handdator

Visa fullständig version : Alla dessa vardagliga irritationsmoment


KoloKungen
2016-12-13, 10:40
Jag är övertygad om att de flesta upplever dessa vardagliga irritationsmoment. Jag har bara hunnit vara vaken i 3 timmar men hittills har detta hunnit hända


Den som tvättat innan mig har gått över tiden så strömmen brytit och sen forcerad upp luckan med vatten i helat vättstugan som följd. Sedan struntat i att skura upp detta.

Tvättstugans tvättkorg har någon idiot tagit upp i lägenheten fast den inte ska lämna tvättstugan.

När jag skulle till gymmet och parkerade bilen så bestämde sig storidioten som parkerade bredvid mig sig för att lämna sin dörr öppen medan hon hämtade parkeringsbiljett så jag fick tjorva för att ta mig ut.

När jag skulle hem cyklade en cyklist ut rakt framför bilen så jag fick tvärnita.


Jag blir förbannad flera gånger per dag och nu har det gått så långt så jag är nästan konstant sur på grund av alla halvhandskar som tillåts existera i samhället trots deras totala brist på intelligens eller att bara överhuvudtaget bete sig på ett sätt som inte är helt efterblivet.

Hur gör ni för att inte vara irriterade konstant? Känner att jag inte orkar vara det längre då det går ut över personer i min närhet.

Mental
2016-12-13, 10:47
Jag äter och sover ordentligt, det räcker för att jag ska ha överseende med mänskligheten.

KoloKungen
2016-12-13, 10:57
Jag äter och sover ordentligt, det räcker för att jag ska ha överseende med mänskligheten.

Jag äter inte ordentligt men i alla fall tillräckligt. Sover däremot 7 timmar per dygn men det borde vara tillräckligt för att inte påverka humöret.

Shqypnia
2016-12-13, 11:09
Du kan inte påverka vad som drabbar dig, men du kan påverka hur du reagerar på det.

#flummigtmensant

KoloKungen
2016-12-13, 11:22
Du kan inte påverka vad som drabbar dig, men du kan påverka hur du reagerar på det.

#flummigtmensant

Menar du att jag ska strunta i allt som händer eller spåra ur? Jag hade kunnat ringa till hyresvärden och kräva en ny tvättid + städning av tvättstugan men istället ringde jag och klagade men gick till slut med på att skura upp det själv.

Däremot tvättkorgen gick jag till grannen och plingade på angående för det är alltid samma personer som tar den. Men ingen öppnade.

Kvinnan som parkerade bredvid mig hade jag kunnat säga till men jag gjorde inte det, hade även kunnat öppna min ruta och smällt igen dörren eller åtminstone frågat henne hur hon tänkte. Men istället trängde jag mig bara ut och sa ingenting.

Måste jag börja agera i dessa situationer för att få utlopp för ilskan?

Shqypnia
2016-12-13, 11:24
Menar du att jag ska strunta i allt som händer eller spåra ur? Jag hade kunnat ringa till hyresvärden och kräva en ny tvättid + städning av tvättstugan men istället ringde jag och klagade men gick till slut med på att skura upp det själv.

Däremot tvättkorgen gick jag till grannen och plingade på angående för det är alltid samma personer som tar den. Men ingen öppnade.

Kvinnan som parkerade bredvid mig hade jag kunnat säga till men jag gjorde inte det, hade även kunnat öppna min ruta och smällt igen dörren eller åtminstone frågat henne hur hon tänkte. Men istället trängde jag mig bara ut och sa ingenting.

Måste jag börja agera i dessa situationer för att få utlopp för ilskan?

Nej, jag menar du bestämmer hur du reagerar. Ordna upp ditt "problem" and move on.

KoloKungen
2016-12-13, 13:53
Eftersom inte fler kommenterar antar jag att det inte är ett så stort problem för någon förutom mig?

shut teh face
2016-12-13, 13:57
Det finns gott om idioter som gör idiotiska saker. Ska man gå runt och störa sig på detta hela tiden så kan man lika gärna gå ut i skogen med ett rep. :)

KoloKungen
2016-12-13, 13:59
Det verkar inte gå att citera pga säkerhetsfel.

shut teh face

Fast nånstans måste man väl börja sätta ner foten mot alla dessa missfoster, eller? Ska man ständigt knyta näven i fickan och tänka "äh, man kan inte bry sig om alla" dagarna i ända?

shut teh face
2016-12-13, 14:01
Det verkar inte gå att citera pga säkerhetsfel.

shut teh face

Fast nånstans måste man väl börja sätta ner foten mot alla dessa missfoster, eller? Ska man ständigt knyta näven i fickan och tänka "äh, man kan inte bry sig om alla" dagarna i ända?
Håll ut så länge du kan, sen får du väl begå massmord.

