handdator

Visa fullständig version : Den stora tråden för nyårsfirande och nyårsfestande


Neithan
2016-12-15, 22:54
Hej alla koloiter!

Tänkte att det var dags att planera inför årets sista, viktigaste och största partyhelg!


Ensamt och tråkigt med familjen?
Vild festnatt där alkoholen flödar och minnen försvinner (tänk på gainzen!)?
Tappert arbete med OB-tillägg?
Raketer och smällare (om de ens är tillåtna!)?
Hur räknar ni ned? "Ring, klocka, ring"-folk?


Vilka traditioner gäller för er? Har hört några "förskjuta" firandet någon vecka framåt för fördelaktigare hotellpriser etc.




Dessutom dags att ladda för att nyhetslöfterna börjar gälla, med efterföljande tillfällig anstormning till gymmen.

blåvitt
2016-12-15, 23:03
Kommer vara ute i skogen över nyårshelgen. Ska bli skönt att slippa förväntningarna på en episk utekväll osv som det alltid blir med nyår, man blir alltid besviken. Så aa, ärtsoppa, vandring, tältning och läggdags vid 22 är det som står på schemat. Brukar inte hålla på med nyårslöften men tänkte passa på att sluta röka helt och hållet (snittar kanske 1-2 cigg om dagen atm).

trädgårdsmöbel
2016-12-15, 23:12
Jobbar kväll till 16-01, har därefter jour på jobbet till 06 sedan jobbar jag ett par timmar till och blir ledig kanske vid 08-09 nyårsdagen förhoppningsvis.

Diomedea exulans
2016-12-15, 23:13
Jag har ett skolarbete som måste vara klart den 10:e januari, har bestämt mig för att jobba med det på nyårsafton!

en stor stark
2016-12-15, 23:20
Möjlig roadtrip till typ Amsterdam eller något annat fett land med 4 kompisar.

timoat
2016-12-15, 23:22
Sitta hemma och förbereda mig inför 2017. This is the year! Funderar tom på att stanna hemma med föräldrarna. Vem vet hur många nyår de har kvar? *cry*

trädgårdsmöbel
2016-12-15, 23:24
Att nyårsfesta måste väl inte vara jättekatabolt för er som skall festa? Om man käkar en bra frukost, tränar ett pass, käkar lunch och sedan äter en brakmiddag, dricker kanske 4 pilsner under kvällen och ett glas skumpa vid tolvslaget och ligger i sängen vid 01. Inte optimalt, men man kan ju minimera skadan, man måste ju inte supa sönder sig, sniffa kokain, kräkas, vara vaken i ett helt dygn, delta oskyddat i en gruppsexorgie och få aids för att de skall vara en lyckad nyår.

Bob90
2016-12-15, 23:41
Firar i princip aldrig nyår. Brukar lägga mig kring 10-11, vakna av fyverkerierna och sen somna om kring 01.

Bärsärk
2016-12-16, 01:01
Ska nog spela sällskapsspel och äta massa mat hos några kompisar. Eftersom jag bara dricker saker som jag tycker om att dricka så lär det nog inte bli allt för mycket sprit utan mestadels pepsi max :) Är ju mest för mat och sällskap som man firar högtider... Hade ju knappast lämnat huset vid jul om det inte fanns julmat.

shut teh face
2016-12-16, 07:00
Hemma själva julafton
Hos syrran i hennes stuga mellandagarna
Hemma själva nyårsafton

MackeJuve
2016-12-16, 08:20
blåvitt nämnde stora förväntningar och besvikelse som en del av ett på förhand episkt nyårsfirande. Har väldigt svårt att förstå det där, för det är ju en gammal sanning: nyår blir aldrig lika bra som man planerat för. Så länge man är med många bra(och roliga) kompisar så kan det ju inte bli misslyckat.

Jag ska till Katowice i Polen och fira nyår där med ett gäng vänner. Vi har bokat bord på någon klubb. Blott andra gången i mitt liv som jag firar nyår utanför min hemstad så det ska bli roligt.

Nyårslöfte? För min egen skull så borde det vara något som involverar god kost och eventuellt en viss viktminskning. Kosten kommer jag aldrig att hålla så jag drar till med att jag ska vara i helt okej form rent estetiskt till juni. Vikt borde i sådant fall ligga på 87-88 kg, väger ~95 kg nu, så det är ju knappast ett särskilt svårt mål. Har dock misslyckats alla andra år...

baktung
2016-12-16, 08:25
Firar i princip aldrig nyår. Brukar lägga mig kring 10-11, vakna av fyverkerierna och sen somna om kring 01.

