handdator

Visa fullständig version : Välja bilpool i Sthlm?


bear.flowertwig
2017-01-03, 10:18
Nån som har tips på hur och vilka bilpooler man bör titta på?

Råd&Rön gjorde en översikt (http://www.radron.se/artiklar/snarigt--att-valja-ratt-bilpool/) för ett halvår sen (där Car2Go tvingats slå igen sen dess). Men det är rätt snårigt att jämföra.

Börjar man kolla på biltillgång är det iofs utan konkurrens Sunfleet som har flest garage/bilar i närheten av där jag bor (sen är frågan hur många användare/bil det är).

Vilka använder ni? I Sthlm har jag förutom de Råd&Rön listar även hittat Stockholms Bilpool och Metern Bilpool.

Kryss
2017-01-03, 11:10
Jag är medlem i Sunfleet och DriveNow, men har hittills bara nyttjat Sunfleet.

Tycker Sunfleets system är smidigt men priserna lite väl höga om man nyttjar det så sällan jag gör. Har medlemsskapet utan månadskostnad, så när jag väl vill hyra så måste jag ändå jämföra med bensinmacken för att få bäst pris.

Det smidiga är att man får tillgång till pooler över hela landet och allt fungerar smidigt med bokning och upphämtning.

bear.flowertwig
2017-01-03, 14:36
DriveNow är ju snarare ett taxialternativ i innerstan så det går bort för mig.

Ja Sunfleet närmar sig troligen snabbt hyrbilsalternativ för mig. Lite närmare/smidigare men jag skulle isf köra på samma alternativ utan månadskostnad och det känns i dyraste laget. Stockholms bilpool blir flera ggr billigare för motsvarande upplägg.