handdator

Visa fullständig version : Vill utveckla min fys.


xarizma
2016-12-16, 16:31
Hej hej!


Jag tränar för närvarande muay thai, passen är riktigt riktigt bra, men sista 10-15 minuterna när vi går över till fys så får jag det väldigt jobbigt. Min fys är inte den bästa, så jag undrar, vad kan jag liksom göra för övningar och träna mer på hemma för att utveckla min fys?


Mvh

Donkens
2016-12-16, 16:37
God kondition är en grund, övningar för bålstyrka och stabilitet.
Sen är det väldigt progressivt. Dock som många säger inom kampsport, så gör man det svårare för varje träning som går.

Jeneric
2016-12-16, 19:34
Hej hej!


Jag tränar för närvarande muay thai, passen är riktigt riktigt bra, men sista 10-15 minuterna när vi går över till fys så får jag det väldigt jobbigt. Min fys är inte den bästa, så jag undrar, vad kan jag liksom göra för övningar och träna mer på hemma för att utveckla min fys?


Mvh

Gör de övningarna som ni fysar med. Jag gissar att det är typ planka, hopp, burpees, armhävningar och liknande.

oscarovegren
2016-12-16, 21:06
Generellt sett så håller det bara att hålla en takt som du kan hålla över 15 minuter utan att gå in i väggen. För att komma ikapp sånna som är bättre än dig på den specifika delen så måste du träna bättre än dem för att jämna ut det försprång dom har (under förutsättning att ditt mål är att klara av samma prestationer som dom gör). Du får helt enkelt köra någon form av fys som påminner om den fys du vill vara bra i. Kondition är dock någon kampsportare alltid har nytta utav