+1

Nu lär jag förvisso vara uppe till 01 som vanligt men annars var det alla rätt. Jag vaknar istället av eftersläntrarna som bränner sina raketer i porten vid 05.

Mental
2016-12-16, 08:54
Det blir jag och 8 kineser i Amsterdam över nyår. Hotpot och öl.

*Flash*
2016-12-16, 09:05
Firar nyår hemma själv med hundarna och helt utan alkohol.
Nyårsdagen blir det rätt tidig avresa in mot stan för eventuell träning och sedan plocka upp föräldrarna, vidare till hanhundens uppfödare för att droppa av hundarna innan resan går vidare mot Linköping då jag dagen efter har läkarundersökning och operation två dagar efter det.:)

Tycker lite synd om mina föräldrar som fick ställa in sitt nyårsfirande pga mig.

Minikubik
2016-12-16, 09:12
Lär i vanlig ordning sucka och frusta över att det bara är skit på tvn, somna i soffan vid 11 snåret och vakna igen när grabben väcker mig vid 5-6 på morgonen. Jag firar alltså inte nyår och vore det inte för barnen hade jag gjort likadant med julen

Diomedea exulans
2016-12-16, 09:14
Nyårslöfte?

Ska man lägga upp såna här? Isåfall:

- Jag ska sluta träna.
- Jag ska sluta hänga på Kolo.
- Jag ska rita mer.
- Jag ska bli mer bitter och misogyn.

Får se hur många jag orkar hålla.

King Grub
2016-12-16, 09:20
Brukar somna innan fyrverkerierna kommer igång. Jag sov till och med igenom milennieskiftet. ¯\_(ツ)_/¯

hahavaffan
2016-12-16, 10:26
Vet många som sover sig igenom 12-slaget, men det brukar vara p.g.a. fylla ¯\_(ツ)_/¯

Det blir att låna päronens hus och hålla till där med 2-3 andra par. Jacuzzi på 12-slaget *drool*

shut teh face
2016-12-16, 11:02
Vet många som sover sig igenom 12-slaget, men det brukar vara p.g.a. fylla ¯\_(ツ)_/¯

Det blir att låna päronens hus och hålla till där med 2-3 andra par. Jacuzzi på 12-slaget *drool*
Ett nyår "sov" jag redan kl 22.30

Då hade vi kommit på den briljanta idéen att köra något mystiskt kinesiskt dryckesspel. Det gick mest ut på att man drack oavsett om man vann eller förlorade. :confused:

VoDaresVins
2016-12-16, 11:36
Bor i en liten by. De om är i min ålder +-10 år kommer samlas i föreningshuset i byn, med barn de som har. Blir ca 50 pers. Catering, antagligen några tävlingar, fyrverkeri. Inget sjöslag.

ARMSTARK
2016-12-16, 15:21
Gymet har öppet på dagen så det blir ett hårt pass där, sen lite bra mat för att minimera det katabola som inträffar några timmar senare.
Jag har återupptäckt gin och tonic så det blir nog en flaska sånt. Kanske lite bubbel vid tolvslaget men, njäeh, smakar mest skit. Går lika bra med ett glas Sprite.

anvihl
2016-12-16, 15:30
Bor i en liten by. De om är i min ålder +-10 år kommer samlas i föreningshuset i byn, med barn de som har. Blir ca 50 pers. Catering, antagligen några tävlingar, fyrverkeri. Inget sjöslag.

Yeah right! Jag har varit på tillräckligt med byfester för att veta att det blir ett sjöslag ;).

dmoller
2016-12-18, 00:58
Kanske lite bubbel vid tolvslaget men, njäeh, smakar mest skit. Går lika bra med ett glas Sprite.

så sant

ApexProcyon
2016-12-18, 01:12
Jag brukar ha som tradition att spela tv-spel och brädspel med några goda vänner och dricka te.

An Iron Soul
2016-12-18, 01:32
Jag ska styrketräna på förmiddagen och ta en bastu efteråt. kanske med en kompis.
Köper hem lite gott käk för att sedan titta på JVM 19:00 Kanada – Sverige.
Fortsätter kvällen med UFC. Nunes vs Rousey.

VoDaresVins
2016-12-18, 15:36
Yeah right! Jag har varit på tillräckligt med byfester för att veta att det blir ett sjöslag ;).

