handdator

Visa fullständig version : Styrketräningsvänligt gym i Helsingborg?


Matrexxo
2016-12-13, 11:58
Tja,

Jag kommer i början av nästa år flytta till Helsingborg och spanar redan nu efter gym som kan passa mina behov.

Saker som är viktiga för mig:
* Man ska kunna marklyfta tungt utan att någon börjar gråta o blöda i underlivet
* Jag blir heligt förbannad när viktskivor o hantlar ligger i oordning, därför hatar jag 24/7.

Dela gärna med er av tips :)

Sorry om det är fel forum, men jag vet inte saker.

hugok
2016-12-13, 12:03
HAK/Greppet

Matrexxo
2016-12-13, 14:04
HAK/Greppet

Det verkar vara mer tyngdlyftning och sport, eller är jag fel ute?

Guckenn
2016-12-13, 14:16
Det verkar vara mer tyngdlyftning och sport, eller är jag fel ute?

Det finns rätt många styrkelyftare där också.

Matrexxo
2016-12-13, 14:24
Det finns rätt många styrkelyftare där också.

Aha. Men kan man gymma "casual" där då? :)

hugok
2016-12-13, 15:19
Aha. Men kan man gymma "casual" där då? :)

Vet inte vad du menar med att gymma "casual" men det är normala öppettider (tror man har en tagg), det finns stänger och hantlar att träna med och många medlemmar som inte tävlar.

Matrexxo
2016-12-14, 08:41
Vet inte vad du menar med att gymma "casual" men det är normala öppettider (tror man har en tagg), det finns stänger och hantlar att träna med och många medlemmar som inte tävlar.

Tack :)

Hur är det med t.ex. Filborna o Aktiverum? De ger tyvärr intrycket av att va fitnessgym, men man vet inte. :)

Sparven från Minsk
2016-12-14, 10:13
Har själv tränat några år på Aktiverum.
Är ett snygg prydligt gym med bra utbud av saker, benpress med fria vikter, bra med kabelcross, gott om skivstänger och viktplattor i alla storlekar.
Där tränar stor som små.
Dock en hel del pass-människor men inne i gymmet är det relativt lugnt.
Ingen tittar snett på dig om du dundrar på i mark.

Tränar nu på HAK, tyngdlyftning. Går att träna casual där med, men saknas komplett stegrande hantelset, alla viktplattor är från kalla kriget, huller om buller.

Valde nu att köra endast på HAK pga priset samt att kunna kasta och slänga skivstänger o vikter som jag vill :)

Shqypnia
2016-12-14, 10:18
Enligt rykte så finns det ett bra gym i källaren vid högskolan.

Matrexxo
2016-12-14, 12:17
Har själv tränat några år på Aktiverum.
Är ett snygg prydligt gym med bra utbud av saker, benpress med fria vikter, bra med kabelcross, gott om skivstänger och viktplattor i alla storlekar.
Där tränar stor som små.
Dock en hel del pass-människor men inne i gymmet är det relativt lugnt.
Ingen tittar snett på dig om du dundrar på i mark.

Tränar nu på HAK, tyngdlyftning. Går att träna casual där med, men saknas komplett stegrande hantelset, alla viktplattor är från kalla kriget, huller om buller.

Valde nu att köra endast på HAK pga priset samt att kunna kasta och slänga skivstänger o vikter som jag vill :)

Kanon, tack så mkt :)