handdator

Visa fullständig version : Sony Bluetooth hörlurar - Bluetooth funkar ej


Rabi
2016-11-25, 22:08
Jag har ett par Sony MDR-XB950BT vars Bluetooth-funktion verkar ha slutat fungera?

Jag hade bluetooth:en kopplad till min mobil och allting fungerade perfekt, men efter att jag lämnat in min mobiltelefon på lagning och försökte koppla ihop mobilen med lurarna igen, så fungerade det inte. När jag sätter på hörlurarna (och därmed dess bluetoothfunktion) och bluetooth på mobilen, så hittar jag inte mina hörlurar. Så jag får använda sladd i stället.


Någon som vet vad det kan bero på?

timoat
2016-11-25, 22:15
Jag har ett par Sony MDR-XB950BT vars Bluetooth-funktion verkar ha slutat fungera?

Jag hade bluetooth:en kopplad till min mobil och allting fungerade perfekt, men efter att jag lämnat in min mobiltelefon på lagning och försökte koppla ihop mobilen med lurarna igen, så fungerade det inte. När jag sätter på hörlurarna (och därmed dess bluetoothfunktion) och bluetooth på mobilen, så hittar jag inte mina hörlurar. Så jag får använda sladd i stället.


Någon som vet vad det kan bero på?

Testat så att lurens bt fungerar med andra apparater?

Rabi
2016-11-25, 22:29
Mobilens bluetooth är det inga problem med. Glömde nämna det i TS, men jag försökte med brorsans telefon också, men den kan inte heller hitta hörlurarna :/

timoat
2016-11-25, 22:33
Mobilens bluetooth är det inga problem med. Glömde nämna det i TS, men jag försökte med brorsans telefon också, men den kan inte heller hitta hörlurarna :/

Testat radera pairing infot i lurarna? Oftats håller man ner nån av knapparna i ett visst antal sekunder, eller 2 knappar samtidigt

Såhär står det i instruktionerna

http://helpguide.sony.net/mdr/xb950bt/v1/en/print.html

"When you pair the headset with devices again after initializing or repairing the headset, information for pairing with the headset remaining on the iPhone or other device may prevent you from pairing them successfully. In this case, delete the pairing information of the headset from the device, and then pair them again. "

If the headset cannot be turned on, or if it cannot be operated even when it is turned on, set the headset in charging status, then press the POWER and BASS BOOST buttons simultaneously. The headset is reset and turns off.
After resetting the headset, turn it on. If it does not turn on, consult your nearest Sony dealer.

Rabi
2016-11-25, 22:49
Tack som fan timoat! Har använt sladd det senaste kvartalet, när det enda jag behövde göra var att hålla in två knappar samtidigt! :)

timoat
2016-11-25, 23:05
Tack som fan timoat! Har använt sladd det senaste kvartalet, när det enda jag behövde göra var att hålla in två knappar samtidigt! :)

Hehe, inga problem, har själv haft liknande huvudbryderier med prylar!