:d Näe men på riktigt, min generation kokar inte ens egen sprit.

baktung
2016-12-18, 18:11
Förra året satt jag faktiskt ensam i en vänthall uppe på en perrong på T-centralen och väntade på pendeln. Hade åkt in en timme tidigare och tänkte att jag skulle se tolvslaget i stan för första gången i livet. Gick några gator upp och ner och kände plötsligt en djup ledsamhet. Det var fyllesnack och fylleskrik och allmänt överförfriskade och glada människor precis överallt. Det kändes helt fel bara. Så jag gick samma väg tillbaka, över en av broarna till Gamla Stan, och satte mig i väntan på pendeltåget. Efter ett tag kom en äldre dam och satte sig mitt emot och började sticka. Hon var mitt sällskap på tolvslaget.

Jag minns också på tåget hem att det satt en 20-årig grabb och fällde tårar i kupen på andra sidan mittgången. Ångrar lite att jag inte snackade med honom.

Jakobson
2016-12-18, 19:25
På fest tsm med partner, hade hellre legat hemma, rökt och tittat på film

anvihl
2016-12-18, 21:33
:d Näe men på riktigt, min generation kokar inte ens egen sprit.

Åh tvi vale, köpesprit ;).

Själv har jag en tradition att alltid sitta och bajsa vid tolvslaget, ett statement liksom, inte för att en jävel bryr sig men ändå :D.

Kaalle
2016-12-19, 03:16
Åh tvi vale, köpesprit ;).

Själv har jag en tradition att alltid sitta och bajsa vid tolvslaget, ett statement liksom, inte för att en jävel bryr sig men ändå :D.
Berätta mer anvil, dubbelviker du etc?

Jag ska försöka undvika festligheter och även trafiken då folk lär vara extra rattfulla och tokiga här.

chadd
2016-12-19, 03:52
Nyårsrave. Psytrans och droger.
Nyårslöftet är att sätta 100kg marklyft under 2017.

Raschmus
2016-12-19, 08:29
Jag skall på middag, vilket jag tror blir trevligt.

Jag gillar middagar med bättre mat och dryck, helt förutsättningslöst på nyår. De år det varit planerad utgång och veckovis planering har aldrig varit min grej. Får se det som en skön lördag med gott sällskap, då blir det oftast väldigt trevligt

ARMSTARK
2016-12-19, 08:44
Åh tvi vale, köpesprit ;).

Själv har jag en tradition att alltid sitta och bajsa vid tolvslaget, ett statement liksom, inte för att en jävel bryr sig men ändå :D.

Bra ide', då har man satt ribban liksom, man kanske skulle prova. Och så slipper man sambon som alltid ska hångla på tolvslaget.

VoDaresVins
2016-12-19, 11:44
Åh tvi vale, köpesprit ;).

Själv har jag en tradition att alltid sitta och bajsa vid tolvslaget, ett statement liksom, inte för att en jävel bryr sig men ändå :D.

Ingen prestationsångest? Menar jag brukar kunna pricka in att skita innan jag åker till jobbet så det blir max 2 besök nummer 2 där, men att pricka in besöket runt ett visst klockslag är nog en bedrift. *flex*

Luca Brasi
2016-12-30, 14:44
2016 har inte varit mitt bästa år.
Jag ska lägga mig i fosterställning och gråtande be till alla eventuella gudar att nästa år blir bättre.

StarkaUlf
2016-12-30, 14:53
Börja dagen med att springa långt och styrketräna för att sedan äta en väldigt god trerätters där jag offrar mig för resten av sällskapet och äter upp allt som är kvar av varmrätten och efterrätten.

blåvitt
2016-12-30, 14:55
Ursprungsplanen är inställd, så nu verkar det bli något i stil med nedanstående

Nyårsrave. Psytrans och droger.
Nyårslöftet är att sätta 100kg marklyft under 2017.

Kontrasten

Tobbey
2016-12-30, 15:56
Går upp vid 9-10, drar av ett 2-timmars träningspass efter uppvaknande och 1-2 koppar kaffe. Kommer hem, äter lite lunch. Chillar vid datorn eller spelar lite Xbox. Går senare över till familjen som bor 2km från lägenheten, chillar med dem, äter middag, tittar på grannarnas raketer vid 12-slaget eftersom vi är för snåla för att köpa egna, tackar för en trevlig kväll strax efter sista raketen skådats, går hem och lägger mig. Vaknar upp morgonen efter, gör samma sak fast spenderar resten av dagen hemma eller med polare.

