handdator

Visa fullständig version : Vad krävs för schyssta boppar?


Fey
2016-12-05, 16:07
Hej igen alla,

Jag finner mig nu med lite extra tid på träningskalendern och har börjar köra lite extra med bopparna. Med tre pass i veckan så kör jag

- varannan bänkpress (alternerandes 6x5 på ca 6RM och 6x8 på ca 10RM)
- varannan uppåtlutad hantelpress (6x8 på 10RM medans jag hittar en bra maxvikt).

Finns det några andra kritiska övningar som jag borde slänga in för brösten? Är det bra att alternera mellan dessa två övningar eller borde fördelningen ändras?

Kort och gott, vilka övningar är viktiga för väldeffade bröst?

Diomedea exulans
2016-12-05, 16:08
Tycker att endast bänkpress räcker.

Tillägg: Jag tror dock att det kan vara ännu bättre att lägga till nån uppåtlutande övning, som du har gjort. Skulle tro att du kan komma långt på ditt schema.

Fey
2016-12-05, 16:23
Damnit, kom just på att den bästa titeln skulle vara "hur får man boppar som poppar".

Gerdler
2016-12-05, 16:36
Jag du har tillräckligt egentligen, men om du verkligen vill träffa bröstet från alla vinklar så kanske flies i lite olika vinklar kan vara en idé att variera med och/eller kanske dips till och med.

Edit: Fast du frågade vad som krävs. Detta krävs kanske inte, men kan möjligen hjälpa. Eller inte, vem vet?

Diomedea exulans
2016-12-05, 16:42
Damnit, kom just på att den bästa titeln skulle vara "hur får man boppar som poppar".

Man kommer för sent på en fyndigare titel på en tråd man skapat, och går runt tre dagar och slår sig för pannan. Händer oss alla.

Gerdler
2016-12-05, 16:51
Man kommer för sent på en fyndigare titel på en tråd man skapat, och går runt tre dagar och slår sig för pannan. Händer oss alla.
Hade man tänkt innan man postade så hade det kanske inte blivit så många inlägg... :em: