handdator

Visa fullständig version : Träning & Bilder


FR34K
2004-04-25, 14:00
Okey, jag har nu bestämmt mig för att skriva en träningsjournal av något slag.

Ni har ingen aning vem jag är eftersom jag bara strykit omkring på forumet i ca 2-3 veckor och inte postat en enda gång tidigare så jag får väl inleda med lite info.


Ålder.------17år(86:a)
Längd------183cm
Vikt.--------75,5 kg
Galen i------Nate, Anime och Mjölk.


Allmänt :

Har börjat :eating: som en man för ett tag sen eftersom jag var rätt tanig tidigare, är väl inte stor direkt men inte minst heller.(När jag skaffat digi-kamera får ni bilda er en egen uppfattning)

Har väl alltid varit en av dom bästa på skolidrotten och faller väl in i kategorin "inte helt otränad ändå".
Jag har dock aldrig gillat tanken av gym och träna med annat än kroppsvikten men nu har jag som sagt bestämmt mig för att prova iaf.
Men efter att jag fick ytterligare en "övermänniska" som klasskompis då jag började NV(Gymnasiet) för ett år sen har bara suget efter träning växt och iomed att jag läst Nates träningsjournal så sa det bara BOOOM, snacka om inspirerad jag blev. :hbang:

Dom som faller in i kategorin "övermänniska" är för övrigt dom som är starka som djur, alltid bäst på idrotten, snabba som attan och med sjukligt bra kondis.. och jag antar att det är en sådan person man har tänkt bli med tiden.

Men nu är det dags.. jag ska gråta blod efter varje träningspass, och det är Natens förtjänst.. jag vet inte hur jag ska tacka dig för all smärta jag kommer få uthärda nu ;)

FR34K
2004-04-25, 14:00
Så iomed det ska killen som varit allergisk mot tanken av att träna med vikter och på gym köpa sig ett gym-kort och börja köra lite där istället.
Dock kring 6:30 snåret så man slipper allt folk.. har övertalat morsan att börja med morgon-simm så man tar sig till gymmet innan skolan, som båda ligger på 1 mils avstånd när man bor ute i storskogen..
När det blir sommar kan man ju alltid cykla och nästa vinter får man ju ta körkort. :thumbup:
Blir en radikal ändring på dyngsrytmen dock, är van att sova så pass länge på mornarna att jag får borsta tänderna på vägen till bussen och rätta till kläderna, som oftast sitter upp och mer efter att jag slängt på dom i all hast, när jag kommit in i bussen. ;)
Men nu blir det upp 5:30 och i säng runt 22 snåret.. hrmm.. :sleep:


Jaja, imorgon börjar då en ny vecka och då ska jag inleda min träning så det blir väl någon slags lägesrapport imorrn eller nåt.
Får väl bara hoppas att någon är intresserad av detta och ger mig lite bra tips om det ser ut att behövas.
Det mesta finns ju att läsa i FAQ's och liknande, men ifall det är nåt man missat så är tips välkommna.

Thats it from me.. Träna på!

Zakath
2004-04-25, 14:03
Ska bli verkligt kul att se hur det kommer gå för dig! Precis börjat styrketräna?
Vart bor du förresten (stad)?

Gråt blod :hbang:

FR34K
2004-04-25, 14:15
Originally posted by Zakath
Ska bli verkligt kul att se hur det kommer gå för dig! Precis börjat styrketräna?
Vart bor du förresten (stad)?

Gråt blod :hbang:

Det tog inte länge, kul att du är intresserad. :)
Jo det kan man säga, har mest bara pumpat push-ups och liknande tidigare så jag är rätt så seg att bryta omkull, men nu är det som sagt dags att lyfta skrot för att öka styrkan, sen att man ser bättre ut är ju bara en positiv bieffekt. ;)

Jag bor 1 mil utanför en liten "stad" som heter Kalix, så jag tror inte det är så många här man har chans att träffa och träna med IRL utan att behöva färdas längre sträckor. :(

FR34K
2004-04-26, 16:19
Tja, då var det dags för konditionsträning.. nähä, den drömmen kan man ju tydligen glömma, första dagen man ska träna så är man såklart sjuk! :insane:
Nåt mysko med lungorna och det känns inte som att det skulle vara speciellt nyttigt att träna idag.. :(
Har inte varit sjuk på ett par år så det känns ju som lite typiskt att det skulle komma just idag.. får väl träna med min powerball då istället och se hur formen är imorrn.

FR34K
2004-04-28, 08:12
Tja, blev ingen träning igår heller men jag passade på att fara och inhandla ett gymkort så jag hade det färdigt till idag.

Idag då.
Upp 05:30 och käka en portion nudlar och två tonfiskmackor sen iväg till gymmet.
Ser att skyltfönster-gymmet är nästan fullt med folk och blir lite orolig men när jag kliver in i grottmännisko-gymmet så är jag, till min stora glädje, alldeles ensam.
Går runt och kollar lite på maskinerna och grejerna som finns och provar dom lite, efter ett tag av utforskande så bestämmer jag mig för att börja värma upp...


Bröst och mage

Hantelpress
Tar och värmer upp med några lätta hantlar och stegrar sedan uppåt, antal repetitionerna ligger hela tiden runt 10.

Lutande hantelpress
Kör likadant här, men med något lägre vikt i slutet.

Sittups(Var väl egentligen tänkt som någon slags uppvärmning)
50+30+30

Benlyft(?)
Gjorde nåt försök på cable-crunches men det gick inget vidare, måst kolla upp hur det var man gjorde dem, så jag körde benlyft istället.
(Lyfter knäna upp mot bröstet när man hänger)
Känndes rätt bra faktiskt, defenitivt den övning som funkade bäst idag.
Körde 3 set men räknade inte antalet reps.

Kommentar: Var väl mest ett pass tänkt för att lära mig hitta grejerna på gymmet och träna tekniken lite och den kan verkligen behöva finslipas. :(
Intog lite näring och slängde mig sedan i dushen.
Allt utforskande drog ut å tiden och jag fick springa till skolan och kom ändå 5 minuter sent.. jaja, jag har programmering så det är inte så farligt eftersom den läraren skolkar mer än alla elever tilsammans. :)