handdator

Visa fullständig version : Tips inför träningscamp


Donkens
2016-12-07, 22:38
Jag ska åka på ett träningsläger som fokuserar på kampsport, det kommer att omfattas utav 5-6 timmar träning, 6 dagar i veckan och det blir i Thailand.
Är inte personen som förlitar sig på kosttillskott alls, enda jag håller mig till är kreatin, hmb och omega 3.

Har hört däremot om att kosttillskott som glutamin kan ge någon effekt på människor som utsätter sig för fysisk ansträngning väldigt väldigt länge, t.ex som maratonlöpare, dvs att det ger en skjuts för immunförsvaret att hänga med.

Har tänkt mig följande.

Beta alanin
Kreatin
HMB
L-karnitin
Glutamin.

Finns det nåt mer jag kan ha nytta uttav?
D vitamin tror jag att jag kommer få gott om med tanke på solljuset där.

En fundering också kring kreatin, har det visat sig vara dåligt inom konditionsidrotter och kraftsporter som fotboll, MMA och sprinter?
Jag tänker på den extra vikt man lägger på sig.

Kaalle
2016-12-08, 00:33
Ta med ett par löparskor.

Angående kosttillskott så är proteinpulver rätt dyrt här, kan vara lönt att ta med några kilo så kan du fokusera på kolhydrater när du ska ut och äta. Kanske...

knooox
2016-12-08, 11:28
En fundering också kring kreatin, har det visat sig vara dåligt inom konditionsidrotter och kraftsporter som fotboll, MMA och sprinter?
Jag tänker på den extra vikt man lägger på sig.

I uthållighetsidrotter, som löpning tex, ger den extra kroppsvikten inget mer än just onödig extra vikt. Kampsportare och sprinters, som du nämner, antar jag behöver muskelmassa mer än vad en konditionsutövare behöver behöver, så där ser jag inga negativa effekter. Bara positiva.

Donkens
2016-12-09, 16:06
Tror ni thailändska tullen är jobbiga om dem ser kreatin monohydrat ??

Kaalle
2016-12-10, 18:08
Tror ni thailändska tullen är jobbiga om dem ser kreatin monohydrat ??
Har flugit in typ tio ggr dom har aldrig tittat. Om dom kollar så lär det inte vara några problem.

forslund
2016-12-11, 12:48
J
En fundering också kring kreatin, har det visat sig vara dåligt inom konditionsidrotter och kraftsporter som fotboll, MMA och sprinter?
Jag tänker på den extra vikt man lägger på sig.

http://traningslara.se/kreatin-och-uthallighet/