handdator

Visa fullständig version : Hur är det med insulinet?


Whey
2004-04-25, 15:08
Kommentarer på detta? Tänker speciellt på nedre delen...

F: Jag har använt VP2 under året som gått, är det bättre att ta 2 skopor istället för 1 skopa?

--------------------------------------------------------------------------------

S: Självklart måste din dosering vara baserad på ditt behov av dagligt proteinintag. Nu när jag sagt det ska jag istället för att rekommendera skopor direkt efter passet ge dig ett mer ekonomiskt tips som du kan använda för att få ut så mycket effekt som möjligt av dina kosttillskott och din träning.

Jag tycker du ska ta en skopa VP2 tillsammans med Creatine HSC direkt efter träningen, som det beskrivs i Bracketingmetoden. För att stabilisera blodsockret äter du en vanlig måltid strax efter denna vätskemåltid. Sedan tycker jag du ska ta en skopa VP2 till när du ätit din vanliga måltid. Det ger bättre effekt än att dra i med två skopor VP2 på en gång, jag ska förklara varför.

En hög nivå av aminosyror i blodet maximerar proteinsyntesen och förstärker den anabola respons som styrketräningen ger. En vanlig portion (30 g essentiella aminosyror) har visat sig ge denna effekt. En högre dos ger bara för mycket som kommer att oxideras (användas som energiåterställning). En portion VP2 höjer alla aminosyror som visat sig maximera muskeltillväxten.

Tricket är att behålla superhöga nivåer av aminosyror i blodet; det fortsätter att stimulera muskelproteinsyntesen och håller insulinet stabilt. Således är det mer antalet gånger du tar VP2 än kvantiteten varje gång som är det viktiga. Varje portion ger ett fräscht svall av aminosyror i blodet som kommer att maximera den anabola stimulansen och bidrar till bättre muskeltillväxt. För mer detaljer om det bästa sätt att maximera ökningar med dina kosttillskott läs min artikel "De anabola fördelarna med näringstiming".

Whey
2004-04-25, 20:26
Grub?

King Grub
2004-04-25, 20:28
Originally posted by Whey
Grub?

Jag svarar inte på befallning!

Svarar jag inte så har jag inget att säga! Jag skriver inte något i varje tråd bara för att se mitt namn i den. Det är ingen slags frågelåda, utan ett diskussionsforum. Får du svar så får du.

Whey
2004-04-25, 20:56
Originally posted by King Grub


Jag svarar inte på befallning!

Svarar jag inte så har jag inget att säga! Jag skriver inte något i varje tråd bara för att se mitt namn i den. Det är ingen slags frågelåda, utan ett diskussionsforum. Får du svar så får du.

Sorry, det var inte så jag menade...

aliquis
2004-04-25, 23:57
Är väl iofs tveksamt om kroppen skulle kunna bygga muskler på säg 60g protein under några timmars tid, så det kanske ligger någon poäng i det... mitt protein är ju så långsamt så jag säkert måste ta ett hekto för att få någon ökning av aminosyror i blodet ;/

Whey
2004-04-26, 07:09
Originally posted by aliquis
Är väl iofs tveksamt om kroppen skulle kunna bygga muskler på säg 60g protein under några timmars tid, så det kanske ligger någon poäng i det... mitt protein är ju så långsamt så jag säkert måste ta ett hekto för att få någon ökning av aminosyror i blodet ;/

Men VP2 är ju svinsnabbt, och vassle skall ju ha högt II... I artikeln låter det dock som om det är bra att hälla i sig vassle lite då och då... Eller har jag missuppfattat?

mangs
2004-04-27, 12:40
Bra för dem ja, då de säljer mer pulver :MrT:


Kör på en portion direkt efter träning och ät normal mat ca 30 minuter efter det. Det funkar bra, vill du sedan experimentera så testa med extra vassle vid olika tillfällen, många förespråkar att man skall "chocka" kroppen 1-2 gånger om dagen med protein. Detta kan anses vara lämpligt på morgonen och efter träning, då skadar inte insulintoppen, efter träning när du häller i dig snabba kolhydrater kommer du ändå frigöra massor av insulin.