handdator

Visa fullständig version : Vart


Callister
2004-04-24, 20:37
Kan jag köpa Lepigen någonstans, de hemsidor jag har sett är jävligt skumma, har kollat på deras officiela hemsida och ************

z_bumbi
2004-04-24, 20:44
Du kan förhoppningsvis inte köpa det någonstans...

Callister
2004-04-24, 20:50
Har kollat runt lite och märkt att det varit olagligt.
Sen alla siter som säljer är skumma, stavfel och skriver massa skumma saker. :confused:
edit:
Hur är det med "Eat and Lose"

z_bumbi
2004-04-24, 21:00
Det har inte varit olagligt.. det är olagligt.

Varför håller du på att kolla på sådana medel?

Callister
2004-04-24, 21:02
Vet så många personer det funkat för, att en sak är olaglig behöver ju inte betyda att det är dåligt.
Enligt mig borde Xenical förbjudas, om vi ska ta exempel på skumma läkemedel :D

Pez
2004-04-24, 21:28
Originally posted by Callister
Vet så många personer det funkat för, att en sak är olaglig behöver ju inte betyda att det är dåligt.
Enligt mig borde Xenical förbjudas, om vi ska ta exempel på skumma läkemedel :D

Xenical är receptbelagt - att få läkemedel utskrivet av en legitimerad läkare är en sak, att handla läkemedel/preparat och självmedicinera som tonåring är en helt annan.

Du har inte så värst bra koll eller hur? Håll dig så långt borta alla mirakelpreparat du bara kan tills du fått lite mer massa mellan öronen..

lauria
2004-04-24, 21:29
Vad är Lepigen? om ja får bryta lite i tråden....






///////////////////Tobbe

cali
2004-04-24, 22:21
Lepigen är ett bantningsmedel man äter för att öka metabolismen i kroppen samt minskar hungern. Man får således högre förbränning och äter mindre.
Bränner fett helt enkelt.
Fungerar gör det också...nästan för bra!

Lepigen är framställt på naturlig väg och innehåller naturligt efedrin, vanligt efedrin som det oftast pratas om är syntetiskt framställt och också olagligt, medans den naturliga varianten lepigen är helt laglig att försälja. (kryphål i lagen)

Lepigen kan du köpa på *pip* jag har själv beställt därifrån fast en annan produkt och de leverade som bestämt.
Annars kan du köpa syntetiskt efedrin på *pip* under samlarobjeket (ännu ett kryphål i lagen)

Ska tillägga att det finns rätt dramatiska biverkningar som man kan få av efedrin och ordination bör ske med inrådan från läkare.
Men en enkelt regel är att upplever man besvär elle obahagliga biverkningar ska man genast sluta, i övrigt är det rätt safe, flertalet vanliga utländska huvudvärkstabletter innehåller efedrin det är i princip bara i svergie man är överbeskyddande!

Kom på att man får ju inte länka hur som helst :nono:

King Grub
2004-04-25, 06:10
16 år och vill skaffa olagliga preparat istället för att lära sig grunderna. :nono:

Callister
2004-04-25, 07:17
Hehe nja jag visste ju inte först att det var olagligt när jag skapa den här tråden.
En "liten" push på vägen skulle ju inte sitta fel. :smash:

z_bumbi
2004-04-25, 09:19
Originally posted by cali
medans den naturliga varianten lepigen är helt laglig att försälja. (kryphål i lagen)

Nej.

cali
2004-04-25, 10:35
Okej den är inte helt laglig att sälja då, men det finns vägar att gå för att undvika bestraffning eller rättsliga följder vid försäljning.
Vilket beror på att man lyckats kringå lagtexten och i väntan på att lagtexten ska omformuleras kan man genomföra försäljning.

Callister
2004-04-25, 10:41
Letigen "Helsingörpillret", fås på danska recept, och som innehåller koffein och efedrin, kan vålla starkt förhöjt blodtryck, blodpropp i hjärnan och hjärtat samt hjärnblödningar och plötslig död, visar en undersökning offentliggjord av The New England Journal of Medicine. 10 dog och 13 fick men för hela livet (26% av undersökningens implicerade) och 9 av de allvarligaste fallen uppstod hos människor som bara hade tagit en låg dos och som tidigare var friska

