )
Helt klart en av de godare proteinen jag testat.

Jag tror man lätt kan tröttna på smaken om man ska ta några drinkar varje dag men en drink per dag tror jag att jag kommer att klara utan problem.

Är detta vad som menas med s.k. promoting ?

:laugh:

z_bumbi
2004-04-27, 18:24
Originally posted by GhostFace


Är detta vad som menas med s.k. promoting ?

:laugh:

Nej inte direkt, det var ett antal personer som undrade hur proteinet smakade på mässan och jag lovade slänga in en kommentar här..

mr ruhl
2004-04-27, 20:51
Originally posted by Pez

För 5 kg av ett av de absolut bästa proteintillskotten på marknaden för tillfället? Ja.

Få pulver som kan mäta sig med Comp3 i kvalitet.

vad baserar du detta på? erfarenhet? oberoende forskning? stämmer säkert men är lite nyfiken om hur du vet bara..mvh

Pez
2004-04-27, 21:04
Originally posted by mr ruhl


vad baserar du detta på? erfarenhet? oberoende forskning? stämmer säkert men är lite nyfiken om hur du vet bara..mvh
Viss insyn i vilka råvaror som används i produkten tex.
Sen är Lasse genomgående väldigt noggrann med alla sina produkter och varumärket Fairing.

Sen gillar jag sammansättningen och jag vet att Fairingprodukters proteinhalt och övriga näringsvärden är korrekt deklarerade osv.. ibland blir man lite förvånad över hur vissa redovisar sitt innehåll för att få det att låta bra.

muzzelman
2004-04-27, 21:38
Originally posted by Pez

För 5 kg av ett av de absolut bästa proteintillskotten på marknaden för tillfället? Ja.

Få pulver som kan mäta sig med Comp3 i kvalitet.

Det får bli det då !

Pdaddy
2004-04-28, 07:00
Nu i morse så drack jag mig en frukost drink...
Fixa till den, gick å duscha, kom ut å drack den 10 min senare.
Då var den alldeles slät i smaken, inge grynig eller nåt sånt...
Jävligt god.
Undrar bara hur den blir me Dextropur i sig, får testa det idag i min efter träningsdrink.

Kolla efter maltdextrin igår, hitta det på www.humle.se . Men vafaan de fanns bara 25 kg säckar :MrT: 795 :-.. Hmm tror inte riktigt att ja behöver en så stor kvantitet :D

Marcus

JAM
2004-04-28, 21:23
Originally posted by Pdaddy
Nu i morse så drack jag mig en frukost drink...
Fixa till den, gick å duscha, kom ut å drack den 10 min senare.
Då var den alldeles slät i smaken, inge grynig eller nåt sånt...
Jävligt god.
Undrar bara hur den blir me Dextropur i sig, får testa det idag i min efter träningsdrink.

Kolla efter maltdextrin igår, hitta det på www.humle.se . Men vafaan de fanns bara 25 kg säckar :MrT: 795 :-.. Hmm tror inte riktigt att ja behöver en så stor kvantitet :D

Marcus Ska vi dela? :cheers:
Jag bor i Stockholm.

Pdaddy
2004-04-29, 09:02
Thx JAM, men ja maila dem å fråga om de inte hade mindre förpackningar..
å de visa sig att de hade de 1kg å 3kg..
så ja ska köra 1 kg åt gången skulle ja tro..

Kolla på Humle (www.humle.se)

Kolla webbutiken å sen sök på maltis

Marcus

Bamse
2004-04-29, 13:18
Okej! Nu har även jag fått hem produkterna och testat!

Rapid Recovery Bar: Den var väl god!? Helt okej konsistens, ungefär som Mars (godis). Trodde dock att den iaf skulle vara liite godare efter all upphaussning. Får iaf 3/5 i smakbetyg, 5/5 i innehåll (det viktigaste). Ganska bra också att den inte är överjävla god, så är det ingen risk att jag svullar i mig en hel kartong med detsamma.

Complete Protein - chocolate mint: Smaskens! Nästan snarlik smak om man jämför med Optimum Nutrition 100 % Whey chocolate mint. ON:s produkt är dock kanske ytterligare några procent godare. Men 5/5 i smakbetyg! Och är det samma innehåll i övrigt som vanliga CP III så är det ju ett toppenprotein i övrigt också! :thumbup:

Jarod
2004-04-30, 19:31
För att inte tala om Fairings MRP med banansmak! :hbang:

Eftersom Lasse så snällt hade sålt "min" reserverade burk på NOGP i Västerås så fick jag den på posten idag istället.

Ja HERRE JÄVLAR va god!!!! Blandade den med 50/50 mellanmjölk och vatten och det va fan det godaste jag smakat hittills!! Faktiskt såpass god att den egentligen förtjänar en egen tråd.

Nu väntar jag bara på smakprover på Complete III i choklad/mint - som jag inte smakat än.

Fairing slår allt!

:cheers:

Pdaddy
2004-04-30, 19:41
Coolt, den har ja inte haft turen att testa ännu... :thumbup:

Mint chokladen e smarrig, så me både mint å banan nu, så jan du skita i alla mat å bara köra pulver :D

Japp Fairing e allt ett bra märke :bow:

Marcus aka Fairinglover

Bamse
2004-05-01, 20:25
Originally posted by Bamse
Ganska bra också att den inte är överjävla god, så är det ingen risk att jag svullar i mig en hel kartong med detsamma.

Yeah right :booty:

Jag råkade visst äta upp hela den där kartongen på en gång... likförbannat.. :em:

Pdaddy
2004-05-01, 21:09
Originally posted by Bamse


Yeah right :booty:

Jag råkade visst äta upp hela den där kartongen på en gång... likförbannat.. :em:

Hahahah

Känner igen det där, har precis vräkt i mig den sista barsen av min 4 låda eller e de 5 :confused: ..
Blir till att köpa flera lådder nästa gång , de liksom tar slut för snabbt... eller hur !!!


Marcus