handdator

Visa fullständig version : Träningspartner i Stockholm sökes!


MW20
2016-12-11, 14:46
Hej!

Jag ska flytta till Stockholm nästa vecka och jag söker någon/några att träna med! Jag kör mestadels styrketräning på gym, men testar gärna nya grejer också. Klättring, någon kampsport och tennis är sånt jag är sugen på att testa!:)
Kommer att ha kort på alla Nordic Wellness gym i Sthlm. Skulle föredra att träna hyfsat centralt, men kan tänka mig att åka lite för ett längre träningspass.
Jag är kvinna, 28 år.
PM:a mig gärna!:)

Rahf
2016-12-11, 16:24
Nu tränar jag på F&S Gärdet, men har ett frikort om du nu vill köra ett styrkepass här. Friskis Gärdet är det gym jag och några andra bekanta besöker mest.

MW20
2016-12-11, 18:06
Kul! Det gör jag gärna! Vad innebär frikortet?

blåvitt
2016-12-11, 18:41
Jag och några kompisar klättrar regelbundet i Sickla (varje måndag och torsdag är det sagt, men det brukar skjutas på fram och tillbaka rätt ofta). Du är jättevälkommen att följa med och testa! 180kr för inträde, utrustningshyra och tillgång till det spartanska gymmet de har :)

Rahf
2016-12-11, 19:08
Kul! Det gör jag gärna! Vad innebär frikortet?

En gratisträning för personen som innehar det.

Bob90
2016-12-11, 19:24
Nu tränar jag på F&S Gärdet, men har ett frikort om du nu vill köra ett styrkepass här. Friskis Gärdet är det gym jag och några andra bekanta besöker mest.

Lite offtopic, men har funderat på att byta till f&s och bor på gärdet. Kan man dumpa från huvud/axelhöjd, finns det gott om skivstänger och har de bra benspark/lårcurl maskiner? Finns det backextension/ghd?

Rahf
2016-12-11, 19:50
Lite offtopic, men har funderat på att byta till f&s och bor på gärdet. Kan man dumpa från huvud/axelhöjd, finns det gott om skivstänger och har de bra benspark/lårcurl maskiner? Finns det backextension/ghd?

Ja på allt förutom GHD. Det finns en liknande GHD, men man bryter vid knäna istället för höften. Två podier finns tillgängliga med totalt 7 skivstänger (2 SL, 3 OL, och 2 damstänger, alla Eleiko). Det man får passa sig för är takhöjden.

Liggande lårcurl och en vanlig benspark finns.

Back extension är inte horisontell, utan det är en sån som är ställd diagonalt.

Bob90
2016-12-12, 00:14
Ja på allt förutom GHD. Det finns en liknande GHD, men man bryter vid knäna istället för höften. Två podier finns tillgängliga med totalt 7 skivstänger (2 SL, 3 OL, och 2 damstänger, alla Eleiko). Det man får passa sig för är takhöjden.

Liggande lårcurl och en vanlig benspark finns.

Back extension är inte horisontell, utan det är en sån som är ställd diagonalt.

Perfa, tack för utförliga svaret. :thumbup:
Takhöjden borde inte påverka mig med mina 171 cm (hoppas jag? :d).
Bonusfråga, är även kakorna från eleiko?

MW20
2016-12-12, 12:47
Jag och några kompisar klättrar regelbundet i Sickla (varje måndag och torsdag är det sagt, men det brukar skjutas på fram och tillbaka rätt ofta). Du är jättevälkommen att följa med och testa! 180kr för inträde, utrustningshyra och tillgång till det spartanska gymmet de har :)

Vad roligt! Jag följer gärna med!:) Kan man komma som nybörjare då?

blåvitt
2016-12-12, 14:12
Vad roligt! Jag följer gärna med!:) Kan man komma som nybörjare då?

Självklart! Jag skickar PM så bokar vi in ngt :)

MW20
2016-12-12, 17:44
Självklart! Jag skickar PM så bokar vi in ngt :)

Toppen:)