KoloKungen
2016-12-13, 14:07
https://leightonliterature.files.wordpress.com/2016/03/3-falling-down.jpg

Diomedea exulans
2016-12-13, 14:08
Hur gör ni för att inte vara irriterade konstant? Känner att jag inte orkar vara det längre då det går ut över personer i min närhet.

Startar gnälltrådar på Kolo och pratar av mig.

aryaa
2016-12-13, 14:20
Jag håller med dig och känner likadant i många fall. Men försök att lösa problemen som lätt går att lösa, i ditt fall skulle en egen tvättmaskin iaf lösa de första två problem du nämnde. :)

shut teh face
2016-12-13, 14:22
Ja det här med tvättstuga är som upplagt för att hamna i andra idioters väg.

Först och främst ska du flytta därifrån och skaffa en lägenhet med egen tvättmaskin. Det är bara sossar och annat drägg som bor i lägenhetshus där det finns tvättstuga. Tvättstuga = sousse

Stompa
2016-12-13, 15:14
Du har inte en tendens att förstora upp situationer? Liknande saker som du beskriver händer mig max en gång i månaden.

hugok
2016-12-13, 15:16
Jag förstår dig helt, kan också bli vansinnig när folk beter sig som idioter. Jag brukar försöka lösa problemen så enkelt som möjligt och med mycket lite hänsyn till förövarens bekvämlighet. I fallet med bildörren hade jag bara vevat ned rutan och stängt igen dörren, vilket inte heller spelar någon roll för bilens ägare. Vattnet på golvet hade jag aldrig för mitt liv svabbat upp. Hade det varit en möjlighet hade jag bara bokat om min tvätt meddelat om läget och lämnat det så. Annars hade jag plaskat runt där i goretexskor och fixat min tvätt, meddelat om läget och lämnat det så.

ApexProcyon
2016-12-13, 15:41
Bekväma personer som systematiskt undviker all former av ansvar och sysslor i hopp om att andra ska ta det på rutin är en evig källa till irritation. Det är frustrerande att se hur väl det fungerar för dessa latmaskar och hur många som utan att tänka sig för låter sig utnyttjas.

r3mpuh
2016-12-13, 16:08
Jag är övertygad om att de flesta upplever dessa vardagliga irritationsmoment. Jag har bara hunnit vara vaken i 3 timmar men hittills har detta hunnit hända


Den som tvättat innan mig har gått över tiden så strömmen brytit och sen forcerad upp luckan med vatten i helat vättstugan som följd. Sedan struntat i att skura upp detta.

Tvättstugans tvättkorg har någon idiot tagit upp i lägenheten fast den inte ska lämna tvättstugan.

När jag skulle till gymmet och parkerade bilen så bestämde sig storidioten som parkerade bredvid mig sig för att lämna sin dörr öppen medan hon hämtade parkeringsbiljett så jag fick tjorva för att ta mig ut.

När jag skulle hem cyklade en cyklist ut rakt framför bilen så jag fick tvärnita.


Jag blir förbannad flera gånger per dag och nu har det gått så långt så jag är nästan konstant sur på grund av alla halvhandskar som tillåts existera i samhället trots deras totala brist på intelligens eller att bara överhuvudtaget bete sig på ett sätt som inte är helt efterblivet.

Hur gör ni för att inte vara irriterade konstant? Känner att jag inte orkar vara det längre då det går ut över personer i min närhet.Er tvättstuga suger & min cykel har inga bromsar. Självklart får du i bil tvärnita.

leo1
2016-12-13, 16:21
Jag känner igen mig med parkeringen. Folk är så jävla slöa att dom parkerar så nära entré dit dom ska/biljettautomaten att dom står parkerade som packade sillar.

Jag ställer mig alltid en bit ifrån så jag slipper åla mig ut som Houdini från bilen. Sedan ibland så är det nåt klappträ som parkerat nära min bil på den sida jag ska in fast det finns 10 tomma rutor runtomkring!

