handdator

Visa fullständig version : Hi-Whey Vs Protec +


goa_killen
2002-03-22, 10:59
Blir lite förvirad nu när ja ska iväg o köpa nytt protein pulver.

Eiselt har nu lagt till 5 % glutamin som är snabbverkande i sin protec, men i övrigt samma som innan.

Eller ska man kära på Hi-whey som endast innehåller rent vasle som är de bästa för att bygga.

Viket är bäst att ta direkt efter träningen, Protec+ eller Hi-whey?

dared
2002-03-22, 14:47
Efter träning är hi-whey absolut bäst.

AJ
2002-03-22, 19:59
Att vassle är det bästa proteinet för att "bygga" är en myt.... finns en oberoende studie som jämförde kasein vs vassle. För att inte bli för långdragen så kan jag bara säga att kasein visade sig vara bättre än vassle. Vill du tvunget använda vassle så gör det i så fall efter träningen. Och kasein som tex mellanmål.

Eller varför inte göra som jag :-). Använd BÅDE vassle och kasein i varje proteindrink (eller ett mjölkproteinisolat, i princip sak samma). Så slipper man fundera....

abcdert
2002-03-22, 20:57
Vilket märke är Hi whey? Jag har sett det nämas här men vet inte vilka som hard et eller var man köperd det. Vore jättebra också att få lite exempel på vilka proteinpulver som innehåller kasein resp. vassle! :p

MetaMan
2002-03-23, 01:05
Hi-Whey och Protec är Eiselts produkter.

dared
2002-03-23, 01:09
Gillar ingen 50/50 blanding, på morron kör du hi whey i lite mjölk, sen efter träning hi whey! Sen Kasein produkter 20/80 till kväll/mellanmål om så vore.

Petrus
2002-03-23, 21:46
>AJ,
Var har du hittat/läst den studien? Jag skulle vara jätteintresserad av att läsa den! Har väldigt svårt att tro det du skriver då vassle har en betydligt större potential att höja tex kroppens frisättning av tillväxthormon. När det gäller att bevara muskelmassa och förhindra katabolism så är det inget snack om saken å andra sidan.
Hör gärna av dig!
Vänlgien,

Petrus

Muskelsmurfen
2002-03-24, 00:45
Få se nu, hmmm.
Kolla senaste Ironman, finns en ganska trevlig artikel om just protein :D