handdator

Visa fullständig version : Prisgaranti Elgiganten - vad tror ni gäller?


Exdiaq
2016-12-27, 10:54
Goddagens, jag passade på att införskaffa en ny stereo 25/12 när mellandagsrean dragit igång. Fick 1000kr rabatt, dagen efter dvs 26/12 var det 1500kr rabatt.

Lite lagom surt att gå miste om 500kr rabatt för att man köpte den 24h för tidigt. Lämna tillbaka och köpa ny går inte då kartongen slängdes när stereon var undersökt så att den funkade. Sista alternativ känns som att utnyttja Elgigantens 30 dagars prisgaranti. Känns dock tveksamt eftersom det brukar gälla gentemot konkurrenter och inte inom det egna företaget över tid.

Vad hade ni gjort? Inte hela världen om jag inte får "tillbaka" dessa 500kr, det är ju inga större summor och hade redan ett i mitt tycke bra pris.

4623
2016-12-27, 10:59
Tror nog du kan få tillbaka pengar genom prisgarantin.

De vet inte att du har slängt kartongen, så bara hota med att lämna tillbaka den om du inte blir krediterad.

mattilainen
2016-12-27, 11:07
En kompis till mig jobbar på elgiganten och dom fixar ALLT så länge du är missnöjd. Du behöver inte ha kartong för att lämna tillbaka alls. Du kan bara säga att det inte var vad du trodde och sen köpa den igen om dom nu inte skulle ge dig den nya rabatten. Det ska dom göra oavsett! Så bara gå dit och visa kvitto/ta med dig varan och säg att du vill ha rabatten eller så lämnar du tillbaka den. Detta kommer dom lösa! Han berättar om kunder som får otroligt mycket så länge dom visar sig missnöjda.

Dreas
2016-12-27, 11:09
Jag tror att du kan få rabatten.

timoat
2016-12-27, 11:43
skulle du plocka upp en femhundring om du tappade den på gatan? klart du ska ha pengarna! elgiganten går det ingen nöd på!

Bob90
2016-12-27, 11:52
En kompis till mig jobbar på elgiganten och dom fixar ALLT så länge du är missnöjd. Du behöver inte ha kartong för att lämna tillbaka alls. Du kan bara säga att det inte var vad du trodde och sen köpa den igen om dom nu inte skulle ge dig den nya rabatten. Det ska dom göra oavsett! Så bara gå dit och visa kvitto/ta med dig varan och säg att du vill ha rabatten eller så lämnar du tillbaka den. Detta kommer dom lösa! Han berättar om kunder som får otroligt mycket så länge dom visar sig missnöjda.

Man kanske ska ta saker vad "kompisar säger" med en nypa salt, men det är sådär jag tycker det ska vara. Man ska känna sig nöjd och tillgodosedd (till rimliga gränser) som kund. Sedan får man väl hoppas att folk inte sätter det i system och nyttjar det felaktigt.

Shqypnia
2016-12-27, 12:18
Deras prisgaranti gäller i 30 dagar. Du får tillbaka mellanskillnaden, bara ta med dig kvittot och besök service-killen på steroeavdelningen.

mattilainen
2016-12-27, 14:18
Man kanske ska ta saker vad "kompisar säger" med en nypa salt, men det är sådär jag tycker det ska vara. Man ska känna sig nöjd och tillgodosedd (till rimliga gränser) som kund. Sedan får man väl hoppas att folk inte sätter det i system och nyttjar det felaktigt.

Har själv varit ute och lämnat tillbaka hörlurar som varit använda och ingen kartong kvar. Inget fel med hörlurarna mer än att jag ville köpa ett par andra, Inga problem.

martikainen
2016-12-27, 17:30
De flesta kedjorna likt elgiganten, mediamarkt, netonnet har oftast en summa där de släpper igenom så gott som allting på, just för att värdet på produkten är så lite jämfört med all badwill som skapas, en återkommande kund är så mycket mer värt än att neka en retur utan kartong för 1500spänn.
Samma sak med återköp och liknande, åk dit med kvittot och berätta att du känner dig lurad eftersom produkten nu är ytterliggare 500 billigare och att du förväntar dig att de ger dig mellanskillnaden, om de inte gör det så har de tappat en kund.

skattefusk
2016-12-27, 17:32
Du kan ju gå in och köpa en till för 1500kr rabatt. Sen lämnar du bara tillbaka den, fast med det gamla kvittot på 1000kr rabatt. Så har jag gjort med alla julklappar jag köpte som blev billigare nu

Sheogorath
2016-12-27, 17:36
Du kan ju gå in och köpa en till för 1500kr rabatt. Sen lämnar du bara tillbaka den, fast med det gamla kvittot på 1000kr rabatt. Så har jag gjort med alla julklappar jag köpte som blev billigare nu

Smart! Min enda returkontakt med Elgiganten var dock extremt smidig. Men det där låter som en bra lösning om man inte kommer överens. :)

Bärsärk
2016-12-27, 18:20
Elgiganten vill att du ska gå tillbaka, det är för att du ska gå dit och få din rabatt och bli nöjd och sen tänka på elgiganten och hur bra bemött du blev sist du var där tills nästa gång du ska handla.

Pengarna är inte ens en droppe i havet, syns man inte så finns man inte och alla sett att få folk att komma in till butiken mer än att bara gå dit och handla är bra.

Exdiaq
2016-12-27, 20:54
Funkade problemfritt att använda sig av prisgarantin!

Figurenha
2016-12-29, 16:45
Förra året köpte jag en tv, helgen efter vart den nedsänkt 500kr så gick tillbaka och fick 500kr. Helgen efter det sänktes den med ytterligare 1000kr men då hade fick jag inget tillbaka för att jag redan använt prisgarantin en gång..

PureWhey
2016-12-29, 16:53
Har själv varit ute och lämnat tillbaka hörlurar som varit använda och ingen kartong kvar. Inget fel med hörlurarna mer än att jag ville köpa ett par andra, Inga problem.

Hm. Brukar man kunna lämna tillbaka saker bara så där?

leee
2016-12-29, 17:06
Hm. Brukar man kunna lämna tillbaka saker bara så där?

Han bytte till annat par på samma ställe,kanske avgör.

mattilainen
2016-12-29, 21:25
Han bytte till annat par på samma ställe,kanske avgör.

Det gjorde jag inte. Jag ville ha version 2 och dom hade bara dom nyaste. Bad om pengarna tillbaka då jag inte var nöjd med köpet. Inga problem alls. Gick sedan till teknikmagasinet 100 m bort och köpte dom jag ville ha istället. :) Pengar utan kvitto kan dock bli svårt. Om du inte kan visa att du handlat där med ditt kort, vilket dom kan se om dom går in och kollar på specifika datum och ungefärlig tid.