Edit: med alla dessa SUV:ar blir det ännu trängre!

KlopFer
2016-12-13, 17:11
Jag har relativt bra tålamod förutom i mataffären. Folk strosar runt i sin egen värld och stannar upp överallt. Tar man ett paket mjölk behöver man inte stå kvar och fundera vart man ska gå härnäst utan ta några jävla kliv åt sidan och fundera om det ska vara så svårt att bestämma sig.

Eller folk som står och dividerar vad man ska äta samtidigt som man blockerar matvarorna. Eller ska låta sina barn ta varorna ifrån hyllan och bah "Försiktig nu oskar så du inte tappar.."

Häromdagen var det en pappa som lät sin unge plocka upp allting ifrån korgen på rullbandet. Tror ni det gick fort? Eller bara folk rent allmänt i kön som ska fibbla med kort, kontanter, kuponger, klaga, byta, ifrågasätta priset eller olika erbjudande.

Har aldrig varit med om att affären haft fel om något erbjudande snarare att människor inte kan läsa.

VoDaresVins
2016-12-13, 17:33
Jag känner igen mig med parkeringen. Folk är så jävla slöa att dom parkerar så nära entré dit dom ska/biljettautomaten att dom står parkerade som packade sillar.

Jag ställer mig alltid en bit ifrån så jag slipper åla mig ut som Houdini från bilen. Sedan ibland så är det nåt klappträ som parkerat nära min bil på den sida jag ska in fast det finns 10 tomma rutor runtomkring!

Edit: med alla dessa SUV:ar blir det ännu trängre!

På jobbet finns det nån stjärna som felparkerar varje morgon på halvtom parkering för att spara 3m gång jämfört med om han parkerat på de utmärkta området. Irriterar inte men brukar tänka hur lyckade vi är på firman som har en sån energisk anställd. *slap*

baktung
2016-12-13, 22:38
Ja det här med tvättstuga är som upplagt för att hamna i andra idioters väg.

Först och främst ska du flytta därifrån och skaffa en lägenhet med egen tvättmaskin. Det är bara sossar och annat drägg som bor i lägenhetshus där det finns tvättstuga. Tvättstuga = sousse

Sakta i backarna här nu va. Jag bor i ett lägenhetshus med tvättstuga. Det är värre med idioter som bestämt måste köra sin egen tvättmaskin mitt i natten så att hela husets nattsömn blir söndercentrifugerad. Liksom min granne. Som förmodligen är sosse, sverigedemokrat, moderat eller dylikt röstberättigat drägg.

ccm
2016-12-14, 08:15
Eller så skaffar man en villa och kan göra precis vad man vill, när man vill och hur man vill, utan att grannarna har ett skit att säga till om. I den lägenheten jag bodde i innan knackade det på en vansinnig tant som skrek att jag hostade när jag sov. Hennes lösning var tydligen att jag skulle hosta i en handduk när jag sov. Nu, när man bor i en villa, så slipper man sådant.

blåvitt
2016-12-14, 08:45
Folk som inte kan föra sig i kollektivtrafiken är nog det enda vardagsmomentet jag stör mig på. En inser inte hur många oskrivna regler som finns i tunnelbanan förrän en stöter på någon som inte kan dom.

MackeJuve
2016-12-15, 10:32
Jag tror att ett par bra lurar och en trevlig podcast kan hjälpa, helt seriöst. Går jag ned till tvättstugan och ska tvätta och inser att jag har bokat fel tid och har en pod i öronen så var det ändå en ganska trevlig promenad dit ner :D

Annars är väl inget av det du nämner något som jag skulle hänga upp mig på särskilt länge eller som inträffar särskilt ofta. Låter som att du har haft en ovanligt dålig dag bara, har svårt att se samma saker inträffa idag t.ex.

shut teh face
2016-12-15, 11:25
Sakta i backarna här nu va. Jag bor i ett lägenhetshus med tvättstuga. Det är värre med idioter som bestämt måste köra sin egen tvättmaskin mitt i natten så att hela husets nattsömn blir söndercentrifugerad. Liksom min granne. Som förmodligen är sosse, sverigedemokrat, moderat eller dylikt röstberättigat drägg.
Det är mest sosse ifall man måste använda tvättstugan. Om man har egen tvättmaskin är det OK.

timoat
2016-12-15, 11:47
Folk som står kvar framför uttagsautomaten och läser sitt kontoutdrag när det finns människor i kö bakom.

