handdator

Visa fullständig version : Kostnadsbesparing på sats?


Bob90
2016-12-19, 20:34
Saxat från nyhetsbrevet från sats:

"Nu lanserar vi nya, flexibla medlemskap. Från och med 9 januari kan du själv skräddarsy ditt medlemskap utifrån hur, var och när du vill träna. Och bara betala för den träning du vill ha. Enkelt, flexibelt och helt på dina villkor.

Vi strävar alltid efter att erbjuda det bredaste och senaste utbudet av träning. Samtidigt är det många medlemmar som inte använder hela det utbud de betalar för. Det vill vi ändra på.

Därför erbjuder vi dig flexibiliteten att själv välja vad du vill ska ingå i ditt medlemskap. Vill du ha barnpassning medan du tränar? Eller inte? Vill du enbart träna på gymmet utan tillgång till gruppträning och Online Training? Då är det bara det du betalar för."

Vansinnigt bra idé *drool*:bpump:
Nu kan barnpassning, pt, onlineträning och klasser fara åt helvete :d
Ska dock bli intressant att se hur många kronor pengagnidarna möjliggör en att spara in.

KlopFer
2016-12-19, 20:39
Kändes rätt bra när jag sa upp mitt kort på sats som kosta 600kr i månaden. Nu kanske det skulle vara värt att köra igen.

Bob90
2016-12-19, 20:48
Kändes rätt bra när jag sa upp mitt kort på sats som kosta 600kr i månaden. Nu kanske det skulle vara värt att köra igen.

Jag har varit så vansinnigt nära att säga upp mitt kort också, nu ska det bli ett sant nöje (eller besvikelse som det tyvärr brukar vara med sats) att följa utvecklingen :)

Bärsärk
2016-12-19, 21:44
Undra om det går att göra så man inte betalar för omklädningsrummet också? Så man verkligen bara betalar för själva gymmet.

Rahf
2016-12-19, 22:11
Friskis & Svettis för hela slanten. Dom har ryckt upp sig enormt mycket under senaste åren.

Sheogorath
2016-12-19, 22:14
Kan ju vara så att de höjer priserna så mycket så att det som idag är ett helt paket bara kommer innebära gymträning (eller gym+grupp). D.v.s. om ska man ha barnpassning och skit så blir det extra dyrt. Vi får se.

nisse1976
2016-12-19, 22:47
Man kan kolla priserna nu.
https://medlemskap.sats.se/new/se-stockholm

Bob90
2016-12-19, 23:01
Friskis & Svettis för hela slanten. Dom har ryckt upp sig enormt mycket under senaste åren.
Ja, det är där jag hamnar om jag byter gym.

Man kan kolla priserna nu.
https://medlemskap.sats.se/new/se-stockholm

Hmm allt som allt så sparar jag ca 100 kr i månaden, det är inte fy skam faktiskt.

Stora förlorarna är väl de som redan går på pass, har barnpassning etc.

Rahf
2016-12-19, 23:21
Ja, det är där jag hamnar om jag byter gym.



Hmm allt som allt så sparar jag ca 100 kr i månaden, det är inte fy skam faktiskt.

Stora förlorarna är väl de som redan går på pass, har barnpassning etc.

Byt. Du är så välkommen :D

C.E.J.
2016-12-20, 00:08
Ursäkta off topic, men har Sats i Uppsala lagt ner?

Fordon
2016-12-20, 00:23
Ursäkta off topic, men har Sats i Uppsala lagt ner?

Ja. Varken Gottsunda eller inne i stan var dock ägda av sats i egentlig mening. Och Luthagen gjordes om nästan omgående till efct.

Bob90
2016-12-20, 00:29
Byt. Du är så välkommen :D

Haha, jag skulle ju hamna i f&s gärdet då också faktiskt :d

BlötSnö
2016-12-20, 01:02
För min del ser det ut att fortsätta kosta lika mycket. Enda skillnaden är att jag inte längre kan gå på klasser om jag skulle vilja det. Då kostar det extra.

Snobbe
2016-12-20, 09:11
För min del ser det ut att fortsätta kosta lika mycket. Enda skillnaden är att jag inte längre kan gå på klasser om jag skulle vilja det. Då kostar det extra.

