handdator

Visa fullständig version : väntar på arbetsträning, känner mig lat fet!


Hälsofreak
2017-01-05, 11:13
går hemma nu då ja väntar på arbetsträningsplats efter långtidssjukskrivning, sökt masssa väntar svar nu.

varit långtidssjukskriven 2 år, alltid varit vältränad, tränat mkt såsom en mil löpning utan problem, ett crossfit pass alltid ngt varje dag och hållt mig i sjukt bra form, nu senaste halvåret efter sommaren har ja lagt på mig sakta men säkert, fast ja har inte ändrat varken kost eller träning! :-(

Varit och kollat sköldkörtelprover, väntar på svar då sambon sa de kan bero på de.

Jag går promenader med hunden ca 4ggr per dag från 15-45min/ggr
samt ett träningspass per dag, Intensiv jympa på friskis
sjukt jobbigare än man tror!
eller löpning intervaller eller annat pass som cirkelfys, skivstång.

väger mig aldrig, men sambon mätte mig i förrgår, tänkte ja ville ju se om/när de går frammåt =)

de sjuka är att midjemåttet va 95cm! hm upplever inte mig tjock
har riktigt bra kondition, uthållighhet och stark.
men när ja tittar i spegeln så känns de inte som de är så jag ser ut, då ja mår så bra på insidan.*grr27*


Använder lifesum appen och ligger på minus, väldigt lågt ca 700-1000kcal per dag, och de är inge ja bara säger har koll!

Ex på mina matdagar

Frukost gröt på 1dl fiber havregryn + ett äpple/en banan
lite mjölk på eller minikeso +kanel

lunch frysta grönsaker oftast broccoli eller brysselkål+ en burk tonfisk/makrill el en Kycklingfile lagad i ugn.
Eller proteinpannkaka 2dl äggvita + 1 dl bakepro + 1 dl minikeso+1msk lågkalorisylt.

Middag samma som lunch eller bara proteinfluff på
1dl casein (body science) + 1dl frysta jordgubbar samt lite fun light.

äter aldrig pasat,ris,potatis,vitt bröd,godis,kakor
aldrig gjort då min mage krashar då.


Om ja lyxar till de, så blir de max en dag per vecka med ett glas torrt vitt vin eller någon torkad frukt, som torkade fikon en näve, elelr en näve rosade mandlar. men oftas typ läkerol salvi.

Kosttillskott i bland pwo (Rampage) före träning eller 2 koffeintabletter.


Hur snabbt borde ja se reslutat? borde ja lägga till;ta bort ngn träning?
tanken har slagit mig att träna 2ggr per dag, men rädd för att bli fixerad" samt att de inte komma funka i längden när ja börjar arbetsträna.


Mår dåligt av detta, då ja alltid varit vältränad tidigare, har denna viktökning gjort att ja undviker sociala sammanhang.. tex inte går på stan då ja vet många är där, eller går till gymet då de är som minst folk där, då ja skäms :(

har du tips,råd? kanske har du gått ner i vikt och kan dela med dig av din framgång hur du lyckades? =)

Cykelcykel
2017-01-05, 11:38
Din vikt, längd?
Äter du alltså mellan 700-1000 kcal per dag så verkar det vara lite lågt.

Hälsofreak
2017-01-05, 11:45
Din vikt, längd?
Äter du alltså mellan 700-1000 kcal per dag så verkar det vara lite lågt.

jag är 170 cm lång, väger mig inte pga tidigare fixering"
men har stl M/L i kläder, stl 80C bh, midjemått 95 cm just nu.

har tagit mått endast med måttband istället för vågen
tidigare då jag hade 17% fettprocent och stl Small i kläder vägde jag 75kg.

AlexGBG
2017-01-05, 15:04
jag är 170 cm lång, väger mig inte pga tidigare fixering"
men har stl M/L i kläder, stl 80C bh, midjemått 95 cm just nu.

har tagit mått endast med måttband istället för vågen
tidigare då jag hade 17% fettprocent och stl Small i kläder vägde jag 75kg.


Alltså, hur mycket muskler har du? Låter väldigt lågt med 17% BF på 170cm och 75kg.
Hur har du mätt det?

Jag ligger på 20% enligt en impedansvåg, är 183 cm lång kille och väger nu 82kg. Ser ut såhär http://i.imgur.com/ww3fJpC.jpg

Henke78
2017-01-05, 15:37
Alltså, hur mycket muskler har du? Låter väldigt lågt med 17% BF på 170cm och 75kg.
Hur har du mätt det?

Jag ligger på 20% enligt en impedansvåg, är 183 cm lång kille och väger nu 82kg. Ser ut såhär http://i.imgur.com/ww3fJpC.jpg

Inga 20% där. Släng vågen :)
Tippar snarare run 12%

Hälsofreak
2017-01-05, 16:10
alltså de har varir min form tidigare,
jo vet de va min fettprocent då vi lärde oss de i min utbildning
så är gjort med en kaliper av flera i klassen samt läraren.

mn fr¨åga va ju inte om min dåvarande form va bra.stämde fettprocent eller ej.. utan tips komma tillbaka iform igen. =)

EnergiÖverskott
2017-01-06, 07:24
Börja äta mat för det första. Du äter som en anorektiker.

Ät mer mat och träna hårt. Lägg till ett eller två styrketräningspass i veckan och tänk långsiktigt. Att köra en crashdiet är onödigt deluxe i din sits.

Cykelcykel
2017-01-06, 07:51
Stämmer det så måstedu varit riktigt biff!!

Tips för att förlora fett.
Rör på dig mer i vardagen. Vardagsmotionenen osv. Gå gå gå.
Räkna kcal och träna gör du ju redan