handdator

Visa fullständig version : Tips på examensarbete


Ribban
2016-12-16, 14:20
Jag pluggar systemvetenskap och vill gärna få in lite tips vad man skulle kunna göra för examensarbete.

Så skriv gärna ner sånt ni anser är intressant så länge det har med IT/data/datorer etc att göra.

Det kan vara exempelvis:

Jag har alltid undrat ifall personer som gillar att använda datorer är mer begägna att åka kollektivt eftersom de får surfa under resan då.

Alla på mitt företag är negativt inställda till all teknik. Kan man göra något åt detta?

Om jag låter mina barn spela GTA blir de mördare då?

osv

Neithan
2016-12-16, 14:31
"Förlegade patriarkala och rasistiska strukturer inom en onyanserad IT-sektor: en kvalitativ intervjubaserad studie av genusvetares synvinklar med hjälp av indirekta frågor (https://ligator.wordpress.com/2016/11/23/om-arbetsformedlingen-indirekta-fragor-och-rasism/)"

Kan nästan garantera ett välbetalt toppjobb som chefsgenuskonsult om du får till det.

kaer
2016-12-16, 14:34
"Förlegade patriarkala och rasistiska strukturer inom en onyanserad IT-sektor: en kvalitativ intervjubaserad studie av genusvetares synvinklar med hjälp av indirekta frågor (https://ligator.wordpress.com/2016/11/23/om-arbetsformedlingen-indirekta-fragor-och-rasism/)"

Kan nästan garantera ett välbetalt toppjobb som chefsgenuskonsult om du får till det.

Du har stor erfarenhet ifrån it-branchen förstår jag? Som managementkonsult?

Edit: On topic, du vill inte göra mer tekniknära saker? T ex programmera eller utvärdera teknikplattformar?

shut teh face
2016-12-16, 14:35
Jag skulle tipsa om att du gör en undersökning kring huruvida java-utvecklare har nedsatt sexuell reproduktionsförmåga eller ej. Jag misstänker att du kan hitta väldigt intressanta fenomen här ...

anvihl
2016-12-16, 14:37
Jag pluggar systemvetenskap och vill gärna få in lite tips vad man skulle kunna göra för examensarbete.