handdator

Visa fullständig version : Smärta i handleder, kommer och går.


Maximal
2016-12-07, 10:37
Får i perioder ont i handleden eller båda två. Det kommer aldrig när jag är på gymmet och tränar, utan kan smyga fram på kvällen, när jag vaknar eller när som helst.

Nu har det smärtat i ett par veckor, vilket hindrar mig från att köra pressövningar. Jag kör ändå, genom att försöka lägga belastningen i så rak linje med underarmen som möjligt.

Vila från all träning hjälper inte ett dugg. Men rätt som det är kan smärtan försvinna. Nu har den suttit i längre än vanligt dock. Vilade från torsdag till idag men lika ont om inte mer...

Någon som vet vad det kan bero på? Överbelastning, slitage? Är 23år om det är intressant.

Hunkelito
2016-12-07, 11:25
Hade samma problem som dig förut, slet på gymmet men smärtan kunde krypa fram när som helst. Jag köpte handledsskydd och använde de vid dom tunga övningarna, sedan dess har de blivit mycket bättre.
Inte så dyrt att införskaffa så värt å prova!

Skickat från min SM-N930F via Tapatalk

Maximal
2016-12-08, 16:48
Jo, men det har jag och använder ibland, idag senast. Men jag måste strama åt dom sjukt hårt att det blir blodstopp för att de ska hjälpa. Är ju bara under ett set åt gången så är väl inga problem. Men känns dumt att bara jobba runt smärtan istället för att göra något åt den....

HenrikJ
2016-12-08, 19:34
Om det är belastningen som orsakat smärtan så gör du något åt den genom att avlasta, precis som handledsskydden gör. Det är inte att jobba runt smärtan.

BobaFett
2016-12-09, 13:37
Får i perioder ont i handleden eller båda två. Det kommer aldrig när jag är på gymmet och tränar, utan kan smyga fram på kvällen, när jag vaknar eller när som helst.

Nu har det smärtat i ett par veckor, vilket hindrar mig från att köra pressövningar. Jag kör ändå, genom att försöka lägga belastningen i så rak linje med underarmen som möjligt.

Vila från all träning hjälper inte ett dugg. Men rätt som det är kan smärtan försvinna. Nu har den suttit i längre än vanligt dock. Vilade från torsdag till idag men lika ont om inte mer...

Någon som vet vad det kan bero på? Överbelastning, slitage? Är 23år om det är intressant.

Du har fel grepp på pressövningarna.

Testa det här:

http://www.fitnessandpower.com/wp-content/uploads/2016/09/bench-press-low-grip.jpg