Folk som inte har stålar redo i kassan eller inte stoppar kortet + kod direkt i maskinen. Om de dessutom inte passar på att packa några av sina varor medans bandet rullar utan bara låter det bli ett berg av matvaror Blir det dubbel irritation.

Folk som inte har leg/rätt persons leg när de ska hämta ut paket på posten och insisterar på att de ska ringa upp personen för att intyga att de är deras pojkvän /mamma/brorsa ect. Hände mig igår senast. Sen blev han sur som om det var postsnubbens fel. Han behöver ju det för att lösa ur paketet datorn, ditt rikspucko!

Att jag alltid stavar fel på samma ord och på ett likadant sätt varje gång.

baktung
2016-12-16, 17:14
Kom på en sak jag verkligen stör mig på. Det är när man handlat i en nätbutik och varit noggrann med att inte bocka i rutan att man vill ha nyhetsbrev. Lik förbannat dimper det ner erbjudanden och skit redan nästa dag. De nonchalerar verkligen mitt val till 100 %, och länken där det står att man kan avsluta sin prenumeration funkar långt ifrån ofta.

*Flash*
2016-12-16, 18:20
Hur bra eller dåligt mår du annars egentligen?
Det där med att bli såpass arg/irriterad får mig att tänka på när jag var helt sönderjobbad.
Att man kan reagera på saker annars även med de bästa förutsättningarna är väl en sak men då brukar det gå över rätt fort för min del iaf så kanske läge att se över livet i stort om du ofta blir sådär trots tillräckligt med sömn och mat.

timoat
2016-12-16, 19:45
Mammiga kvinnor irriterar mig också kom jag på nu, hehe

trasig
2016-12-16, 19:59
Jag var likadan, störde mig på allt o alla o bara gick runt o var arg hela tiden, resulterade i att jag var en väldigt otrevlig person mot omgivningen ist. Kom aldrig högre på jobbet o isolerade sig hemma. Min lösning var o käka magiska svampar och gråta i 4h o inse att problemet var på min sida o inte på alla andra ;-) Mår nu så mycket bättre när man helt enkelt inte bryr sig om andra, aldrig speciellt sur eller otrevlig längre o 1 år efter "min förändring" så fick man chefsbefattning fuck yeah ;-). Nyckel är bara strunta i att irretera sig :) Kanske inte så lätt som det låter men försök ;)

rooz
2016-12-17, 15:44
Eller så skaffar man en villa och kan göra precis vad man vill, när man vill och hur man vill, utan att grannarna har ett skit att säga till om. I den lägenheten jag bodde i innan knackade det på en vansinnig tant som skrek att jag hostade när jag sov. Hennes lösning var tydligen att jag skulle hosta i en handduk när jag sov. Nu, när man bor i en villa, så slipper man sådant.

Om man inte vill bo på orter där frändesamlag är främsta fredagsnöje, eller ett lajv med tema Afghanistan så kostar villan också en del, så det faller bort för en del.

baktung
2016-12-17, 17:21
Eller så skaffar man en villa och kan göra precis vad man vill, när man vill och hur man vill, utan att grannarna har ett skit att säga till om. I den lägenheten jag bodde i innan knackade det på en vansinnig tant som skrek att jag hostade när jag sov. Hennes lösning var tydligen att jag skulle hosta i en handduk när jag sov. Nu, när man bor i en villa, så slipper man sådant.

Håller med om att friheten är ett stort plus med villa. Det tycker nog alla. Som t.ex. att inte behöva bekymra sig om ljudnivån trots att klockan slagit natt. Eller behöva bli väckt när grannen borrar i badrummet tidigt på morgonen. Just ljud slipper bli en källa till irritation.

Men för mig överväger det ändå inte nackdelarna. Känns som man bör vara väldigt intresserad av att sköta om ett hus och gärna en tomt också för att villa ska vara ett alternativ. Den biten har jag noll intresse av. Då delar jag hellre tvättstuga med alla slarvpellar som glömmer att ta bort luddet i torktumlaren.

En annan positiv sak är att man får högre smärttröskel för irritation när man bor i ett lyhört lägenhetshus. Den har man kanske nytta av även när man inte befinner sig i boet.

Unsub
2016-12-21, 00:56
Håll ut så länge du kan, sen får du väl begå massmord.

:) hehehe