handdator

Visa fullständig version : Kasein vs vassle och fettförbränning


Donkens
2016-11-21, 10:07
Stämmer det att kasein promotor fettinlagring bättre än vassle?
En bekant till mig sa att det var en säljares argument till att köpa enbart vassleprotein i samband med hans deff.

King Grub
2016-11-21, 10:10
Ja, men den praktiska relevansen kan ifrågasättas.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=93064&highlight=kasein+fettinlagrande

Hanse
2016-11-21, 12:55
Stämmer det att kasein promotor fettinlagring bättre än vassle?
En bekant till mig sa att det var en säljares argument till att köpa enbart vassleprotein i samband med hans deff.

Sen kanske en annan säljare hävdar att kasein är bäst på kvällen innan läggdags då det är långsammare...

Vill man optimera fettförbränning eller muskeluppbyggnad? Den eviga frågan.:d

Tror att det mesta av det här finliret inte har någon märkbar betydelse i praktiken.

Peter.B
2016-11-21, 13:11
Ja, men den praktiska relevansen kan ifrågasättas.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=93064&highlight=kasein+fettinlagrande

Jag har för mig att du har sagt att vassle praktiskt taget alltid är bättre än casein, oavsett tidpunkt för intag och så vidare.

(Med formuleringen "praktiskt taget" menar jag just att det i praktiken blir minst lika bra eller bättre resultat för muskeluppbyggnad).

Är jag ute och cyklar nu?

StarkaUlf
2016-11-21, 13:28
Jag har för mig att du har sagt att vassle praktiskt taget alltid är bättre än casein, oavsett tidpunkt för intag och så vidare.

(Med formuleringen "praktiskt taget" menar jag just att det i praktiken blir minst lika bra eller bättre resultat för muskeluppbyggnad).

Är jag ute och cyklar nu?

Grub får rätta mig om jag har fel:

Vassle stimulerar muskeluppbyggnaden mer än kasein. Eftersom man ändå får i sig så pass mycket långsamma proteiner från andra källor under dagen, så är nog vassle att föredra som t.ex mellanmål eller tillsammans med andra intag.

Om jag inte minns fel så är däremot kasein bättre för proteinbalansen vid enstaka intag på yngre personer, vassle på äldre (65-70+).