handdator

Visa fullständig version : Muskulära anpassningar av att träna en muskel 21 dagar i sträck


King Grub
2016-11-23, 10:40
INTRODUCTION:

Large increases in 1-repetition maximum (1RM) strength have been demonstrated from repeated testing, but it is unknown whether these increases can be augmented by resistance training.

METHODS:

Five trained individuals performed a 1RM test and maximal voluntary isometric contraction (MVC) for unilateral elbow flexion exercise on 1 arm (testing arm), while the other arm performed a 1RM test and MVC, in addition to 3 sets of exercise (70% 1RM) (training arm) for 21 straight days.

RESULTS:

Although only the training arm had increased muscle thickness [mean: 0.28 (95% confidence interval: 0.22 - 0.33)] cm, 1RM strength increased similarly in the training [2.2 (95% confidence interval: 0.9 - 3.4) kg; P=0.008] and testing [1.9 (95% confidence interval: 0.5 - 3.2) kg; P=0.019] arms.

DISCUSSION:

Increases in 1RM strength from resistance training are related to the specificity of exercise and are likely driven by mechanisms other than muscle growth

Muscle Nerve. 2016 Nov 22. Muscle adaptations following 21 consecutive days of strength test familiarization compared with traditional training.

Mr Eks
2016-11-23, 10:59
Jag fattar inte är det så att maxning inte leder till muskel tillväxt eller vad är slutsatsen?


Och vad betyder confidence interval

King Grub
2016-11-23, 11:06
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Konfidensintervall

HenrikJ
2016-11-23, 13:28
Jag fattar inte är det så att maxning inte leder till muskel tillväxt eller vad är slutsatsen?


Och vad betyder confidence interval

Det omvända är det som undersökts och slutsatsen är att muskeltillväxt inte leder till ökad maxstyrka.

svenbanan
2016-11-23, 22:50
Jag fattar inte är det så att maxning inte leder till muskel tillväxt eller vad är slutsatsen?


Och vad betyder confidence interval

Det som fått dem att få förbättrade 1RM är förbättrad intramuskulär koordination. Dvs tajming för CNS att aktivera de olika motoriska enheterna. Sådana effekter får man av högfrekvent (men inte utmattande) träning. Däremot så blir det ju inte nödvändigtvis så mycket muskeltillväxt av denna typ av stimuli.

Oftast så brukar dock sådan träning kanske inte bestå av ett 1RM test varje dag, utan snarare ett antal set en bra bit från failure.