handdator

Visa fullständig version : Abs workout tips!


nybörjarnivå
2016-11-21, 19:39
funderar lite på hur långtid det tog för er att få abs och några tips?
själv är jag 18 år 183cm lång och väger runt 69-72kg går upp och ner i vikten där.
kör väldigt mycket mag övningar men inte överdrivet låter musklerna vila dryga 48 timmar men gör dagligen situps,plankan och en annan övning vet ej vad den kallas.

har en bra kost och väldigt mycket motivation då six-pack är mitt första mål inom gym som jag vill uppnå.
Tips skulle uppskattas och dela gärna era historier och hur ni gick tillväga för att få ABS.

Har självklart lite fett på magen verkligen inte överdrivet är det värt att jogga på gymmet eller bara träna?

trasig
2016-11-21, 19:45
99% kosten för synliga abs

deffa för få dom synas ;p

nybörjarnivå
2016-11-21, 19:46
99% kosten för synliga abs

deffa för få dom synas ;p

Sett vädligt många säga detta men är det inte "small pack" man får av detta?

hur skulle du säga att en bra kost med deff ser ut?

skattefusk
2016-11-21, 20:40
klart som fan man måste träna, annars ser man väl ut såhär om man bara ska deffa hela dagarna.
http://img.thesun.co.uk/aidemitlum/archive/00726/SNF05H02LAD_280_726050a.jpg

Hanse
2016-11-21, 21:11
Du skriver att du gör situps och plankan varje dag... Sluta med det.
Träna magen precis likadant som övriga muskelgrupper, dvs 2gnr/vecka ungefär.
Mage deffas framförallt fram.
Givetvis är det inte fel att jogga till gymmet, då är du uppvärmd och kan köpta vikter direkt samt att du bränner lite extra fett.
Benlyft och Cable crunches är bra övningar. Plankan är inte dum heller för coren.

Isseman
2016-11-21, 21:21
Träna magen som andra muskler. Tungt. Du tränar väl inte 100 reps på biceps när du kör? Därför finns det ganska lite anledning att just göra t.ex. 100 situps om du vill få snygga stora magmuskler med bra djup i.

Tips på bra skit:
Kabelcrunch.
Brutalbänk m. kroppsvikt eller extra.
Toes2bars.
Vindrutetorkare.
Benres m. boll/extra vikt.

nybörjarnivå
2016-11-21, 21:21
Du skriver att du gör situps och plankan varje dag... Sluta med det.
Träna magen precis likadant som övriga muskelgrupper, dvs 2gnr/vecka ungefär.
Mage deffas framförallt fram.
Givetvis är det inte fel att jogga till gymmet, då är du uppvärmd och kan köpta vikter direkt samt att du bränner lite extra fett.
Benlyft och Cable crunches är bra övningar. Plankan är inte dum heller för coren.

Okej för vill gärna ha resultat inte märkt så jätte mycket.
deffa fram hur går det tillväga?

nybörjarnivå
2016-11-21, 21:23
Träna magen som andra muskler. Tungt. Du tränar väl inte 100 reps på biceps när du kör? Därför finns det ganska lite anledning att just göra t.ex. 100 situps om du vill få snygga stora magmuskler med bra djup i.

Tips på bra skit:
Kabelcrunch.
Brutalbänk m. kroppsvikt eller extra.
Toes2bars.
Vindrutetorkare.
Benres m. boll/extra vikt.

Verkar som bra saker ska göras ikväll på gymmet!

Hanse
2016-11-21, 22:21
.....
deffa fram hur går det tillväga?

Du väger ju inte så mycket så det kanske är bäst att bygga ett tag och gå upp i vikt.
Deffar gör man genom att en längre tid ligga på ett litet kaloriunderskott i syfte att bli av med fett utan att samtidigt förlora muskelmassa. Ganska trixigt första gången. Jag har precis fått fram rutorna genom att på ca18 veckor gå från 75kg till 62kg. Sakta, sakta genom att äta lite mindre och röra på mig mer samtidigt som jag tränat styrketräning varje dag.

1x0
2016-11-21, 23:49
Du skriver att du gör situps och plankan varje dag... Sluta med det.
Träna magen precis likadant som övriga muskelgrupper, dvs 2gnr/vecka ungefär.
Träna magen som andra muskler. Tungt. Du tränar väl inte 100 reps på biceps när du kör? Därför finns det ganska lite anledning att just göra t.ex. 100 situps om du vill få snygga stora magmuskler med bra djup i.
(Kanske felcitering (tolkningssvårighet) att ta med dig Isseman)

men... är inte magmusklerna sådan...fan säger man. Vardaglig muskel? Tänker på vader, mage och underarmar - sega muskler som används dagligen och därav superuthålliga? Har för mig det snackats om i styrkelabbets podcast. Att framförallt vaderna kan man brassa varje dag. Lite samma med underarmar och mage? Fast kötta underarmar varje dag lär påverka resterande träning oerhört negativt. =p

Tog åt mig lite eftersom jag kör vader och mage varje pass, i slutet. 5 dagar i veckan. Har gjort i snart ett halvår och har verkligen inte märkt något negativt av det. Visst, jag mosar inte plankan viktad för PB varje pass, då hade det (nog) påverkat basövningsprestationen negativt.


Ontopic:
Brukar inte störa mig när folk blandar engelska och svenska träningstermer - men tycker det ser oerhört löjligt ut när du skriver "abs", speciellt när du gjorde det med versaler. :P