handdator

Visa fullständig version : Nybörjare


Nyfiken22
2017-01-08, 20:55
Har länge varit bekant med gymmet men har aldrig riktigt tagit mig tiden till att räkna kalorier osv. Tänkte att jag skulle börja med detta men vetinte riktigt hur jag ska lättast ska få start på detta tar emot alla tips jag kan få.

Starke75an
2017-01-08, 21:08
Varför vill du räkna kalorier?

Hustomtensfru
2017-01-09, 16:36
Har länge varit bekant med gymmet men har aldrig riktigt tagit mig tiden till att räkna kalorier osv. Tänkte att jag skulle börja med detta men vetinte riktigt hur jag ska lättast ska få start på detta tar emot alla tips jag kan få.

Börja med att köpa hem en matvåg om du inte redan har en! sen kan jag tipsa om en mobilapp som heter lifesum, där kan du skriva i hur många gram av olika produkter du äter. Går väldigt snabbt att registrera också då du kan använda dig av streckkoder.

Annars läser du helt enkelt på förpackningen hur många kalorier en viss sak innehåller, väger upp så mycket du ska ha av det och sedan räknar ut hur mycket det blir!

Men som en annan redan frågat, vad är syftet med att du vill räkna kalorier? vill du öka i vikt eller gå ner, eller har du bara ett brinnande intresse av att lära dig nya saker?

EnergiÖverskott
2017-01-09, 17:14
Matvåg och sedan minmat.net.

Hur enkelt som helst. Du väger bara det du ska äta och knappar sedan in det i programmet så räknar det åt dig. Tar bara några få minuter av dagen.

Nyfiken22
2017-01-09, 23:25
Vill hålla koll på vad jag stoppar i mig! Målet är att gå upp i vikt just nu, men är ju grymt nyfiken och vill ju verkligen lära mig Tack så mycket för tipsen blir att köpa hem en matvåg och testa era förslag :)

1x0
2017-01-09, 23:50
Jag kör med viktpejl.se. Körde med dumbbell.se men den är nerlagd. Gillar att man kan lägga in egna livsmedel.

Jag har kcalräknat i 5 år och räknat manuellt en gång (strömavbrott haha). :P