handdator

Visa fullständig version : Grippers från atomgripz?


Wrista
2016-12-19, 22:08
Någon som har provat grippers från atomgripz? Vad är era åsikter?

BjornS
2016-12-20, 19:29
Atomgripz är fina grippers , men sist jag hörde såldes de inte längre då han som gjorde dem var utbränd och låg på sjukhus. Går de att köpa igen?

Tripple-band modellen motsvarar cirka COC#2,2 & Quad-band cirka COC#3 men varierar en del.

En skillnad mot t.ex COC, GHP, Beef Builders är att Atomgrips har tjockare trådtjocklek och större diameter för att kompensera hårdheten. Det gör att handtagen blir mer parallella än de andra märkena, vilket är något jag uppskattade.

Wrista
2016-12-20, 21:58
Jag kollade bara på deras hemsida. Såg att det skulle gå på över 500kr till Sverige plus ev tull och moms.

Jag gillar verkligen utseendet på deras grippers. Men visst är dom utan glättring väldigt hala? Serie att vara någon smalare handtag är tex RB och Coc.

BjornS
2016-12-21, 09:54
Beror ju på vilken modell du vill ha, standard (£19.99) eller guld (£38.99).

Jag har Gun Metal serien och den är hal, räcker egentligen med att ha en den som är lite under i hårdhet av sitt 1 rep max. Då de är så hala är det svårt att göra bra settningar.

Som jag kommer ihåg har de inte smalare handtag, men om man tittar på bilderna på de tyngre modellerna; quad-band och uppåt så ser det ut så MEN det är för att tråden som fjädern är gjord av är så tjock. Så handtagen ser smala ut jämfört med fjädern.

Det är ingen tull och moms då de säljs från Storbritanien och de är än så länge med i EU.

Men mejla innan du shoppar loss och kolla att de verkligen fortfarande säljs, så pengarna inte fastnar hos Paypal och det tar tid att få tillbaka dem...