handdator

Visa fullständig version : Köpa kläder i Göteborgsområdet?


lludvig
2017-01-13, 11:43
Förut när jag åkte in till Göteborg för att handla kläder, så brukade jag alltid åka till Nordstan men det känns så olustigt att vara där nuförtiden (risk för stöld/rån etc pga de krimminella gatubarnen osv).

Vart åker ni Göteborgare (och ni andra som bor runt om Göteborg) för att shoppa kläder?
Jag är inte intresserade av märkeskläder, men heller inte av lågbudget. Stort utbud och kvalitet.

Shqypnia
2017-01-13, 11:46
Är du intresserad av märkeskläder så ska du besöka Heden (f.d. Freeport). Som ett köpcenter (utomhus) för endast märkeskläder. Outletpriser såklart.

4623
2017-01-13, 11:47
Haha detta var en ny take på att få igång en diskussion om flyktingar.

lludvig
2017-01-13, 11:52
Haha detta var en ny take på att få igång en diskussion om flyktingar.Vart står det något om flyktingar? Löjligt försök till påhopp.

lludvig
2017-01-13, 11:56
Är du intresserad av märkeskläder så ska du besöka Heden (f.d. Freeport). Som ett köpcenter (utomhus) för endast märkeskläder. Outletpriser såklart.Besökte Freeport i våras men tyckte att priserna var skyhöga. Kanske ett ställe som ska besökas i samband med reor?

Eller är det jag som blivit skadad efter att ha shoppat i staterna?

aryaa
2017-01-13, 12:05
Backaplan, Frölunda Torg och Allum är rätt bra :) Annars kan du la gå runt lite i centrum men undvika nordstan? Typ längs kungsgatan osv.

Starke75an
2017-01-13, 12:45
Gällstad.

http://www.gallstad.nu

shadowfire
2017-01-13, 12:47
Backaplan, Frölunda Torg och Allum är rätt bra :) Annars kan du la gå runt lite i centrum men undvika nordstan? Typ längs kungsgatan osv.

Backa och Frölunda är ju gangsterområden de med ;)

Gällstad.

Är Gällstad verkligen så bra? Sist jag var där så tyckte jag det var riktigt kasst utbud och en stor besvikelse. Enda som fanns att köpa där var ju lite märkesskjortor.

Akerhage
2017-01-13, 12:56
Kompassen mitt emot Nordstan har ju en del affärer och som andra tipsat om kungsgatan som är i anslutning där. Annars är Frölunda Torg ett bra alternativ med mindre folk.

Starke75an
2017-01-13, 13:23
Är Gällstad verkligen så bra? Sist jag var där så tyckte jag det var riktigt kasst utbud och en stor besvikelse. Enda som fanns att köpa där var ju lite märkesskjortor.

Skjortor och shorts samt T-Skirts har jag köpt där.

vonad
2017-01-13, 13:30
så brukade jag alltid åka till Nordstan men det känns så olustigt att vara där nuförtiden (risk för stöld/rån etc pga de krimminella gatubarnen osv)

Inne i Nordstan? Har bott i Göteborg i hela mitt liv och har aldrig varit med om varken bråk, rån eller stöld där. Borde vara lugnt på dagstid när det är mycket folk i alla fall.

Shqypnia
2017-01-13, 14:21
Besökte Freeport i våras men tyckte att priserna var skyhöga. Kanske ett ställe som ska besökas i samband med reor?

Eller är det jag som blivit skadad efter att ha shoppat i staterna?

Jag har alltid besökt det på mellandagarna så du har förmodligen helt rätt.

Kallsone
2017-01-13, 15:01
Jag var i nordstan och butikerna runt omkring förra helgen. Fanns bra utbud, och jag var verkligen inte rädd för rån eller så. Känner inte alls igen det du säger.

aryaa
2017-01-13, 16:00
Backa och Frölunda är ju gangsterområden de med ;)

Absolut, men definitivt lugnare och känns betydligt mycket tryggare än nordstan :)

Wain
2017-01-13, 17:34
Nordstan har väl inga problem dagtid?

pbiddy
2017-01-13, 21:19
Jobbar bredvid Nordstan och äter ofta lunch där. Om man bortser från alla jävla människor som hela tiden ska sicksacka sig fram som vilsna mongon så är det inga problem.

Kvällarna däremot... Går hellre runt än genom.

shadowfire
2017-01-14, 13:41
På förekommen anledning, om än lite offtopic. Jag skulle inte rekommendera Nordstan en kväll i varje fall, men dagtid är det inga problem att vistas där (brasklapp för att givetvis kan ske väskryckningar och annat även dagtid).

Ur dagens expressen; "Droger och våldsbrott – ny vardag i Nordstan"
http://www.expressen.se/gt/droger-och-valdsbrott--ny-vardag-i-nordstan/

För övrigt tycker jag Partille/Allum är rätt OK som köpcenter, även om jag är anti köpcenter överlag. Det bästa jag vet är internetshopping ftw.

Wain
2017-01-27, 11:26
Nordstan har väl inga problem dagtid?

Ops, det har de tydligen. Verkar som det gått fort utför sedan jag lämnade landet för drygt 10 år sedan. Vad fasiken håller ni på med där borta?
*screwy*

Shqypnia
2017-01-27, 12:04
Har bekanta i GBG som åker ända ner till Väla Centrum (Helsingborg/Ödåkra) för att handla.

Kimball
2017-01-27, 16:28
Har bekanta i GBG som åker ända ner till Väla Centrum (Helsingborg/Ödåkra) för att handla.

Oj, det var satsigt. Väla är trevligt, jobbade där i ~3 år, men det erbjuder ingenting som inte redan finns i Göteborg nuförtiden, så det verkar inte effektivt imho, men smaken är som baken. :)

Angel
2017-01-28, 14:57
Nordstan suger alla tider på dygnet (jag jobbar där)

Frölunda torg är trevligt och har stort utbud!!

laham
2017-01-30, 08:11
Man undrar när det är dags för Göteborg att bygga en shopping mall i mall of scandinavia's kaliber? Nordstan är ju gammal och rutten nu.

Kimball
2017-01-31, 21:38
Man undrar när det är dags för Göteborg att bygga en shopping mall i mall of scandinavia's kaliber? Nordstan är ju gammal och rutten nu.

Känns svårt att trycka in med tanke på alla mindre varianter i närområdena som förmodligen går hyffsat? Tacka vet jag att bevara intresset för innerstan! Läskigt hur det blivit till stor del i tex Helsingborg, Kalmar mfl där många butiker inte överlever i stadskärnorna pga de yttre köpcentren.

Starke75an
2017-01-31, 21:40
Frölunda torg är mega stort. Är väl på plats 2 i storlek i hela Sverige tror jag.

Wain
2017-02-01, 09:15
Är inte Frölunda ett ghetto?
:confused:

pbiddy
2017-02-01, 21:11
Man undrar när det är dags för Göteborg att bygga en shopping mall i mall of scandinavia's kaliber? Nordstan är ju gammal och rutten nu.

Dom håller på att rusta upp det. Vill minnas att jag läste att det skulle gå på ett par hundra miljoner. Kommer ju fortfarande vara schlet dock, men det beror snarare på dräggen som hänger där.

Är inte Frölunda ett ghetto?
:confused:

Frölunda är väl nånstans mitt emellan. Frölunda torg är däremot fräscht! Tynnered strax bredvid däremot, damn...