handdator

Visa fullständig version : linement


tokke
2004-04-24, 15:30
Låg och körde mage häromdan och då fick jag tipset att använda linement på magen för att det gav bättre isolation av musklerna. Nån som vet vad jag menar eller nån som använde linement vid magtrännig?

Tricklev
2004-04-24, 15:40
Låter som något korkat rykte bara...

Löjtnant Blank
2004-04-24, 16:19
I så fall borde det ju vara ypperligt att även smörja in resten av kroppen! Tack för tipset - nu springer jag till ICA Maxi och inhandlar två liter liniment! :thumbup:

Edit: Ironi. ;)

hobbitar
2004-04-24, 16:45
ICA MAXI säljer väl inte linement?

Bättre att du kollar i diverse sportaffärer typ Intersport/Team Sportia, dom borde ha...

Löjtnant Blank
2004-04-24, 16:54
Originally posted by hobbitar
ICA MAXI säljer väl inte linement?

Bättre att du kollar i diverse sportaffärer typ Intersport/Team Sportia, dom borde ha...
Jag vill inte ha liniment. Jag var ironisk. Jag glömde sätta ut en smiley.

hobbitar
2004-04-24, 17:33
Jag var också ironisk, ville bara följa upp ditt skämt lite :D

emmzan
2004-04-24, 17:41
Originally posted by tokke
Låg och körde mage häromdan och då fick jag tipset att använda linement på magen för att det gav bättre isolation av musklerna. Nån som vet vad jag menar eller nån som använde linement vid magtrännig?

Hm - njaaaa.. tar du liniment typ Linnex och smörjer på magen innan du tränar kommer du när du börjar svettas genast att ångra dig! Det gör ONT när man får vätska på området man smörjt in sig på!

Det vettigaste för att hitta magmusklerna är ju att prova olika magövningar och använda lätta vikter tills man får kontakt.

Att isolera en muskel bara genom att använda liniment låter verkligen som struntprat!