handdator

Visa fullständig version : Växer knappt


MrMange
2017-01-07, 21:13
Hej
Är ny här så vet inte riktigt om det är rätt forum.
har nått lite en platå, går itne upp i vikt och jag tycker enligt mig själv att jag inte blir grövre (mitt mål är att bli grov o stark, lite luddigt men inte bodybuilder men inte styrkelyftare heller)

Mäter inte omkrets på armar osv, men det känns som om jag står still, har stått still på samma vikt nu ett tag, 84-85 kg, är 178cm lång. har dock mätt armarna nån gång till ca39-40cm i omkrets.

Har nästan alltid kör klassisk byggarsplit, 5 split, men har precis bytt tränings schema, kör 4 halvkroppspass varannna vecka, och varannan vecka GVT (german volume training) gör detta då varannan vecka tränar jag innan jobbet, börjar klockan 08.00, då kör jag GVT då det går fortare än halvkropp.

så nu till frågan, gör jag något fel? är jag bara nojjig? ska jag äta mer? mer protein? mer av nåt annat? "bulkar" just nu så skiter i om det blir lite fett bara det blir muskler med.
någon som har lite tips?


//Mange

svartakronan
2017-01-07, 21:41
Står du still på samma vikter i gymet också? Alltså blir du inte starkare? Det är ju det lättaste sättet att se om träningen går framåt tycker jag.
Annars börja ät mer.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

MrMange
2017-01-07, 22:14
Står du still på samma vikter i gymet också? Alltså blir du inte starkare? Det är ju det lättaste sättet att se om träningen går framåt tycker jag.
Annars börja ät mer.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

nja, svårt och mäta, har nog haft lätt för att harva på samma vikter hela tiden då jag nästan alltid kör 8-12 reps 3-4 set. men visst, klart jag blivit starkare, men ska börja föra noggrannare dagbok och pressa mig mer.

svartakronan
2017-01-07, 22:34
nja, svårt och mäta, har nog haft lätt för att harva på samma vikter hela tiden då jag nästan alltid kör 8-12 reps 3-4 set. men visst, klart jag blivit starkare, men ska börja föra noggrannare dagbok och pressa mig mer.



Säg att du klarar 12 reps i alla 3 set så höjer vikten lite nästa pass.
Ja gör det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

MrMange
2017-01-07, 22:45
Säg att du klarar 12 reps i alla 3 set så höjer vikten lite nästa pass.
Ja gör det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


tackar :)