handdator

Visa fullständig version : Den där jäkla magen


fecca
2017-01-15, 14:01
Jag har deffat i ett par månader och ser bra resultat, både utseendemässigt och viktmässigt, men den där sista jäkla magbulan vägrar ge sig.
184cm/77.4kg enligt morgonens invägning. 1800kcal/dag med 5~ pass á 2h i veckan.

Jag är inte jättestor och börjar känna mig riktigt smal senaste månaden, men det är svårt att börja en ny bulk när man tittar ner på den där lilla depån.
Dagar med mycket vätska och dålig dagsform är motivationen för fortsatt deff hög, men annars lite blandad.

Objektivt hade det nog varit bäst att börja bulka, det vet jag, men jag gillar inte att känna mig fet, så deffar gärna lite till om jag inte har några problem med det psykiskt.

Någon annan som varit i samma sits som lyckats hålla ut, eller är det en dum dröm med mina mått(dvs bör jag bulka nu)?

sotala
2017-01-15, 14:16
Ät kaloribalans o öka din ämnesomsättning ett tag o ge dig på det sista om 1-2 veckor? :)

(Jag har varit i din sits. De e drygt som fasen).

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

fecca
2017-01-15, 14:22
Hur löser det problemet rent praktiskt? :)

Jag har alltid haft en liten bilring, och det är nästan garanterat att det är lite i mitt huvud att jag ser den även nu när den nästan är borta, så det kanske är önsketänkande att få bort den helt. Som sagt: bra dagar tänker jag knappt på den, och dåliga dagar ger den mig motvation till att gymma hårdare :).

Ivan Bogus
2017-01-15, 14:49
Hur löser det problemet rent praktiskt? :)

Jag har alltid haft en liten bilring, och det är nästan garanterat att det är lite i mitt huvud att jag ser den även nu när den nästan är borta, så det kanske är önsketänkande att få bort den helt. Som sagt: bra dagar tänker jag knappt på den, och dåliga dagar ger den mig motvation till att gymma hårdare :).

Jag är inne på månad 11 av min deff.
Jag börjar se fantastisk ut med tanke på min ålder. Hårda fina muskler nästan överallt. Förutom....ja precis....den där lilla lilla kudden där nere.
Mitt råd är att bara fortsätta. Det är min absoluta övertygelse om att det är det sista som lämnar en. Sista veckorna har jag dock märkt att den blir mindre och mindre för varje dag.

Små fettansamlingar precis nere på magen och under tuttarna.
Enligt min erfarenhet finns det bara en sak som hjälper. Plåga ihjäl den jävelen med fortsatt deff. En dag ger den sig. Det är bara det mentala som bråkar med dig.

Hang in there.

IB

fecca
2017-01-15, 15:35
Kung! Det var den motivationen jag behövde, tack!

blåvitt
2017-01-15, 17:31
Jag är med dig broder. Har precis samma problem och har nu slappat lite ett par veckor för att kunna ge mig påt igen med lite laddat psyke. Den jävla säcken ska fan väck!