Haha ja samma här, Om jag vill välja bara ett gym nära mig och ett gym nära jobbet så kostar det 489, 499 för hela Stockholm.

Däremot de saker som ingått i mitt medlemskap som gruppträning osv finns inte med, så om jag hade gått på sånt så hade det blivit mycket dyrare för mig.

kaer
2016-12-20, 09:21
Friskis & Svettis för hela slanten. Dom har ryckt upp sig enormt mycket under senaste åren.

Instämmer helt och hållet, saknar inte sats det minsta.

MackeJuve
2016-12-20, 09:41
Instämmer helt och hållet, saknar inte sats det minsta.

Instämmer med er, F&S har det bästa gymmet i Norrköping. Deras resa från ~2008 till idag har verkligen varit klockren. Nu talar jag inte så mycket om det som tas upp i tråden, som F&S också är bra på, utan mer hur gymmen ser ut.

När jag började var det ETT litet trångt gym som inte hade något direkt fokus. Halvkassa maskiner och utrustning som "var till för alla". Det dög för en tonåring men jag hade spytt på det idag. Nu har de två stora gym som är utrustat med allt man behöver. På det som jag tränar mest frekvent på är alla stänger och vikter Eleiko, det finns en tävlingsbänk, många lyftarpodier, massvis av racks etc. Kan inte begära mycket mer. Vet inte om det är Friskis överlag eller om vi i Norrköping har haft en väldans tur med vilka som är gymansvariga.

frys
2016-12-20, 10:45
Tränar på friskis i sthlm, mest på södra sidan och måste säga att dom senaste 2 åren har dom verkligen satsat bra på stänger och vikter(skanstull är ett bra exempel på ett riktigt lyckat gym)

och detta jämför jag med typ stockholmsstad simhallar. förra gymmmet hade 1 böjrack på 1 av 5 olika gym jag hade varit på

Loke
2016-12-20, 12:22
Det enda de kommer lyckas med är skapa träningssegregation, vilket i slutändan kommer göra träningen sämre för alla. Den här positiva utvecklingen många av er beskriver inom friskis är, enligt mig iaf, starkt kopplad till att man där jobbar hårt för att få alla att testa nya träningsformer. Mer specifikt: Vi har fått många jympatanter att testa fria vikter. Då ökar deras förståelse för den träningsformens behov och utveckling blir lättare att genomföra.

SATS drivs ju på ett annat sätt än Friskis och behöver kanske inte förankra allt lika mycket bland medlemmarna som Friskisföreningar behöver, och de påstår att de försöker uppmuntra till bredd i träningen. Men detta är i praktiken nåt som kommer har motsatt effekt tror jag.

Detta är för övrigt sak nr 74 i listan med saker som crossfit gör bättre än traditionella gym: Där är grundantagandet att alla kommer träna allt i samma hall (även om det kanske inte funkar exakt så i praktiken). På så sätt blir det lättare att utveckla träningen gemensamt utan att man får en massa bakåtsträvare.

Men vi får väl se, helt enkelt.

Shqypnia
2016-12-20, 12:26
Varför har SATS så svagt fäste i södra Sverige?

Magnus Larsson
2016-12-20, 12:49
Får konstatera att det är helt hutalöst att betala 600 kr/mån som grundpris. Jag betalar 100/mån vilket iofs är extremt bra, då det är vårt egna gym (mycket välutrustat dock) som vi driver ihop ett gäng eldsjälar. Faktum kvarstår.

leo1
2016-12-20, 19:13
Jag kan bara stämma in i hyllningskören till F&S. Har varit medlem i Falun, Borlänge, Uppsala och Stockholm(Skrapan och Abrahamsberg mest)

Duktigt mycket Eleiko på alla ställen och det för under 300:- i månaden.

Jag har haft mina farhågor på vissa ställen där det är tajt med plats. Det är livsfarligt om nån tex inte pallar sista reppen i böj och en meter bakom ligger någon och kör situps eller nåt. Inbillar mig att det inte ser ut så på en atletklubb.

Mike Hunt
2016-12-21, 17:07
Det blir alltså dyrare för mig samtidigt som jag tappar möjlighet, även fast jag inte nyttjar det, till gruppträning och barnpassning. Hej då sats, hade redan gått i tankarna att byta, nu blev valet genast enklare.