Har aldrig festat på nyårsafton. Kan väl iofs räkna antalet gånger jag festat överhuvudtaget i mitt liv på fingrarna :P

WHITEFOLKS
2016-12-30, 16:27
Jag spenderar den nog själv som alltid. Har jag tur får jag tag på någon sorts droger att ta bort verkligheten med.

Yes
2016-12-30, 16:35
Kommer bli middag med en massa härjiga barn, gravida kvinnor och lösker män. Jag avser angripa värdens spritförråd för att uppnå ett lagom efterblivet tillstånd.

shut teh face
2016-12-30, 18:38
Jag har precis bestämt att de blir ceasarkyckling med majskyckling, hemmagjorda krutonger, hemmagjord dressing och en vällagrad parmesan

Och banana split till efterätt :D

Kanske kommer över några vänner men de blir nog i säng 23 typ!

shut teh face
2016-12-30, 18:39
Kommer bli middag med en massa härjiga barn, gravida kvinnor och lösker män. Jag avser angripa värdens spritförråd för att uppnå ett lagom efterblivet tillstånd.
Låter skitkul. Men tänk om de inte har någon sprit?

Yes
2016-12-30, 18:43
Låter skitkul. Men tänk om de inte har någon sprit?
Det har massor av sprit. Jag har full koll på deras spritförråd samt mer eller mindre en inbjudan att hjälpa dem bli av med det.

WHITEFOLKS
2016-12-30, 18:58
Jag blir ensam till nyår, finns det någon som är ensam oxå kanske vi kan fira ihop?

King Grub
2016-12-31, 17:50
http://i.imgur.com/aDoqRWj.jpg

KlopFer
2016-12-31, 17:52
http://i.imgur.com/aDoqRWj.jpg

Alltid :d

smerk
2016-12-31, 18:06
Köpte bara 6 bärs till ikväll. Rekordlågt?

An Iron Soul
2016-12-31, 19:02
Jag hade inte sovit en blund på hela natten p.g.a JVM/UFC galan som var inatt.
Det har rubbat min dygnsrytm helt. Jag kunde inte somna. Gick och tränade istället.
Satte PB i militärpress. Kom tillbaka hem, sov några timmar.


Gick ner till pizzerian och godisaffären.
Ikväll ska jag se 21:30 USA - Kanada U20
Ska gå och lägga mig tidigt. Träna ordentligt imorgon. e.v se en film beroende på tiden.

Nyårsraketerna brukar lugna sig efter 1 timme.

HMS Laestander
2016-12-31, 19:50
Hade ett riktigt ångestfyllt nyår för ett par år sen och sedan dess är charmen med nyår för mig helt förstörd. En överhypead kväll som nästintill alltid spårar för att folk inte kan hantera deras alkohol.

De senaste två-tre åren har jag inte gjort ett jota. Träning på dagen, JVM på kvällen, och sen softar man lite och går och lägger sig (relativt sent som är naturligt när JVM går på andra sidan pölen). Vaknar dagen efter, alla andra är bakfulla som djur och en annan är djurisk när man går till attack mot vikterna.

Det ska också sägas att min lillebror fyllde 20 barre 30/12 så det vart ju ståhej igår istället. :)

Cykelcykel
2016-12-31, 20:30
Göttar mig med att jag har flera olika alternativ att välja bland men väljer att sitta hemma själv och spela bingolotto. Har alltid velat spela det

Riddle
2016-12-31, 20:34
Haft feber senaste dagarna men idag har det börjat släppa!
Men inte ett dugg sugen på att supa, så blir att vara hemma själv, känns faktiskt riktigt skönt!

blåvitt
2017-01-01, 06:58
Riktigt skön nyårsafton, väldigt chill häng med bästis och mycket konstruktivt snack. Bra start på året :)

Hoppas ni också haft det bra kära koloiter

anvihl
2017-01-01, 17:32
Ingen prestationsångest? Menar jag brukar kunna pricka in att skita innan jag åker till jobbet så det blir max 2 besök nummer 2 där, men att pricka in besöket runt ett visst klockslag är nog en bedrift. *flex*

Kan meddela att bajset flödade istället för skumpan även i år :cool:, laddade 1,5 dag innan så gick fint. #sjukihuvudet

VoDaresVins
2017-01-02, 12:43
Kan meddela att bajset flödade istället för skumpan även i år :cool:, laddade 1,5 dag innan så gick fint. #sjukihuvudet

:d

Själv nöjd med att jag kom i säng redan 2, så fick ändå nåt vettigt gjort igår.