Nu ska tydligen Lepigen innehålla "ephedra" istället för "efedrin" men vad jag har förstått så omvandlar kroppen ändå det till efedrin?
:bpump:

cali
2004-04-25, 11:33
10 dog och 13 fick men för hela livet (26% av undersökningens implicerade) och 9 av de allvarligaste fallen uppstod hos människor som bara hade tagit en låg dos och som tidigare var friska

Det kan låta väldigt mycket de där siffrorna men ser du till det stora urvalet í den där undersökningen så kan man inte säga något om något utifrån den undersökningen (har läst den tidigare).
Det hamnar uanför vad man kan anse är signifikant.
Hade man tagit de där personerna och gett de paraceptamol (vanlig huvudvärkstablett ) istället hade man nog fått samma siffror.
Men efedrin är ett stimulansia likt koffein, amfetamin och kan helt klart ge obehagliga biverkningar som kan få allvarliga konsekvenser, men det är högst ovanligt.

Prankie
2004-04-25, 11:47
Efedrin får inte säljas inom EU efter 6 April 2004. Är det inte receptbelagt så är det olagligt.

Meatball
2004-04-25, 12:14
Efedrin får inte säljas inom EU, däremot får väl Ephedra ?...

Och man får köpa, men inte sälja?

Callister
2004-04-25, 13:01
Kroppen gör ju om Ephedra till Efedrin så jag förstår inte skillnaden.
Det är som att köpa hash i mjölkförpackning? :)

Meatball
2004-04-25, 13:09
Varför plockas inte då Lepigen bort då?, säljs ju fortf.

aliquis
2004-04-25, 13:12
ephedra är örten och innehåller effedrin.

Men seriöst, när ni säger att effedrin är olagligt, är försäljning och brukande olagligt nuförtiden eller? Eller talar ni i tävlingssammanhang? Bekanta som har köpt det för skojs skull och inte i bantningssyfte hade ju inga problem att få tag i det då iaf.

Meatball
2004-04-25, 13:16
Jag har köpt stacker produkter förr och tycker dom funkade utmärkt.
Men hör allt snack om att efter 6e april så ska d va olagligt att sälja inom EU..

Det finns många sidor som säljer produkter innehållande Ephedra, man får inte beställa av dom nu mer då eller?, med risk för att torska?

Pez
2004-04-25, 13:18
Originally posted by aliquis
ephedra är örten och innehåller effedrin.

Men seriöst, när ni säger att effedrin är olagligt, är försäljning och brukande olagligt nuförtiden eller? Eller talar ni i tävlingssammanhang? Bekanta som har köpt det för skojs skull och inte i bantningssyfte hade ju inga problem att få tag i det då iaf.

Du får inte sälja det - det är läkemedelsklassat.
Och tillgång..tja.. att steroider är olagligt hindrar ju inte folk i regel? I dagens Sverige kan mer eller mindre alla gymtränande få tag på prepp utan nåt större problem - att köpa efedrin är lika lätt det. Men bara för att man kan få tag på det innebär ju inte att det är lagligt/tillåtet. Eller hur?

Meatball
2004-04-25, 13:22
Men jag som köpare skulle då inte torska om jag beställer? eller hur ligger det till?

T.ex Företaget/personen säljer iallafall, och jag köper av honom.. Jag gör inget fel men han torskar på det?

Callister
2004-04-25, 13:49
De vill säkert åt säljaren men det står på alla hemsidor att det skickas från privat avsändare osv, om det stoppas så borde det väl vara i tullen. Vet ju inte om grejjerna skickas ifrån Sverige.

Meatball
2004-04-25, 13:52
Och om tullen tar grejjerna e man rökt? :)

Callister
2004-04-25, 15:58
Har ingen aning, men det är väl ganska troligt

Bamse
2004-04-25, 16:02
Hehe, undrar hur många effetjafstrådar det finns på detta forum :D

Mindek
2004-04-25, 16:37
Originally posted by Meatball
Och om tullen tar grejjerna e man rökt? :)


Japp, då plockar de in dig och gör en kroppsbesiktning :smokin:

Pez
2004-04-25, 17:08
Håll isär efedrin och ephedra nu.. två skilda substanser som regleras av olika lagar/instanser.

Meatball
2004-04-25, 19:16
Jag snackar dårå om Ephedra och undrar vad som gäller om laglighet med att Köpa det.

Och om inte, vad händer om tullen tar d?, böter eller nåt?

Står inte så mkt uptodate info om Ephedra lagligheten på "Search" funktionen när man letar, så tänkte höra